۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۷۸۳۷۵
در جمع فعالان فرهنگی مطرح شد؛

آمریکا گرداننده اصلی مذاکرات وین

آمریکا گرداننده اصلی مذاکرات وین
خوزستان - نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مذاکرات وین یکی از ضلع‌های عملیات ترکیبی آمریکا علیه جمهوری اسلامی برای القاء فشار حداکثری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز در جمع فعالان فرهنگی در مسجد امام موسی بن جعفر کوی کمپلو علت واقعی تمرد و عصیان را حب دنیا دانست و بیان داشت: کسی بدون توجه به آخرت به دنبال متاع دنیا باشد، باید بداند که خداوند متعال او را به مقصودش نمی‌رساند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: خداوند متعال با دو قید دنیا پرستی را پاسخ می‌دهد؛ عَجَّلْنَا لَهُ فِیهَا مَا نَشَاءُ یعنی آن طور که ما اراده کنیم و لِمَنْ نُرِیدُ آن کس که (تن‌ها زندگی زودگذر (دنیای مادی) را می‏طلبد آن مقدار از آن را که بخواهیم و به هر کس اراده کنیم می‏دهیم.

امام جمعه اهواز اصل پرداختن به دنیا مطابق اراده و مصلحت خدا خواند و گفت: مَنْهُومَانِ لَا یَشْبَعَانِ طَالِبُ عِلْمٍ وَ طَالِبُ دُنْیَا خداوند به کسی که تنها در پی زندگی و رفاه دنیا است به اندازه کارش به او عطا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد استغفار را یکی از برجسته‌ترین وظایف در ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: مَن تَرَکَ الشَّهَواتِ کانَ حُرّا  یکی از برجسته‌ترین وظایف در ماه مبارک رمضان آزاد شدن و رهیدن از گناهان است.

وی با اشاره به روایت یَقُولُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى فِی کُلِّ لَیْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ َثَلَاثَ مَرَّاتٍ هَلْ مِنْ سائِلٍ فَأُعْطِیَهُ سُؤْلَه گفت: خداوند متعال هر شب در ماه مبارک رمضان ۳ مرتبه این جمله را تکرار می‌کند، آیا کسی از من درخواستی دارد تا اجابت کنم، آیا کسی می‌خواهد توبه واقعی کند تا من او را بپذیرم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خصوص عملیات‌های آمریکا برای فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رئیس جمهور جدید آمریکا برای وارد کردن فشار علیه جمهوری اسلامی دست به عملیات چند ضلعی ترکیبی زده است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: دموکرات‌ها در عمل پیچیده‌تر از جمهوری خواهان هستند و متأسفانه برخی از مسؤولان ساده و دارای بلاهت فریب آن‌ها را می‌خورند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به سفر مسؤولان کشور به وین بیان داشت: به افراد حاضر در وین  توصیه‌ای در خصوص مذاکره نشده است.

وی آمریکا را گرداننده مذاکرات وین دانست و عنوان داشت: چند ضلع اصلی عملیات ترکیبی آمریکا شامل مذاکرات وین، ورود آژانس به عنوان صحنه گردان ماجرا و عملیات خرابکارانه در نطنز و فردو  از جمله کار‌های آمریکا برای فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به امارات و عربستان اظهار داشت: ضلع دیگر این عملیات ترکیبی سفر نخست وزیر عراق به امارات و عربستان است که این سفر موجب سرمایه گذاری‌های سنگین مالی میان این کشور‌ها شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در پایان گفت: بهترین بازار برای محصولات ما در منطقه کشور عراق است؛ زیرا اکثرا شیعه و خواهان این محصولات هستند؛ اما متأسفانه در این زمینه شاهد کم کاری مسؤولان هستیم. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات