۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۶۸۹۵۵
مدیر آموزش مرکز مطالعات پاسخگویی به شبهات مطرح کرد؛

مدرسه شبهه پژوهی کرونا؛ تلاشی برای توانمندی طلاب در پاسخ به شبهات

مدرسه شبهه پژوهی کرونا؛ تلاشی برای توانمندی طلاب در پاسخ به شبهات
حجت الاسلام کاشی زاده گفت: ویژگی اصلی مدرسه شبهه پژوهی کرونا تمرکز محوری در یک موضوع خاص و هم‌چنین استفاده از حداقل زمان ممکن در آموزش است.

حجت الاسلام محمد کاشی زاده مدیر آموزش مرکز مطالعات پاسخگویی به شبهات دینی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به نمود عدالت آموزشی در مدارس فصلی، گفت: با توجه به شرایط کرونایی علاوه بر مزیت چابک بودن مدارس فصلی از این مدارس و دسترسی همگانی به اساتید شاخص می توان عدالت آموزشی بیشتری را ایجاد کرد.

حجت الاسلام کاشی زاده به اولویت مرکز ملی پاسخگویی به شبهات در خصوص پاسخ به شبهات کرونایی اشاره کرد و عنوان داشت: توانمندی اساتید و بدنه نخبگانی حوزه علمیه برای مواجهه صحیح با شبهات از اهداف مدرسه شبهه‌شناسی است.

مدیر آموزش مرکز مطالعات پاسخگویی به شبهات افزود: تضارب آرا برای انتقال تجربیات و آگاهی از شبهات روز و نیازها نقش بسیار مهمی در فرآیند پاسخ به شبهات ایفا می کند که در مدرسه شبهه‌شناسی بدان توجه شده است.

وی با بیان اینکه مدارس شبهه‌شناسی، مدارسی هستند که به صورت چابک و پویا موضوعی خاص را در یک بازۀ زمانی کوتاه و مشخص، آموزش می‌دهند، اظهار داشت: ویژگی اصلی این مدارس تمرکز محوری در یک موضوع خاص و هم‌چنین استفاده از حداقل زمان ممکن در آموزش است.

حجت الاسلام کاشی زاده ابراز کرد: از دیگر جذابیت‌های این مدارس‌ استفاده از اساتید متنوع و مشهور و ایجاد فرصت عدالت آموزشی و بهره‌مندی از ظرفیت این‌گونه اساتید خواهد بود.

وی با بیان اینکه رشد و گسترش زیرساخت‌های استفاده از فضای مجازی می‌تواند به رونق هر چه بیشتر مدارس کمک کند، گفت: از آن‌جا که کار ویژۀ مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات، شبهه‌شناسی، پاسخ به شبهه، گفتمان‌سازی در سطح اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه است، این هدف اقتضا دارد که مرکز با استفاده از شیوه‌های نوآورانه و جذاب بتواند با سرعت هرچه بیشتر با مخاطب خود ارتباط گرفته و به رشد و گسترش پاسخ شبهه بپردازند.

گفتنی است مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه، مدرسه پاییزی «شبهه پژوهی کرونا» را به صورت مجازی ویژه اساتید سطوح عالی و طلاب سطح چهار حوزه علمیه برگزار می کند. اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات