۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۷۸۳۷۸

مستند پیک راستان با محوریت علما

مستند پیک راستان با محوریت علما
حجت الاسلام پرونده گفت: مستند پیک راستان می‌تواند فاصله‌ای که بین مردم و روحانیت به اشتباه توسط برخی افراد القا شده را پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مجموعه مستند ۱۳ قسمتی پیک راستان با محوریت علما برجسته‌ای که عمرشان را در مسیر تبلیغ اسلام صرف کرده‌اند و به نوعی در عرصه تبلیغ، پیشکسوت هستند، توسط مستند ساز حوزه دین حجت الاسلام یزدان پرونده تهیه شده است.

وی افزود: این مجموعه مستند که در ادامه مستند سفیران هدایت است، به فعالیت و خدمات روحانیون مبلغ می پردازد که در سری جدید این مجموعه با پرداختی بهتر و سوژه هایی جذاب همراه شده ایم.

حجت الاسلام پرونده عنوان کرد: این کار در مستندسازی حرکتی نو محسوب می‌شود، چرا که تا به حال بیشتر مستند علما از افراد شاخصی بوده که یا از دنیا رفته  و یا مراجع تقلیدی بوده‌اند که دوربین به نوعی به زندگی آنها ورود پیدا نکرده است؛ در این مستند به زندگی آیت الله محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه، حجت الاسلام توکل نماینده مجلس خبرگان و استاد اخلاق حوزه علمیه، حجت الاسلام ربانی رایزن اسبق فرهنگی در آمریکای لاتین و مرتضی آقا تهرانی و سایر علما پرداخته می‌شود.

مستندساز حوزوی ابراز داشت: مجموعه مستند پیک راستان می‌تواند فاصله‌ای که بین مردم و روحانیت به اشتباه توسط برخی افراد القا شده را پوشش دهد و مردم با دیدن این مستند مشاهده می‌کنند که علما مانند آنها زندگی ساده‌ای دارند.

حجت الاسلام پرونده اظهار داشت: عوامل تهیه مستند برای به تصویر کشیدن زندگی این مبلغان به شهرهای گوناگون سفر کرده و در این مستند تلاش شده که مردم را با فضای تبلیغی و این بُعد از زندگی علمای دینی آشنا کنیم؛ علاوه بر بنده آقایان کامران رضایی و حمید اسکندری کارگردانی قسمت‌هایی از این مجموعه را بر عهده داشته‌اند، همچنین  اصغر لایی و امین محقق زحمت تصویربرداری مجموعه مستند را بر عهده گرفتند.

وی در پایان گفت: مجموعه مستند "پیک راستان" با موضوع سیره و زندگی علمای دینی در مسیر تبلیغ معارف اهل بیت، در شب های ماه مبارک رمضان ساعت 20:30  و بازپخش آن روز بعد ساعت 14 از شبکه افق پخش می شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
با تشکر از تهیه مستند پیک راستان .
این مار کی پخش میشه؟
0
0