۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۷۸۴۰۳
حوزه علمیه و رسانه (۱۰)؛

جریان حاکم بر رسانه ملی و نقش حوزه های علمیه

جریان حاکم بر رسانه ملی و نقش حوزه های علمیه
حجت الاسلام خانزاده گفت: با توجه به واجب بودن تبلیغ دین برای روحانیون معزز، می بایست با تمام قدرت وارد جامعه و صدا و سیما شوند و عرصه را خالی نگذارند.

حجت الاسلام حمید خانزاده استاد سطح عالی حوزه علمیه در موضوع کم رنگ شدن نقش حوزه علمیه در ساختار صدا و سیما به خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا گفت: رگ و ریشه این مسئله در عمل مردم به فرمانین دین می باشد که لازمه آن شناخت دین می باشد که این شناخت به وسیله روحانیون مبلغ از طریق مراکز علمی، مذهبی و دینی میسر می شود.

وی افزود: با توجه به واجب بودن تبلیغ دین برای روحانیون معزز، می بایست با تمام قدرت وارد جامعه و صدا و سیما شوند و عرصه را خالی نگذارند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه بیان کرد: دو مسئله باعث پر رنگی حضور روحانیون در صدا و سیما می شود که موضوع اول به جریانات داخلی حوزه علمیه بر می گردد که باید آفات و آسیب های مانع را شناسایی کرد.

وی ادامه داد: مراد از آمادگی لازم و شناخت موانع یعنی علم کافی که متصل به اصول شریعت و استفاده از ابزار شیوا و جذاب برای انتقال مفاهیم که روحانیون در این امور لنگ می زنند.

حجت الاسلام خانزاده اظهار داشت: مثال بارز یک روحانی کامل شهید مطهری است که در هر زمینه و عرصه ای صاحب نظر بوده اند و حوزه علمیه با گذشت سال ها نتوانسته این چنین اشخاصی را تحویل جامعه دهد.

استاد سطح عالی حوزه گفت: مسئله دوم از موضوع کم رنگ شدن نقش حوزه علمیه در ساختار صدا و سیما، جریان حاکم بر ساختار فکری صدا و سیما است و مانع ورود حوزه به این عرصه می شود که با توجه با وجود شواهد و قرائن موجود در صدا و سیما می توان به از بین رفتن فرهنگ شهادت طلبی و ارتباط با اهل بیت و... را نام برد.

وی ادامه داد: زندگی مدرن غربی به جامعه مملکت ما غالب شده است که باید به نحو احسن این موضوع را پیگیری کرد زیرا با عوض شدن فرهنگ، طریقه افکار و زندگی جامعه نیز تغییر می کند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات