۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۷۸۴۴۸
حوزه علمیه و رسانه (۹)؛

جایگاه واقعی حوزه در رسانه ملی تبیین شود

جایگاه واقعی حوزه در رسانه ملی تبیین شود
حجت الاسلام منتظری گفت: مسئولین حوزوی نتوانسته اند جایگاه حوزه را در صدا و سیما به خوبی مطرح کنند.

حجت الاسلام محمد مهدی منتظری استاد حوزه و دانشگاه در موضوع کم رنگ شدن نقش حوزه علمیه در ساختار صدا و سیما به خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا گفت: صدا و سیما با توجه به سیاست های موجود حاکم نتوانسته است که آرزوی دیرین امام خمینی(ره) را برآورده سازد زیرا امام خمینی در مورد تعریف دانشگاه فرموده بود صدا و سیما نقش دانشگاه عمومی را دارد.

وی افزود: مسئولین حوزوی نتوانسته اند جایگاه حوزه علمیه را در صدا و سیما به خوبی مطرح کنند و مضاف بر آن فراز و نشیب مدیران صدا و سیما در برخی از دوره ها نیز بی تاثیر نبوده است و تعریف کردن یک نقش اصیل و پایدار برای حوزه علمیه بر عهده صدا و سیما می باشد که می تواند به وسیله آن به شکوفایی کامل برسد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امروزه پرداختن تنها به دروس حوزوی مانند فقه و اصول دردی را از جامعه دوا نخواهد کرد بلکه باید بیشتر به دروس علوم شناختی و روانشناسی پرداخت و صدا و سیما هم می تواند با استفاده از این علوم در جهت رفع اسلام هراسی و پاسخ گویی به شبهات و... استفاده کند.

وی اشاره کرد: امروزه خیلی از ادیان تحریف شده یا فرقه های ساختگی مانند بهاییت و وهابیت با در دست داشتن رسانه همسو تبلیغات خود را به حداکثر رسانده اند در حالی که ضعف تبلیغاتی در جامعه ما وجود دارد.

حجت الاسلام منتظری افزود: خیلی از سریال و فیلم های موجود در کشور دارای قوانین و چهارچوب دینی نیستند و مطابق با سلیقه مردم پیش می روند و صدا و سیما در این موارد کم و کاستی های به شدت زیادی داشته است.

سینا ریاحی
ارسال نظرات