۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۵۶۰۲۴

خدمات اجتماعی و فرهنگی سرهنگ شیرک

خدمات اجتماعی و فرهنگی سرهنگ شیرک
سرهنگ شیرک از پاسداران استان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی و مقابله با گروه‌های انحرافی تلاش‌های بسیاری را به دور از هیاهوی رسانه‌ای انجام داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در روز‌های گذشته خبر عروج ملکوتی سرهنگ محمدرضا علی شیرک، موجب تألم و تأثر خاطر فراوان بسیاری از هم استانی‌ها شد؛ در این باره برای شناخت بیشتر و بهتر مرحوم شیرک سراغ برخی از دوستان و همکارانشان رفته و جویای خصایص اخلاقی، اعتقادی، رزمی و فرهنگی شدیم.

سرهنگ میرعبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه مرحوم شیرک یک گوهر به تمام معنا و سربازی خدوم و فداکار در همه جبهه‌ها بود، عنوان داشت: خدمات مرحوم شیرک در بخش آموزش سپاه استان، بسیج دانش آموزی و معاونت فرهنگی قرارگاه زبانزد است، مجاهدی خاموش که به دور از هیاهوی رسانه‌ای فعالیت می‌کرد.

سرهنگ شیرک همه وجودش و زندگی را فدای خوزستانی‌ها کرد

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه سرهنگ شیرک زمان زیادی برای دانش آموزان جهت اعتلا در آموزه‌های دینی و تربیت اسلامی صرف کرد، اظهار داشت: بار سنگین اربعین حسینی، رسیدگی به مناطق محروم، هیأت‌ها و دسته‌های عزادای را عهده دار بود، در یک کلام می‌توان گفت، رزمنده دلاوری که همه وجودش و زندگی را فدای خوزستانی‌ها کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کار‌های ابلاغی را در اسرع وقت انجام می‌داد، بیان داشت: مشغله بسیار و خنده رویی را همیشه به همراه داشت؛ بار‌ها به من گفت که زنده نمی‌مانم و گویا می‌دانست که زمان رفتن است، هر مأموریت محوله را در اسرع وقت به سرانجام می‌رساند، محبوب همکاران تهرانی بود و بودجه‌های فرهنگی بسیاری برای استان فراهم می‌کرد.

سرهنگ شیرک، سربازی بی ادعا و مخلص ولایت بود

سرهنگ حاجتی با اشاره به فعالیت‌های مرحوم شیرک در مناطق محروم و آلوده به انحرافات فکری گفت: امکانات بسیاری را در مناطق محروم توزیع کرد و در مسیر خدمت رسانی به چنین مناطقی به بیماری کرونا مبتلا شد؛ شهادت باید نصیب شان می‌شد، اما چه بسا به واسطه کمک رسانی به مناطق محروم و آلوده همچون غیزانیه اجر کمتر از شهادتی نصیب شان نشده باشد.

وی با بیان اینکه مرحوم شیرک سرباز بدون منت و مخلص ولایت بود، تصریح کرد: هرگونه کاری را بی ادعا انجام می‌داد، خوزستان باید قدر چنین سربازانی را بداند، شناخت بنده از وی به ۲۳ سال پیش بازمی گردد و آن چنان شخصیتی داشت که هر کس در اولین برخورد او را می‌بیند احساس می‌کند، سال‌ها او را می‌شناسد.

                                            گزارش/خدمات اجتماعی و فرهنگی سرهنگ شیرک به استان خوزستان
 
همچنین سرهنگ باقری، جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه محور عمده فعالیت‌های سرهنگ شیرک در حوزه تربیتی و آموزشی و فرهنگی بود، خاطرنشان کرد: در روز‌های اخیر در زمینه مباحث فرهنگی ورود داشت، از روابط عمومی بالایی برخوردار بود تا آنجا که سریع با مخاطب ارتباط برقرار می‌کرد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به بازدید اخیر از غیزانیه بزرگ گفت: به همت سرهنگ شیرک نخستین نماز جماعت (با حضور زنان و مردان) در مساجد جامع آنجا برگزار شد، حال آنکه سابق بر آن در میان هم استانی‌های عرب چندان رواج نداشت که بانوان برای حضور در نماز شرکت کنند.

فعالیت‌های فرهنگی سرهنگ شیرک در مقابله با هجمه فرهنگی وهابیت بی نظیر بود

سرهنگ باقری ادامه داد: یکی از معتمدان غیزانیه بیان داشت که سرهنگ شیرک با حضورشان یک جشن خیابانی مشترک برگزار و از همه خانواده‌ها برای حضور دعوت کرد و در ادامه همه را برای ادای نماز در مسجد فراخواند.

وی با اشاره به اینکه سرهنگ شیرک در حوزه تربیتی و فرهنگی بسیار فعالیت داشت، تصریح کرد: هجمه شدید فرهنگی از سوی کشور‌های حاشیه خلیج فارس، رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه خوزستان صورت گرفت و سرهنگ شیرک از جمله کسانی بود که به مقابله با بخشی از هجمه‌ها پرداخت و فعالیت‌های فرهنگی قابل توجهی را با کمترین امکانات انجام داد.
                   
جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه سرهنگ شیرک در عرصه محرومیت زدایی و فرهنگی همچون یک فرمانده انقلابی، هوشمندانه ورود کرد، بیان داشت: نقش آفرینی هایشان در صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی زبانزد و در مسیر جهاد و شهادت و ولایت پیش می‌رفت.
                                         
وی گفت: توانمندی‌ها و وقت گذاشتن‌های سرهنگ شیرک بدون هیچگونه چشمداشت در جهت خدمت به مردم استان به ویژه مناطق محروم در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراموش نمی‌شود، اعتقادمان بر آن است که با توجه به خدمات بی شمارشان به مردم محروم استان، اجر و ثواب یک شهید را به دست خواهد آورد.

از سوی دیگر حجت الاسلام میرعلایی، معاون فرهنگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) با اشاره به اینکه سرهنگ شیرک از فعالان عرصه فرهنگی و دفاع از مذهب بر حق تشیع است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعددی برای مقابله با جریان‌های انحرافی و تکفیری در عرصه فرهنگی و جنگ نرم داشت.

معاون فرهنگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) با بیان اینکه سرهنگ شیرک در برگزاری مناسبات و مراسمات مذهبی در سطح محلات و شهرستان‌ها حضور فعالی داشت، ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و نشست با بزرگان طوایف و اقوام، فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ای دیگر اقداماتی است که از سرهنگ شیرک به یادگار مانده است.

                          گزارش/خدمات اجتماعی و فرهنگی سرهنگ شیرک به استان خوزستان
 
سرهنگ شیرک همه عمر را برای ترویج مذهب تشیع و خدمت رسانی به محرومان وقف کرد

حجت الاسلام میرعلایی اضافه کرد: تهیه عکس نوشته، فیلم، کلیپ و اعزام روحانیون به مناطق محروم و تأمین اقلام فرهنگی روحانیون اعزامی از جمله دیگر خدمات ارزنده‌ای است که جناب سرهنگ شیرک انجام داد.

وی با بیان اینکه خدمات سرهنگ شیرک محدود به منطقه و شهر خاصی نبود، تصریح کرد: خدمات شان در سراسر استان بود، وی مصداق بارز کسانی است که سالم و پاک زندگی کردند و تمام عمر را برای ترویج مذهب تشیع و خدمت رسانی به محرومان وقف نمود.

از سوی دیگر فعالیت‌های سرهنگ شیرک حتی در زمینه رسیدگی به اقوام خوزستانی و تلاش برای وحدت خوزستانی‌ها زبانزد بود؛ در این باره مجید خطیب، ناظر عالی جمعیت معتمدین استان خوزستان، با اشاره به اینکه سرهنگ شیرک در مراسمات و مناسبت‌های اقوام استان حضور فعالی داشت، تصریح کرد: نقش بی بدیل و کلیدی در اتحاد اقوام داشت؛ اخلاق، منش و رفتارشان نشان از یک پاسدار به تمام معنا داشت.

سرهنگ شیرک در وحدت آفرینی میان اقوام خوزستانی نقش بی بدیلی داشت

ناظر عالی جمعیت معتمدین استان خوزستان با بیان اینکه جناب سرهنگ شیرک، فرهنگ پاسداری را بخوبی درک کرد، اظهار داشت: در بُعد فرهنگی همچون یک معلم نقش آفرینی می‌کرد و در بُعد اجتماعی یک انسان مصلح بود، خستگی ناپذیر و در دفاع از ولایت کوتاهی نمی‌کرد و همگان را به مقام و منزلت ولایت آگاه می‌نمود.

خطیب با اشاره به اینکه ولایت پذیری سرهنگ شیرک در عمل و گفتار نمایان بود، گفت: سرهنگ شیرک در وحدت آفرینی میان اقوام خوزستانی نقش بی بدیلی داشت و در این رابطه فقدان شان برای اقوام و عشایر بسیار ناگوار است، اما قطعا جانشینانی خواهند آمد که پرچم وحدت اقوام را خواهند برافراشت.

وی بیان داشت: راه سرهنگ شیرک، راه صلح و آرامش و آبادانی استان است که از سوی خیران، معتمدان و بزرگان استان ادامه خواهد یافت.

                                      گزارش/خدمات اجتماعی و فرهنگی سرهنگ شیرک به استان خوزستان
 
در این میان تلاش‌های سرهنگ شیرک برای فقرزدایی و گره گشایی از مشکلات استان را شاید کمتر کسی جز خواص و همکاران بدانند؛ عبدالکاظم علی نژاد، تاریخ نگار خوزستانی با اشاره به پروژه مشترکی که در زمینه سند بالادستی برای توسعه و پیشرفت استان صورت می‌گیرد، عنوان داشت: کارگروه‌های مختلفی برای تهیه چنین سندی با حضور اعضای مرتبط فعالیت می‌کنند که در کارگروه اجتماعی ـ فرهنگی و سیاسی با مرحوم شیرک به فعالیت پرداختیم.

تلاش‌های سرهنگ شیرک در پایان بخشی به مشکلات استان مشهود است

تاریخ نگار خوزستانی با اشاره به اینکه سرهنگ شیرک، زاده خوزستان و تعلق خاطر بسیاری به آن داشت، گفت: در ۸ سال دفاع مقدس حضور فعالی داشت؛ فعالیت‌های قابل توجهی را برای استان انجام داد، اما به علت بی ادعا بودن شان خیلی از افراد مطلع نیستند.

معاون شبکه جهانی الاهواز، پرکاری و تلاش بسیار در رسیدگی به مشکلات مردم را از خصیصه‌های سرهنگ شیرک برشمرد و گفت: اعتقاد راسخی به انقلاب، نظام و رهبری داشت، دغدغه هایشان در رسیدگی به مشکلات استان بسیار بود، برای استان زحمات بسیاری کشید.

علی نژاد با بیان اینکه پرکاری سرهنگ شیرک برای پایان بخشی به معضلات بی شمار استان بود، اذعان داشت: سرهنگ شیرک در برابر تهدیدکنندگان امنیت ملی بسیار مقاوم بود، در عین حال به جد در پی پایان بخشی به معضلات استان بود./۹۴۵۶/پ202/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات