۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۷۸۲۰۲
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مقابله با خشونت و افراط گرایی برای تحقق وحدت مهم است

مقابله با خشونت و افراط گرایی برای تحقق وحدت مهم است
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: پس از شکست داعش زمان ورود نیرو‌های فرهنگی است که با کار فکری بتوانند با افراط گرایی و تکفیر مقابله کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل در دیدار با سید علی العلاق نماینده سابق پارلمان عراق و رئیس مجمع وحدت با تشریح مدل مفهومی تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی بر حرکت به سمت امت واحده اسلامی تأکید کردند.

دبیرکل مجمع، تقریب را یک مسئله مهم و اساسی دانست و گفت: تمرکز روی وحدت می‌تواند ما را در مقابل خطرات تکفیری و تندروی در جهان اسلام ایمن کند.

وی با اشاره به ارتباطات و اشتراکات دیرینه فرهنگی و مذهبی میان مردم مسلمان دو کشور، گفت: این پیوند‌های عمیق دینی و فرهنگی میان دو ملت مسلمان پشتوانه محکمی برای دستیابی به وحدت مسلمین است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اظهار داشت: پس از شکست داعش زمان ورود نیرو‌های فرهنگی است که با کار فکری بتوانند با افراط گرایی و تکفیر مقابله نمایند و ادبیات مدارای فرهنگی، دینی و مذهبی را ترویج دهند، این کار سبب تحقق وحدت در میان مسلمانان خواهد شد.

در ادامه این دیدار سید علی العلاق اظهار داشت: طرح تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی می‌تواند در راستای رسیدن به راهکار‌های جدید برای پیشبرد اهداف وحدت مسلمانان تاثیرگذار باشد.

العلاق با بیان اینکه عراق پس از صدام با فعالیت نیرو‌های نظامی خود به ثبات مطلوبی رسید، اضافه کرد: بعد از دوره کوتاهی شاهد حملات تکفیری‌ها و تهاجم‌های تروریست‌ها بوده‌ایم و استان‌های مختلف را یکی بعد از دیگری از دست دادیم به همین علت از کشور‌های اسلامی خواستیم تا برای مبارزه با تروریست‌ها در کنار عراق قرار گیرند.

نماینده سابق پارلمان عراق تقویت وحدت میان آحاد ملت عراق را از برکات مبارزه با داعش دانست و عنوان کرد: توطئه دوم دشمن در عراق تجزیه این کشور بود که به لطف مرجعیت آیت‌الله سید علی سیستانی و هوش مردم ناکام ماند و اکنون شاهد تقویت استقلال کشور هستیم./۹۸۸/

منبع: دانشجو

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
اخبار دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کجای حوزه انقلابی جا داره؟
0
0