۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۷۸۲۹۶

ضد و نقیض ها درباره شرط سنی و معدل در ورودی های حوزه

ضد و نقیض ها درباره شرط سنی و معدل در ورودی های حوزه
در حالی که موضوع حذف معدل و شرط سنی از شرایط پذیرش متقاضیان ورود به حوزه طی روز های اخیر در فضای مجازی خبرساز شده بود، حجت الاسلام رستم نژاد توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در حالی که موضوع حذف معدل و شرایط سنی از شرایط پذیرش متقاضیان ورود به حوزه طی روز های اخیر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خبرساز شده بود، حجت الاسلام رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه توضیحاتی ارائه کرد.

منتقدان حذف این دو شرط را از جمله عوامل مهم و مؤثر کاهش تراز علمی حوزه های علمیه دانسته بودند و از اینکه مسؤولان حوزه کیفی گزینی را فدای کمی گرایی کرده اند به شدت انتقاد داشتند.

معاون آموزش حوزه علمیه در واکنش به این موضوع آن را از اساس تکذیب کرد و گفت: در فضای رسانه‌ای و مجازی چنین مطلبی منتشر شده، ولی اساساً صحت ندارد. شرایط اولیه پذیرش که هنگام ثبت‌نام در نظر گرفته می‌شود (چه از طریق عادی و چه از طریق کمیسیون) و در سامانه ثبت نام هم تعریف شده است به هیچ عنوان از دستور کار خارج نشده و در سال جاری نیز، مثل سنوات قبل ملاک اولیه پذیرش می‌باشد.

وی بیان داشت: ملاک‌های اولیه ثبت نام، علاوه بر شرایط عمومی، شرایط سنی، معدل، مدرک تحصیلی و نظام وظیفه را نیز شامل می­ شود که پس از احراز این شرایط، طی دیگر مراحل پذیرش مانند: مصاحبه، مشاوره و آزمون و دیگر مراحل توسط داوطلب الزامی بوده و در صورت کسب امتیاز لازم در آن مراحل، به عنوان طلبه رسمی شناخته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد اظهار داشت: افرادی که در برخی شرایط اولیه (فقط سن و معدل) دارای نواقصی جزئی هستند و از طرفی واجد ویژگی خاصی مثل حفظ قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و یا برخورداری از رتبه علمی کشوری هستند که می تواند مکمل و جبران کننده این نقصان باشد، درخواست آنان در کمیسیون پذیرش استان مورد بررسی قرار گرفته که در صورت احراز تمام شرایط و موافقت کمیسیون، داوطلب جهت شرکت در مراحل بعدی پذیرش معرفی می شود.

این در حالی است که برخی منتقدان، سخنان حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد را در نشست خبری اسفندماه گذشته مبنی بر تعداد بالای متقاضیان و نبود ظرفیت در حوزه برای پذیرش یادآور شده و این تخفیفات به داوطلبان را با گفته های ایشان در تضاد می بینند و معتقدند چنین دستور العمل هایی حکایت از پایین آمدن تعداد داوطلبان و در راستای رفع مشکل مدارس برای جذب طلاب است.

لینک نشست خبری اسفندماه معاونت آموزش: https://rasanews.ir/002pyn

/1399/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
چرا صاف و ساده نمی گویید وردی های حوزه کم شده و این هم بخاطر کم شدن جمعیت است اتفاقی که در دانشگاه ها هم افتاده
1
0
یا رب ارحم
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
اطلاع رسانی از تحولات آموزشی حوزه را بیشتر کنین.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
نه بابا کمبود جمعیت کدومه بخاطر برخی آخوند نماها دوری از دین و حوزه زیاد شده
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸
مردم از حوزه زده شدند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
حوزه توی یومیه خودش مونده چطور می خواد طلبه جدید بگیره
0
0