۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۷۸۲۹۱

تربیت بانوان کارآمد از برکات حوزه‌های علمیه خواهران است

تربیت بانوان کارآمد از برکات حوزه‌های علمیه خواهران است
مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: تربیت بانوان مومن وکارآمد و گسترش فرهنگ دینی و مذهبی در بین اقشار جامعه به‌ ویژه بانوان از برکات حوزه‌های علمیه خواهران است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، "ام کلثوم امیدی" مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: زنان به عنوان نیمی از اجتماع، دارای وظایف بسیار دشواری در پیشبرد اهداف متعالی خانواده و جامعه هستند بنابراین رسالت ویژه حوزه های علمیه خواهران، تعلیم و تربیت بانوان انقلابی، مؤمن و کارآمد است.

وی با تاکید بر عملیاتی کردن شعار سال ۱۴۰۰ که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده بیان داشت: تولید تنها به جنبه های اقتصادی و مالی ارتباط ندارد، با تولید و تربیت افکار جهادی، می توان به تعلیم و تربیت نیروهای انسانی مومن و متعهد پرداخت.

به گفته وی حوزه‌های علمیه خواهران باید در تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش وافری داشته و سه رکن «مدیریت»، «برنامه کلان و جامع» همراه با «احساس مسئولیت» را در برنامه های تعلیم و تربیتی خود لحاظ کنند.

امیدی اظهار داشت: حضور گسترده و تأثیرگذار مبلغان طلبه خواهر در عرصه‌های گوناگون و امکان تحصیل حضوری تمام‌وقت، نیمه‌وقت، غیرحضوری و مجازی برای طلاب خواهر نشان از ارزشمند بودن مقام زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان بر تلاش برای استفاده از ظرفیت های موجود در جامعه جهت تبلیغ معارف والای دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تاکید کرد.

وی ادامه داد: ارج نهادن به مقام و منزلت زن در اسلام بسیار مورد تأکید قرارگرفته است و با انقلاب اسلامی ما شاهد اوج شکوفایی زنان درصحنه‌های مختلف هستیم.

امیدی، مهلت نام نویسی داوطلبان تحصیل در سطح ۲ و سه "حوزه‌ علمیه الزهرا"  استان همدان را تا پایان اردیبهشت اعلام کرد و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران استان با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ طلبه به صورت روزانه و خوابگاهی است که در شرایط کنونی همه گیری ویروس کرونا کلاس ها به صورت مجازی و در سامانه «مَدرَس» برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سامانه مدرس بعد از شیوع کرونا و با توجه به ضرورت حفظ سلامت طلاب خواهر برای آموزش غیرحضوری طلاب راه‌اندازی شد خاطرنشان کرد: در این سامانه طلاب مدارس علمیه خواهران به صورت برخط در کلاس‌ها حاضر می‌شوند و آموزش‌ها را فرامی‌گیرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان از برگزاری مسابقه کتابخوانی استانی با عنوان «یک جرعه بندگی» در ماه مبارک رمضان خبر داد و ادامه داد: این مسابقه ویژه تمامی اقشار کارمند سراسر استان برگزار می شود.

امیدی هدف از برگزاری این مسابقه کتابخوانی را آشنایی و انس بیشتر با رهنمودهای فرزانه مقام معظم رهبری پیرامون ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع موج چهارم کرونا این مسابقه همانند سایر برنامه های فرهنگی و تبلیغی کشور به صورت مجازی برگزار می شود.

استان همدان دارای ۱۱ مدرسه علمیه فعال است که بیش از یک هزار و ۷۰۰ طلبه در سال تحصیلی جاری در مدارس حوزه های علمیه استان همدان مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظرات