۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۷۸۱۵۵
مدیر مرکز ملی پاسخگویی مطرح کرد؛

مرکز ملی پاسخگویی نماد کارآمدی حوزه علمیه

مرکز ملی پاسخگویی نماد کارآمدی حوزه علمیه
اگر بخواهیم کارآمدی حوزه علمیه را به جامعه نشان دهیم یکی از راه های آن همین مرکز ملی پاسخگویی بوده و در مقام ثبوت کارآمدی حوزه را نمایان کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اصغری مدیر مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در مراسم رونمایی از 6 کتاب قرآنی و نرم افزار پاسخگوی تلفنی در اپلیکیشن پاسخگو با اشاره به فعالیت های مرکز پاسخگویی گفت: ما در مرکز پاسخگویی به طور مستقیم با مردمی روبرو هستیم که با پای خود به سراغ ما آمده اند و اگر پاسخ در خوری به سؤالات خود دریافت نکنند از ما رانده می شوند.

مدیر مرکز ملی پاسخگویی اظهار داشت: اپلیکیشن کاربردی پاسخگو در گذشته رونمایی شده و ما بنا داریم که تمام فعالیت های پاسخگویی را در این اپلیکیشن متمرکز کنیم و امروز بخش دیگری از این اپلیکیشن که پاسخگویی تلفنی است رونمایی می شود.

وی افزود: یکی از بخش های کاری ما در مرکز پاسخگویی تلفنی است و به دلیل محدودیت های موجود به یکباره امکان استفاده کامل از اپلیکیشن برای پاسخگویی تلفنی برای عموم مردم نبود به همین خاطر فاز به فاز بهره برداری از آن صورت می گیرد و در اولین فاز تصمیم گرفتیم این امکان را برای طلاب مبلغ فراهم کنیم.

مرکز ملی پاسخگویی

حجت الاسلام اصغری ادامه داد: از قبل، این درخواست از جانب معاونت تبلیغ بود تا مرکز پاسخگویی، سرویس ویژه ای را در اختیار مبلغینی بگذارد که در تبلیغ نیازمند کمک کارشناسان مجرب هستند، از این رو ما امکان ارتباط تلفنی از طریق اپلیکیشن را در مرحله اول برای 4000 نفر فراهم کردیم و در مرحله بعد 3000 نفر دیگر از مجموعه مبلغین را شامل می شود نیز به این تعداد اضافه می شود.

مدیر مرکز ملی پاسخگویی ابراز داشت: پس از تعطیلات سال نو با افزایش 30 درصدی تماس ها مواجه بودیم که واقعا ما را غافلگیر کرد و در این چند روز کار به جایی رسید که حتی مدیران بخش ها وارد کار شندند و به پاسخگویی پرداختند.

وی ادامه داد: مردم به سراغ ما می آیند و باید به سؤالاتشان پاسخ داده شود و برخی از این سؤالات فوریت دارد و ما تلاش های بسیاری در جهت سرعت بخشی به پاسخگویی ها انجام داده ایم.

حجت الاسلام اصغری با اشاره به حجم بالای سؤالات گفت: کار در این مرکز با پاسخگویی در سطح جامعه متفاوت است و هر کارشناس در ساعت بیش از 17 سؤال را پاسخ می دهد. ما امیدواریم که در ماه مبارک رمضان از حجم مراجعات نسبت به روز های گذشته کاسته شود اگر چه که باز نسبت به ماه رمضان گذشته 2 برابر خواهد بود.

مرکز ملی پاسخگویی نماد کارآمدی حوزه علمیه

وی بیان داشت مردم به ما اعتماد دارند و مسایل مختلفی را که با آن روبرو هستند با ما در میان می گذارند و حتی ما موارد متعددی را داشتیم که برخی افراد قصد خود کشی داشتند اما به واسطه مشاوره ای که از کارشناسان مرکز دریافت کرده اند از این کار منصرف شده اند.

حجت الاسلام اصغری در پایان ابراز داشت: اگر بخواهیم کارآمدی حوزه علمیه را به جامعه نشان دهیم یکی از راه های آن همین مرکز ملی پاسخگویی است که سیل شبهات و سؤالات را پاسخ می گوید و نه در مقام اثبات بلکه در مقام ثبوت این مسأله را نمایان می کند که چقدر حوزه می تواند در حل مشکلات و پاسخگویی به سؤالات مردم مؤثر واقع شود./1399/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
همکار
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
بجای کلمه اپلیکیشن می شد از کلمه نرم افزار استفاده می کردید
0
0
عبد الناصر
Spain
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
درود و احسنت بر این مرکز
1
0