۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۷۸۳۴۱
مدیرحوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی مطرح کرد؛

پذیرش طلاب خواهر در سطوح مختلف

پذیرش طلاب خواهر در سطوح مختلف
میرمؤمنی گفت: سطح۲ مخصوص ورودی دیپلم است و رشته‌ های فقه و اصول ،تفسیر، تربیت دینی کودک و نوجوان و مشاوره در سطح۳ ، و رشته ی فقه خانواده در سطح۴ برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا خانم میرمومنی مدیرحوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) واحد خواهران ضمن معرفی حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(علیه السلام)  بیان داشت: حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم (ع) از سال ۱۳۷۹ با دریافت مجوزهای لازم به صورت رسمی به فعالیت های خود ادامه داد، و تا کنون با گسترش رشته ها در سطوح ۲و۳و۴ مشغول به فعالیت میباشد. ازجمله رشته های مورد پذیرش در این حوزه متبرکه گرایش‌های "کلام اسلامی" و "تعلیم و تربیت" در سطح۲ مخصوص ورودی های دیپلم و رشته‌ های فقه و اصول ،تفسیر قرآن کریم، تربیت دینی کودک و نوجوان و مشاوره با رویکرد اسلامی در سطح۳ ، و رشته ی فقه خانواده در سطح۴ است.

 وی درباره نحوه پذیرش خاطر نشان کرد: جذب طلاب در تمامی سطوح مختلف با برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی همراه است و بعد از طی این مراحل طلاب میتوانند در سطوح مشغول به تحصیل شوند .

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه داد: طلاب می توانند پس از تکمیل واتمام تحصیلات، در هر سطح در آینده بعنوان مادر عالمه و توانمند، در خانه و خانواده و محیط محل زندگی و در اجتماع به فعالیت، در شاخه های مختلف تدریس در حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش،  تبلیغ در داخل و یا خارج از کشور، امور اجرایی مانند فعالیت در وزارتخانه ها ، نمایندگی مجلس و غیره را در صورت تمایل احراز نمایند.

میرمومنی بیان داشت: پس از بعثت پیامبر اکرم(ص) اولین آیات نازل شده مربوط به علم و دانش است( الذی علم بالقلم . علم الانسان مالم یعلم) و این نشان دهنده ارزش و اهمیت دانش است، از سوی دیگر  از کسب علم در روایات با عنوان فریضه  یادشده است، لذا تحصیل علوم دینی برتمامی افراد واجب عيني است ، علی الخصوص سطح دو حوزه های علمیه که در آن مطالب عمومی مورد نیاز یک مسلمان مطرح می‌شود اما سطوح دیگر ویا  علوم دیگر واجب کفایی است. و آنچه پس از دریافت علوم مهم و ضروریست  جامه عمل پوشاندن به آن است.

وی افزود:حضرت علی ع می‌فرمایند: ( لاکنز انفع من العلم) این علم نافع همان علم به اعتقادات و احکام و اخلاقیات است که می‌تواند موجبات رستگاری و هدفمند شدن زندگی آدمی را فراهم آورد ، لذاست که کسب این علم نافع برای همگان لازم است. در جهان کنونی که رویکرد ها در سطح بین الملل  به سمت اسلام عزیز افزایش یافته و دلها تمایل به حقیقت پیدا کرده اند و به قول حضرت امام ( ره): اسلام  را به جهانیان صادر میکنیم... در حال رخداد است، ضرورت قوت یافتن جوانان ایرانی که در قلب تشیع زندگی میکنند در سه حوزه ی اخلاق و احکام و اعتقادات هرچه بیشتر خود را نشان می‌دهد .

میرمؤمنی گفت: حضور طلاب در فضاهای بین المللی و مجازی می‌تواند در این بحبوحه ظهور اسلام های جعلی برای رساندن پیام اسلام حقیقی به مردمان جهان، کمک شایانی باشد.

وی افزود: این حضورها برای طلاب لازم و ضروری ست و اگر طلاب جدیت لازم را پیدا کنند حوزه علمیه مانند شمع روشنی مسیر را برایشان محیا می‌سازد چرا که زمانه،  زمانه تغییر مفاهیم و تحریف هاست پس بر هر فردی که داعیه اسلام دارد لازم است در برابر این فتنه ها ساکت نباشد و اولا خودش را بسازد وغنی کند و سپس مسلح به سلاح دانش در برابر این گونه اعمال شیطانی، دست به روشنگری بزنند و مسیر حق را تبیین نمایند تا زمینه برای بهره‌مندی از وجود امام معصوم برای عالمیان ایجاد شود.مهم ترین وظیفه هر جوان بصیرت است . هر جوانی در هر شرایط  توجه کند که چه کاری برای ظهور مولایمان می‌تواند اثر داشته باشد، تکلیف مدارانه آن کار را بااخلاص انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع)  ادامه داد: البته صبر و نهراسیدن از حیله ها و نا امیدی های شیطان و ایادی اش  لازم است. ونیز جوانان مسلمان بایستی در این طریق ثابت قدم و دارای اعتماد به نفس باشند.

وی در ادامه به امتیازات و امکانات تحصیل که در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) فراهم است اشاره کرد و گفت: ازجمله مهم ترین آنها همجواری با سیدالکریم که از شاگردان معصومین ع بوده اند و محضر مبارک 3معصوم را درک کرده اند و علی رغم  کبر سن، تلمذ امام معصوم با سنی کمتر را داشته اند که نشان دهنده مراقبت دائمی ایشان از دین خود و تطبیق آن با آیین حقیقی اسلام است. در زمان حال نیز فرزندان آن حضرت در حوزه علمیه باید رهرو ایشان باشند و قطعا ملائکی که بر ضریح مطهر ایشان نازل می‌شوند به همجواران و اطرافیان نیز عنایت دارند.

میرمؤمنی خاطرنشان کرد: تلاش مسئولین برای آموزش تربیت محور با بهره مندی از اساتید اخلاق صاحب نفس وبرنامه مطالعاتی زندگی علمای اخلاق به جهت رشد عرفانی وعملی ، قرائت قرآن کریم همگانی و ادعیه روزانه و مراسمات مختلف را از جمله برنامه های  این حوزه بر شمردند. 

وی ادامه داد: از امتیازات این حوزه، امکان استفاده از کتابخانه آستان مطهر - مرکز نجوم وآسمان نما-استفاده از  کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث- سیستم شبکه ای کتابخانه ملی کاووش- سایت و کتابخانه اختصاصی حوزه، دسترسی راحت به اطلاعات و کتب مورد نیاز طلاب، فضای مفرح برای تحصیل ( برگزاری کلاسها در فضای سرسبز و هوای آزاد)، مهد کودک قرآنی رشد؛ با فضایی گرم و صمیمی برای نگهداری از کودکان با رعایت ضوابط اسلامی، اخلاقی و تربیتی- بهره مندی از مجموعه ورزشی با کلاسهای بدن سازی، استخر و.... از جمله امکانات دیگر این حوزه متبرکه است.

میرمؤمنی در پایان تمام تلاش  های خالصانه مسئولین مدرسه را در همه سطوح در راستای رشد همه جانبه طلاب با حفظ نظم آموزشی دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم خروجی هایی مانند بانو مجتهده امین ها و  بانو صفاتی ها را در آینده این حوزه متبرکه به عنایت حضرت حق و سیدالکریم( ع) داشته باشیم ./1399/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
درود
0
0