۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۷۸۲۲۱
آیت الله مظاهری مطرح کرد؛

امتیازات و ویژگی‌های ماه مبارک رمضان

امتیازات و ویژگی‌های ماه مبارک رمضان
اصفهان - رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان امتیازات و ویژگی‌هایی دارد که به اندازه تمام آنچه در دنیا است ارزش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری در درس گفتاری مجازی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان امتیازهایی دارد که هر امتیازی  از این امتیازها به دنیا و آنچه در دنیا است ارزش دارد، گفت: اول امتیاز ماه مبارک رمضان این است که قرآن کریم قبل از بعثت بر قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) نازل شده است، یعنی قبل از مبعث ایشان مسلط بر قرآن بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: شب قدر دیگر امتیاز ماه مبارک رمضان است، شب قدر به درستی مشخص نشده است اما قرآن کریم می‌گوید شب قدر در ماه مبارک رمضان قرار دارد، امتیاز دیگر ماه مبارک رمضان این است که کارهایی که در این ماه انجام می‌دهیم هزاران برابر کاری است که در غیر این ماه انجام می‌دهیم.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به برکات بسیار ماه مبارک رمضان اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند کسی که یک سوره توحید در این ماه بخواند مثل این است که همه قرآن کریم را قرائت کرده باشد، هرکسی یک آیه قرآن در این ماه بخواند ثواب یک ختم قرآن را برده است.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: یک نماز شب در ماه مبارک رمضان ثواب یک عمر عبادت را دارد، یک نماز جماعت علاوه بر اینکه خود نماز جماعت به اندازه‌ای ثواب دارد که جز خدا کسی نمی داند، اما در ماه مبارک رمضان ثواب این نماز جماعت هزارها برابر ثواب دارد و همه اینها از امتیازات و برکات ماه مبارک رمضان است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات