۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۷۸۷۳۹

بازدید معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر از دفتر خبرگزاری رسا در اهواز

بازدید معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر از دفتر خبرگزاری رسا در اهواز
خوزستان - سرهنگ حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان از دفتر خبرگزاری رسا در اهواز بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، امروز با حضور در دفتر خبرگزاری رسا در اهواز بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، سرهنگ حاجتی در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری رسا در اهواز در جریان روند فعالیت‌های این رسانه قرار گرفت. در خلال این بازدید حسین زمان زارعی، خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان گزارش‌هایی از فعالیت‌های مجموعه ارائه داد.

در ادامه سرهنگ حاجتی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به فعالیت‌های سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در مناطق محروم اهواز بیان داشت: منطقه منبع آب به عنوان بام اهواز شناخته می‌شود، اما متأسفانه تاکنون نگاهی به آن نشده بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه کار‌های صورت گرفته در حاشیه شهر اهواز خوب بوده است؛ عنوان داشت: اقدامات صورت گرفته در حاشیه شهر اهواز قابل قبول است؛ اما در مناطق منبع آب، حصیرآباد، ۲۰ متری، ۴۰۰ دستگاه  و ۲۰ متری شهرداری آل صافی از تمامی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها استفاده نکردیم.  

وی افزود: ما با تیم‌های جهادی در منبع آب و حصیرآباد کار را آغاز کردیم عدد توافق ما با استاندار سابق ۱۰۰ تعمیر در منبع آب و ۸۰ عدد در حصیرآباد بود، اما این حرکت به ظرفیتی برای حضور و فعالیت بیشتر تبدیل شد.

سرهنگ حاجتی ادامه داد: روز گذشته خیابان ۱۰ منبع آب را آسفالت کردیم؛ اشکال برخی از ما این است که یا به قول‌های داده شده عمل نمی‌کنیم و یا کار را نیمه کاره رها می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: این حرکت بسیار ارزنده‌ای بود؛ برخی دست انداز‌های بسیاری را برای تعطیلی کار ایجاد کردند، اما به لطف خدا با قدرت ادامه دادیم.

وی در رابطه با انتقال منازل پرخطر از منبع آب به سپیدار اظهار داشت: زمان انتقال منازل از منبع آب به سپیدار حدود ۱ الی ۲ سال به طول می‌انجامد آیا نباید در این مدت حداقل امکانات رفاهی برای مردم ایجاد شود؛ کرامت انسانی اینجاست مفهوم پیدا می‌کند.  

سرهنگ حاجتی با بیان اینکه امروز از عدد ۱۰۰ در تعمیر به ۴۰۰ رسیدیم گفت: منبع آبی که با تشکیلات نفتی اهواز فاصله چندانی ندارد با کمبود امکانات رفاهی رو به رو بود و بسیار مظلوم واقع شد.

وی در رابطه با تغییر نام منبع آب به کوی شهید سلیمانی ابراز داشت: این نام را خود مردم انتخاب کردند؛ روز‌های نخست پیش از سالگرد سردار سلیمانی زمانی که به هر خانه وارد می‌شدیم عکس ایشان در آن جا نصب بود؛ نام کوی شهید سلیمانی از دل مردم این منطقه برخواست.  

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان بیان داشت: خانواده‌های مستقر در منبع آب افرادی بودند که در خشکسالی کشاورزی و دام‌های خود را از دست دادند و با هزینه ناچیز در این منطقه بدون امکانات رفاهی ساکن شدند.

سرهنگ حاجتی با اشاره به فعالیت‌های سپاه ولی عصر (عج) در این منطقه عنوان داشت: ایزوگام منازل، اصلاح لوله کشی و آب رسانی به منازل، گچ کاری، تخصیص برق و گاز، اهداء آب گرمکن، جهیزیه، کمک‌های مؤمنانه، آسفالت خیابان ها، کمک به بحث درمان با تیم پزشکی و دندانپزشکی مجرب، احیای زمین فوتبال، اشتغالزایی برای زنان بدسرپرست، توزیع چادر در میان دختران و جمع آوری و درمان معتادان آن منطقه بخشی از فعالیت‌های سپاه ولیعصر (عج) بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان به فعالیت‌های درمانی صورت گرفته اشاره داشت و تصریح کرد: در بحث درمان حدود ۵۰۰ ویزیت را با فوق تخصص‌های بزرگ اهواز انجام دادیم؛ همچنین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی حدود ۴۰۰ کار در این منطقه صورت پذیرفت.

سرهنگ حاجتی گفت: این کار به دستور سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان صورت گرفت ایشان دستور داد بمانید و خدمت کنید و از ظرفیت دوستان جهادی سپاه پاسداران استفاده کنید.

وی افزود: ما در قالب گروه‌های ۶ نفره وارد عمل شدیم به صورتی که در هر خانه از ۱ الی ۱۵ کار عمرانی انجام می‌شد و در پایان اهالی آن خانه ۱ تا ۷ هدیه دریافت می‌کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ادامه داد: برخی این حرکت را عاملی برای تثبیت خانواده‌ها در این مناطق تلقی می‌کردند، اما به دور از کرامت انسانی است که بگذاریم خانواده‌هایی که در پهنه خطرند بدون هیچ امکاناتی زندگی کنند؛ اینجاست که بنده در آستانه سالروز تشکیل سپاه با افتخار می‌توانم بگویم که ما نوکر مردم و برای مردم هستیم.

سرهنگ حاجتی اظهار داشت: هر جا که مردم نیاز به کمک داشته باشند دولت‌ها را نمی‌شناسیم و خودمان در قالب یک دولت کمک رسانی می‌کنیم و آنچه را که در سپاه برای امنیت وجود دارد به کمک مردم می‌آوریم.

وی با اشاره به مبلغ هزینه شده در این کار عنوان داشت: تاکنون حدود ۳ الی ۴ میلیارد در این مناطق هزینه شده و این امر همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان داشت: در جلسه قرارگاه استانی به این نتیجه رسیدیم که حال دو شهر آبادان و دزفول خوب نیست؛ این طرح در تاریخ ۲۰ آذر ۹۹ با هماهنگی وزارت بهداشت و طراحی متخصصین بسیجی جامعه پزشکی کشور از طریق وزیر به کل کشور ابلاغ شد.

سرهنگ حاجتی با اشاره به اهداف این طرح گفت: این طرح به مدت ۴ ماه پارامتر‌های کاهش در مرگ و میر، بستری و پشتیبانی در رزق و غذا را دنبال می‌کرد.

وی در رابطه با چگونگی اجرای این طرح در مناطق پرخطر کرونایی تصریح کرد: این طرح در تاریخ ۲۰ آذر ۹۹ آغاز شد و در مرحله تشدید کرونا در ۲۰ اسفند ۹۹ با ۱۴ هزار نیرو به یاری علوم پزشکی آمدیم به گونه‌ای که در اجرای این طرح گروه‌های اقشار، حوزه‌ها و پایگاه‌ها را درگیر کردیم و پس از تشکیل خط رأس در مقابل بیماری حالت دفاعی گرفتیم.  

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در خصوص موفقیت‌های مرحله نخست این طرح ابراز داشت: طبق آمار وزارت بهداشت در مرحله نخست ۴۰ درصد در کاهش مرگ و میر، ۵۰ درصد در بستری و ۹۰ درصد در پشتیبانی‌ها موفق بودیم.

سرهنگ حاجتی با اشاره به همکاری سایر ادارات در اجرای طرح شهید سلیمانی ابراز داشت: مراکز بهداشت، صمت، فرمانداری، شهرداری، استانداری و معاونین آن ها، هلال احمر و سایر اصناف دست در دست هم گذاشتند که پس از رصد و رهگیری به مهار و کنترل هوشمند بیماری کرونا بپردازیم.

وی در رابطه با اهمیت اجرای این طرح گفت: حضور به موقع ما در این طرح سبب شناسایی به موقع بیماران می‌شد در نتیجه بیماری در همان ابتدای کار مهار می‌شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان افزود: تصمیمات غلط در مرکز تهران سبب شد ضمن تغییر رنگ بندی‌ها مردم تصور کنند که بیماری به اتمام رسیده است.

سرهنگ حاجتی در خصوص واکسیناسیون عمومی ابراز داشت: گام پنجم از فاز سوم این طرح واکسیناسیون عمومی است که در صورت رسیدن واکسن‌های ایرانی و روسی تا حدود یک ماه دیگر این کار را انجام خواهیم داد.

  وی ادامه داد: به لطف خدا بالاترین رشد تست در کشور را خوزستان با رقمی بالغ بر ۲۵ هزار تا تست در یک روز داشت؛ در زمان مثبت شدن تست هر شخص تا حدود ۱۲ نفر از نزدیکان او را مورد بررسی قرار می‌دادیم و بیماری در همان مراحل نخست زمین گیر می‌شد.   

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در پایان گفت:  تصمیمیات نا به جا و غیر تخصصی باعث شده بود در سطح خوزستان معادلات شهر‌های به هم بریزد، اما به لطف خدا امروز احساس می‌کنیم که خوزستان به یک ساحل ثباتی می‌رسد./9454/
ارسال نظرات