۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۷۸۷۴۲
به همت خبرگزاری رسا کلید خورد؛

«پویش فصل خدمت»؛ انتظارات طلاب از مرکز خدمات در دوره جدید مدیریت

«پویش فصل خدمت»؛ انتظارات طلاب از مرکز خدمات در دوره جدید مدیریت
با قطعی شدن حضور حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی برای یک دوره پنج ساله بر ریاست مرکز خدمات حوزه، «پویش فصل خدمت» به همت خبرگزاری رسا کلید خورد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با قطعی شدن حضور حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی برای یک دوره پنج ساله بر ریاست مرکز خدمات حوزه های، «پویش فصل خدمت» در خبرگزاری رسا آغاز بکار کرد.

انتظار شما از مرکز خدمات در دوره جدید مدیریتی چیست؟

کاربران، مخاطبان، طلاب و روحانیون می توانند دیدگاه‌های خود را برای پیشبرد امور مرکز خدمات حوزه و بهبود روند خدمات رسانی به طلاب، روحانیون و خانواده های آنان با ما در میان بگذارند.

شما برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی طلاب چه راهکارهایی را پیشنهاد می کنید؟ مهم ترین مسائل و مشکلات طلاب چیست؟

تمام دیدگاه‌های ارسال شده، به صورت دسته بندی، در اختیار حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی ریاست جدید مرکز خدمات حوزه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است طلاب و روحانیان گرامی جهت مشارکت در این پویش و نیز طرح دیدگاه‌های خود می توانند از طریق گزینه ارسال نظرات ذیل همین خبر و یا از طرق شبکه های اجتماعی خبرگزاری رسا اقدام کنند.

ایتا:  https://eitaa.com/rasanewsagency

اینستاگرام: https://www.instagram.com/rasanewsagency/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ایمان امینی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
با سلام و احترام؛ ضمن تشکر از راه اندازی این پویش از سوی خبرگزاری رسا
به نظرم مهم ترین اولویتی که باید مورد توجه مدیر محترم جدید مرکز خدمات باشد رسیدگی به وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی طلاب با تجمیع ظرفیت ها و استفاده از خیرین و احیای موقوفات حوزه است.
اگر ایشون بتونه همین یک قلم رو درست انجام بده، بخش قابل توجه مشکلات طلبه ها حل خواهد شد.
6
2
ناشناس
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
اتفاقا بر عکس ایشون نباید در زمینه موقوفات حوزه کاری رو انجام بده به چند دلیل:
1- این که حوزه از یک طرف؛ اوفاق از یک طرف و مرکز خدمات هم از یک طرف دارن موازی کاری می کنن بر سر موقوفات حوزوی
2- اصلا موقوفه قابل اعتنایی که برای حوزه باشه و بشه باهاش دردی رو درمان کرد تقریبا نیست
3- شورای عالی مصوب کرده که حوزه نمی تونه منابع پایدار داشته باشه مثلا توی زمینی که وقف حوزه شده بره پمپ بنزین بزنه که سودش برای حوزه سرازیر بشه
پس احیای موقوفات عملا مثل برجام کشکه
یارب العالمین
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
یکی از ابتکارات خوب جناب آقای ربانی سرکشی به معمرین حوزه بود. به نظرم آقای مدیر جدید هم باید همین مسیر را با توجه بیشتر ادامه دهد.
5
0
حسین امیری
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
امروز یه طلبه و روحانی که مثلا چهل چهل و پنج سال سن داره و میخواهد دختر یا پسرشو عروس کنه و بفرسته خونه بخت، با شهریه طلبگی چه کاری می تونه انجام بده.
آیا توان پرداخت پول برای بی کیفیت ترین جهیزیه را دارد؟
آیا می تواند یه عروسی بسیار ساده ساده برگزار کند؟
خوبه که حاج آقای میرمحمدی برای اینها برنامه داشته باشه
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
چیکار می خواد بکنه وضع طلاب خراب اندر خرابه
3
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
معیشت طلاب امروز به خطر افتاده واقعا باید کری به حال آن کرد دیگر کسی طلبه نمی شود
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
باید زمینه ای فراهم شود تا طلاب بتوانند در شهرستان های خودشان صاحب خانه شوند البته به شرطی که حداقل پنج سال در آن شهر به تبلیغ بپردازد، با این کار مهاجرت از قم به شهرستان ها صورت گرفته و هرطلبه ای می تواند در شهر خودش به امر تبلیغ بپردازد
3
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
خدایا به فریاد طلاب برس
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
انتظار داریم به مجردا بیشتر توجه بشه
مرکز خدمات مجردا رو فکر کنم ادم حساب نمی کنه !!!
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مدیر جدید باید کمک به طلاب را در زمینه اقتصادی در اولویت خود قرار دهد
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
از کارهای مهم مدیریت جدید ایجاد منابع برای ارائه تسهیلات برای طلاب است
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
باسلام واحترام رسیدگی به امورطلاب ومشکلات آنهاوبحث ارتقابازنشستگی طلاب که دغدغه همه عزیزان هست وموردتوجه خاص قرارگیرد
2
3
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
ارائه طرح برای حمایت از طلاب متاهل و خانواده های آنها
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
قبلا کالاهای خوبی را مرکز خدمات با وام های مناسب در اختیار طلاب قرار می داد اما متاسفانه الان نه کالای خوبی را می دهد و نه وام مناسبی که طلاب توانایی خرید داشته باشند
8
0
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
فکری به حال کارمندانی مرکز خدمات کنید اینها یی که فقط کار بروکراسی را در این مجموعه زیاد کرده اند و به محض باز شدن پنجره هتل ها اولین افراد هستند که هتل های مرکز خدمات را اشغال می کنند
بیچاره به طلاب
8
0
ناشناس
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۴
ایشان می گوید که کارمندان مرکز خدمات در ایام شلوغ مثل تعطیلات نوروز یا تابستان به محض باز شدن سیستم رزوو هتل های مرکز خدمات به دلیل آمادگی و اطلاع قبلی بلافاصله هتل های مرکز خدمات را برای خودشان رزوو می کنند بنده از صحت و سقم این ادعا بی اطلاعم ولی برای صحت سنجی این ادعا کافی است که در ایام شلوغ مثل تعطیلات نوروزی یا ایامی که چندین روز تعطیل رسمی پشت سر هم واقع می شود مثلا سه روز تعطیل رسمی پشت سر هم قرار می گیرد هتل های مرکز خدمات بررسی شوند که چه کسانی در اطاقها ساکن هستند اگر مشخص شود اکثر آنها کارمندان خود مرکز خدمات هستند نشان می دهد که آنها از قبل آمادگی و اطلاع برای رزروو کردن اطاق هتل داشته اند یعنی از رانت اطلاعاتی استفاده کرده اند
رسول
-
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
چرا خدمت رسانی مرکز خدمات بیشتر برای خود کارمندانش هست تا طلاب
7
0
نادم ابن نادم
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
احسنت عجب ایده خوبی ولی ایکاش یه جایزه هم برای این قرار می دادید
4
4
صیادعبدی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
سلام وعرض تبریک وتهنیت من باب انتخاب جناب آقای میرمحمدیان به عنوان ریاست جدیدمرکزخدمات.کوتاه عرض کنم بزرگتریم مشکل طلاب عزیز که خودم نیز جزء کوچکی ازآن خانواده بزرگ هستم مشکل مسکن است چون دولت کاری برای طلاب نمیکند ولی حداقل انتظارداریم برای خانه دار شدن طلاب هم کاری بکند.وسلام
8
0
رسول
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
انتظاری که همه دارند رسیدگی به وضعیت بسیاربد طلاب
6
0
سیدمهدی موسوی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
به نظرم مدیر جدید مرکز خدمات ابتدا باید فکری به حال وضعیت ظاهری ساختمان اصلی مرکزبکند.
متاسفانه هر کسی وارد ساختمان که می شود با چند تا شعبه بانک مواجه می شود.
آقا اینها رو بریزید بیرون برن جای دیگه کاسبی شون بکنن
5
0
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
ارزشمند است؛ انشالله که مسؤولان مرکز خدمات به اینها عمل کنند
5
0
حسین آقایی
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
معیشت
اقتصاد
مسکن
مهم ترین خواسته از مدیریت جدید
6
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
طرح نو حمایت از طلاب و خانواده های آنان با استفاده ازبسته های معیشتی ماهانه
و اگر نه تا چند وقت دیگه باید منتظر طلبه هایی باشید که کاسه گدایی در دست در کوچه و خیابان مشغول گدایی هستند
6
0
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
اگر دردم یکی بودی چه بودی
6
0
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳
نمیدونم واقعا به دست مدیریت مرکز خدمات میرسه یا نه ولی از باب دردودل هم شده چند تا نکته رو عرض میکنم
1_ اولین و بزرگترین دغدغه ی طلاب بحث معیشت هست. مسوولین عزیز باید توجه داشته باشند که با ماهی یک و نیم نمیشه زندگی کرد و خرج زن و بچه و اقساط و اجاره و... داد. خیلی از طلبه ها رو میشناسم زدن تو کارای دیگه برای اینکه از اضطرار در بیان و هیچ تمرکزی روی کارهای تبلیغی و فرهنگی ندارن.
2_ کارکنان مرکز خدمات، به جای خدمتگذاری به ریاست بر طلاب پرداخته و به طلبه ی بیچاره ای که غیر از امام زمان کسی رو نداره زور میگن. (البته غالب کارکنان اینجورین نه همشون) باور ندارید چند ساعت دم در مرکز بایستید و ببینید غالب طلبه ها با دل پر خون از آنجا خارج میشوند. یک شاهد دیگر هم اینه که موقع ورود به مرکز میبینید سالن پره اما تو اتاقها کسی نیست چون طلبه ها برای یه کار کوچیک از این اتاق به اون اتاق شوت میشن و آقایان حال درست جواب دادن رو ندارن. البته اگر تلفنشون تموم بشه که ظاهرا همواره کارهای بسیار مهمتری از خدمتشون در تلفن های همراه و غیر همراه دارن.
3_ خدماتی که برای حمایت از برخی از طلبه ها که شرایط خاصی داشتند مانند نخبگان، اساتید، معمرین و... به نظر میرسه کمرنگ تر شده که همت بیشتر مسوولین رو میطلبه...
امیدوارم مدیریت جدید با اخذ تدابیر پدرانه از مشکلات طلاب بکاهند و در مسیر پر مشقت طلبگی و سربازی امام زمان یاریگر عزیزان دغدغه مند باشند.
5
0
مریم توکل
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۶
با سلام متأسفانه مرکز خدمات حوزه اصلا طلبه ها ی خواهر رو به حساب نمیاره
5
2
جلالی
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۰
انتظار من به عنوان یه طلبه متاهل اینه که جلوی زن و بچه ام شرمنده نباشم
مرکز خدمات باید کاری بکنه که من طلبه بتونم درسم رو بخونم
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
سلام به آقای میر محمدی برسونید بن معیشت که در کارت ریخته می شد ۴۰ هزارتومن بود و هر ماه شارژ می شد و ما خریدهای زندگی رو با آن انجام می دادیم الان ده سال گذشته وما الان با آن پول فقط می تونیم پفک نمکی برای بچه ها تهیه کنیم
من چطور می تونم درس بخونم من که تمام دغدغم اجاره و امر معاش...
6
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵
مدیران عوض می شوند هیچ فرقی به حال طلاب نمی شود
انقدر اوضاع طلاب خراب هست که با آمدن این مدیر و آن مدیر فرقی به حال آنها نمی کند
6
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷
پیشنهادم شکل گیری معاونت کمک به پیشرفت علمی و تحصیلی طلاب است که بتوان به طلاب در جهت علمی و تحصیلی کمک شود
6
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰
حاج آقای میر محمدی تبریک
ولی بد وقتی آمدی وضع طلاب خرابه خراب...
6
0
ابراهیمی علی
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
امیدوارم مسؤولان مرکز خدمات در حل مشکلات طلاب موفق باشند.
واقعا حرکت های خوبی شروع شده؛ به نظرم خوبه که مرکز طرح هدفمندی خدمات را به جد دنبال کنه
نمیشه که همه طلاب با هر سطح از ظرفیت، استعداد و توانمندی یه جوره و به طور مساوی خدمات دریافت کنن
5
0
ناشناس
United States
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
بودجه سالانه دولتی فقط مرکز خدمات حوزه علمیه یعنی اگر بودجه دولتی مرکز مدیریت حوزه یا بودجه دولتی دیگر نهادهای حوزه را در نظر نگیریم فقط بودجه دولتی خود مرکز خدمات حوزه حدود هزار میلیارد تومان است از طرفی طلاب شاغل یا طلابی که از مسیر دیگری غیر از شهریه کسب درآمد می کنند تحت پوشش مرکز خدمات حوزه نیستند بطور مثال بیمه طلاب شاغل قطع می شود بنابراین طلابی که تحت پوشش بیمه یا خدمات اصلی مرکز خدمات حوزه هستند شاید کمتر از پنجاه هزار طلبه باشند زیرا بیمه حوزه فقط شامل طلابی می شود که هیچ شغل دیگری نداشته باشندو فقط شهریه گیر باشند وقتی هزار میلیارد تومان بودجه سالانه دولتی مرکز خدمات حوزه را تقسیم بر پنجاه هزار طلبه غیر شاغل می کنیم باید به هر طلبه سالانه حدود بیش از پانزده میلیون تومان تعلق بگیرد ولی وقتی بررسی می کنیم که این پانزده میلیون تومان هر طلبه کجاست به ما گفته می شود بودجه مرکز خدمات حوزه به موسسات و مراکز تحقیقاتی وابسته به افراد مشهور حوزوی تعلق گرفته است یعنی افراد مشهور و متنفذ اقدام به تاسیس موسسه و مرکز پژوهشی می کنند و افراد خاصی وابسته به خود را با عنوان کارمند این موسسات استخدام می کنند و سپس بودجه مرکز خدمات حوزه به این موسسات تعلق می گیرد. شرایط تاسیس موسسه چیست و چطور ما می توانیم موسسه تاسیس کنیم و با دوستان و فامیل مان کارمند آن موسسه شویم و از مرکز خدمات بودجه بگیریم؟ چرا اسامی و لیست این موسساتی که از مرکز خدمات پول می گیرند اعلام نمی شود؟ چرا این کمک مالی فقط به موسسات افراد بسیار مشهور باید تعلق بگیرد؟
4
1
لمعکم لا مع غیرکم
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
در این اوضاع کرونایی فکری کنین برای اهدای بسته های کمک ارزاق برای خانواده های طلاب
خصوصا با تعطیلی تبلیغ برای پروتکلها
4
2
حسین دانش آموخته مؤسسه امام خمینی
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
..
شناختی نسبت به آقای میرمحمدی وجود ندارد
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
واقعا راست می گن ایشون چه رزومه ای دارن که آمدن مرکز خدمات
تو اخبار تون دیدم نماینده رهبری در وزارت دفاع و موضوع شناسی احکام اینا چه ربطی به مر کز خدمات آخه داره.‌‌..
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
به خاطر دارم در یکی از گروههای مجازی طلاب شایع شده بود که جناب سید ابوالحسن نواب رئیس سابق مرکز خدمات حوزه و رئیس فعلی هیات امنای مرکزخدمات حوزه فرموده بودند با شیوه فعلی اجرای پروژه مسکن صد واحدی خیابان پانزده خرداد قم مخالف بوده اند ، نمی دانم شایعه چقدر درست بود ولی خود رئیس فعلی مرکز خدمات فرموده بودند که معمار ساختمان گفته بوده است می تواند بیش از پانصد واحد مسکونی را در این زمین طراحی کند ولی رئیس فعلی مرکز خدمات مخالفت کرده و گفته بودند نه صد واحد مسکونی بیشتر لازم نیست راحی کنید ولی با امکانات جانبی و رفاهی برای مجتمع مسکونی اضافه کنید هنگام این اختلافات راه مناسبی برای حل اختلاف و داوری وجود دارد ؟ یا بخاطر دارم در زمان ریاست سید ابوالحسن نواب بر مرکز خدمات عموم طلاب اصلاً از جریان سهام عدالت بی اطلاع بودند و هیچ گاه هیچ سند و کاغذی را برای سهام عدالت امضا نکردند و خود مرکز خدمات بطور اتوماتیک برای دهها هزار طلبه سهام عدالت از دولت مطالبه کرد و تامین کرد و به طلاب تقدیم کرد در حالیکه در زمان ریاست فرد فعلی بر مرکز خدمات یارانه معیشتی به طلاب پرداخت نشد زیرا بیمه تامین اجتماعی بودند و رئیس فعلی قادر به رایزنی با دولت و حل مشکل نبود یا رئیس قبلی بش از چهارده هزار واحد مسکونی فقط در شهر قم برای طلاب ساخت فروشگاه های متعدد در شهرهای مختلف تاسیس کرد که اجناس با کیفیت و ارزان را قسطی و بدون نیاز به ضامن و چک به طلاب می فروختند ساعت کار مرکز خدمات هم از صبح زود تا غروب بود و تمام این خدمات در زمان ریاست فعلی قطع شد فروشگاه ها ی فروش کالای قسطی بدون ضامن و چک تعطیل شدند ساخت واحدهای مسکونی تعطیل شد ولی عجیب اینکه علیرغم قطع شدن این همه خدمت تعداد زیادی کارمند استخدام شدند و مرکز خدمات ساعت کاری محدودی یافت و فقط صبح تا ساعت چهارده باز بود
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
به نظرم داریم به دوره افول حوزه علمیه قم نزدیک می شیم واز آن طرف قدرت گرفتن حوزه نجف
از چند تا از طلبه های نجف شنیدم که هم شهریه مناسب و هم اسکان رایگان در اختیارشون قرار می دن که فقط درس بخوانند
اما در حوزه قم طلاب با کار کردن سعی می کنن فقط زنده بمانند و درس ها را بوسیده و کنار گذاشته اند
شما ببینید آیا الان کسی به طلبه دختر می دهد خیلی از خانواده های طلاب حتی حاضر نیستند فرزند خود را به طلبه دهند
خود طلبه ها هم مشغول کارهای غیر طلبگی هستند
افول حوزه قم...
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۶
سلام پیشنهادم به حاج آقا میر محمدی اینکه فروشگاه هایی برای خرید طلاب ایجاد کنن که طلاب بتونن با قیمتی کمتر ما یحتاج شان را با تخفیف بخرند ما دیگه توان خرید ما یحتاجمون رو هم نداریم
ان شالله موفق باشید
6
0
طلبه اهل پردیسان
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۵
از مسؤولان خبرگزاری رسا میخاهیم که همه مطالب ما رو به دست آقایون مرکز خدمات برسونن
تو رو خدا یه روز و یه شب هم که شده خودتون رو بزارید جای طلبه ای که یه میلیون شهریه می گیره، باید اجاره بده، زندگی بچرخونه، درس بخونه ووووو
من خیلی صاحب خونه خوبی گیرم اومده و داره همه جوره حمایت می کنه و هوامو داره، ماهی دارم 500 هزار تومان اجاره میدم، اصلا شما تصور بکن چطور با بقیه اش دارم زندگی می کنم.
4
0
سعیدیان جواد
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶
دست روی دل طلبه ها نزارید که به شدت خون است
4
0
قاسم توکلی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۸
اگه آقای مدیر جدید بتونن اوقاف رو سر خط بیارن و همین موقوفات حوزه رو احیا کنن با بخشی از درآمدش همه مشکلات مالی و معیشتی طلبه ها حل میشه.
والا از قدیم همه مدیرای حوزه می گفتن که چنین و چنان می کنیم، موقوفات رو از چنگال موقوفه خواران درمیاریم؛ کو کجا چه کردید.
آقای میرمحمدی بیا همین یه قلم رو درست کن دیگه کاری نمیخواد بکنی
3
2
یا علی یا عظیم
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
بگذارید درباره خدمت تبلیغی این مرکز به هموطنان مطالبه داشته باشیم.
1
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
طرح پیشنهادی من به ایشان این است که حوزه تعدادی واحد اجاره ای کوتاه مدت در اختیار طلاب قرار دهد تا بتوانند در دوران تحصیل از آن استفاده کنند با این کار هم طلاب استفاده می کنند و هم دیگر ساکن قم نشده و به شهرهای خود بر می گردند
3
0
احمد غلامی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
باسمه تعالی
با سلام خدمت شما
واقعا وقتی آدم مطالب رو می خونه غصه اش می گیره، خیلی سخته؛ طلبه ها شرایط شون دردآور شده؛ اما بایستی واقع بین بود.
مگه مرکز خدمات به تنهایی می تونه مشکلات طلبه ها رو حل کنه.
مگه مرکز خدمات چقدر بودجه، امکانات و ظرفیت داره که این بتونه اقتصاد، معیشت، مسکن و همه مایحتاج طلبه ها رو پاسخگویی کنه
3
2
یاسین رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
حوزه این همه موقوفه داره، چرا کسی به فکر نیست که باید از این موقوفات طلبه ها و حوزه ها بهره مند بشن
کلی خیر داریم که همه جوره حاضرن به طلبه ها خدمت کنن چرا از این ظرفیت استفاده نمیشه
به جای این همه ساخت و ساز کم ثمر بهتر است که به فکر کیفیت باشیم
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۷
آقایی که گفتی پول در مملکت نیست پول هست عرضه نیست
اگر مدیریت کنن پول خوب هم هست
3
0
تیموری علی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
با سلام ایشون کی قراره معارفه بشن؟؟ من میخوام ایشون رو از نزدیک ببینم آیا امکانش هست؛ ممنون میشم راهنمایی کنید
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷
به نظرم کاری نشه کرد دیگه کسی طلبه نمیشه چند وقت دیگه هم مامی میریم و نسل طلاب در قم منقرض میشه
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
خدا یا خیلی زندگیم سخت شده خودت کمکمون کن ما با خودت معامله کردیم و از خودت یاری می خوایم
در زندگیتون همیشه چشم امیدتون فقط به خدا باشه
2
0
رحیم توکلی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
من فکر می کنم اگه آیت الله .. رو به جای مدیریت حوزه میزاشتن مدیر مرکز خدمات توفیق بیشتری به دست می آورد.
2
0
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
امیدواریم آقای میرمحمدی در این عرصه موفق بشن؛ هنوز نیومده بنده خدا باید با حاشیه های کمک نهاد ریاست جمهوری دست و پنجه نرم کنه
1
0
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
انتظارم از مدیریت جدید این است که هدف بر پایه خدمت باشد و از نوع جهادی و انقلابی و انتخاب مدیران جوان باسابقه
متاسفانه چند نمونه از مدیرانی که آقای ربانی برای استان ها انتصاب کردن جوان بودن اما سابقه کار اجرایی و مدیریتی نداشتند و این هم مطلوب نیست و شاخصه در انتخاب مدیر برای استان ها ضابطه ای باشد نه سفارشی
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
ثم ماذا پویش دردی دوا می کنه مثلا ایشون آمد چکار می کنه معجزه می کنه وضعیت حوزه و طلبه ها اسفناکه
هیچ کس به داد طلبه ها نمی رسه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶
به نظر من مهمترین کاری که مرکز خدمات باید اولویت خود قرار دهد معیشت طلاب است و در این راستا باید برنامه ای مدون همراه با اولویت برای حمایت از طلاب نخبه و استعدادهای حوزه انجام گیرد زیرا هر دقیقه تاخیر در این کار باعث از بین رفتن یک استعداد که توانایی تحولی عظیم در جامعه را دارد سبب می شود
برای بقای حوزه خصوصا حوزه انقلابی این یک ضرورت است
2
0
غلامی امین
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
طرح هدفمندی خدمات که آقای ربانی کلید زدن باید در دوره مدیر جدید با قوت اجرایی بشه
نمیشه که همه طلبه ها یکسان خدمات دریافت کنن.
باید نخبگان فرهنگی، علمی، تبلیغی و پژوهشی حوزه را به صورت ویژه مورد حمایت قرار بدن.
2
0
طلبه مستاجر
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
به عنوان یک طلبه واقعا نمیدونم چرا مرکز خدمات پروژه مسکن سازی برای روحانیون رو کنار گذاشت.
همه نهادها و مراکز دارن به نیروهاشون خدمات میدن و براشون مسکن می سازن؛ چطو میشه که حوزه یهو اینو کنار میزاره
از رییس جدید و محترم مرکز خدمات تقاضا داریم که رسیدگی کنن و مجدد اینو کلید بزنن
3
0
ناشناس
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
ما در تهران الان 6 سال تحویل گرفتیم ولی هیچ کاری برای سند و پایان کار صورت نگرفته است .
احمد یعقوبی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
من تصور می کنم اگر شورای عالی به عنوان نهاد سیاست گذار حوزه های علمیه در امور آموزشی، پزوهشی تبلیغی و معیشتی بتونه یه سر و سامانی به وضع نامناسب مراکز حوزوی بده خیلی خوب میشه
به عنوان مثال الان مرکز خدمات حوزه زده توی کار نخبگان و حمایت از اونا
از اون طرف خود مرکز مدیریت مرکز نخبگان داره و مراکز دیگه هر کدوم واسه خودشون یه مرکز و دم و دستگاهی راه انداختن
دفتر تبلیغات متولی امر تبلیغ باید بشه اما این عرصه رو نیم بند رها کرده زده توی کار پژوهش و آموزش و تحقیق
مرکز حوزه خواهران و جامعه الزهرا هم دارن هر کدوم ساز خودشون رو میز نن و به سمتی حرکت می کنن
و قس علی ذالک
آقایان شورای عالی بویژه در دوره جدید که به نظر می رسه دوره خوبی هم باشه و اعضا تقریبا همفکر هستن به این مسائل رسیدگی کنه و یه خدمت باقیات الصالحاتی از خودش به یادگار بزاره
3
0
حلیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
واقعا مسؤولان مرکز خدمات میخوان به این نظرات توجه کنن یا این که مثل همیشه میزارن یه گوشه و واسه خودشون میرن که برن
3
0
محسن قائمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
با سلام و احترام و تشکر از ابتکار تون
امیدوارم که مطلالب به دست حاج آقا محمدی برسه و ترتیب اثر داده بشه
2
0
ایوب کلانتری
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
آقایون مرکز خدمات یه سر به طلبه های پردیسان بزنن و ببینن در چه وضعیتی هستن
تازه طلبه های مستاجر که اوضاع شون داغونه
2
0
امیرحسین اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
پیشنهاد حقیر به عنوان طلبه سطح دو حوزه با معدل 18 این است که باید یه ساز و کاری برای حمایت از طلبه های نخبه ایجاد بشه.
حالا مرکز خدمات میخواد این کار رو بکنه، خب انجام بده
مرکز مدیریت می خواد انجام بده
مرکز نخبگان میخواد انجام بده
بالاخره باید یه کاری کرد دیگه.
2
1
امیری حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
یه مطلب که مدیران مرکز خدمات می تونن بهش فکر کنن این است که
واقعا یه مجمع خیرین درست و حسابی راه بندازن و از این طریق به طلبه ها کمک کنن تا هم عزت نفس شون حفظ بشه و هم حمایتی شده باشن.
2
0
میرحسینی جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
سوابق بیمه ای طلاب که بعد از چند سال تحصیل و تبلیغ و پژوهش میرن یه جایی استخدام میشن چی میشه؟
چرا بایستی طلبه ده سال پانزده سال حق بیمه پرداخت کن اما وقتی میخواد جایی بره اصلا این سوابق بیمه ای لحاظ نمیشه
امیدواریم مدیر جدید رسیدگی کنه و نتایج رو اعلام کنه
2
1
همسر یه طلبه قمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
فروشگاه مرکز خدمات کار خیلی خوبی بود که متاسفانه جمعش کردن
خیلی از خانواده های طلبه ها کارشون راه میفتاد
من خودم خیلی از این فروشگاه استفاده می کردم
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
موقوفات حوزه رو دریابن آقایان مسؤول
2
0
سعید حسنی مقدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
خدا طول عمر بده به حاج آقای ربانی
ایشون در جلساتی که میومدن توی جمع طلاب شهرستان ما، میگفتن که مرکز خدمات کمیته امداد حوزه نیست.
متاسفم که بگم با شیوه ای که در پیش گرفته شده و داره ادامه پیدا می کنه، مرکز خدمات بیشتر شبیه کمیته امداد است
2
1
دشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
با این جور حرکت ها معیشت طلبه درست نخواهد شد.
پیشنهاد می کنم یک جلسه عمومی آقای میرمحمدی با طلبه ها داشته باشن و پای صحبت هاشون بنشینن
2
0
امیری فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
با سلام و قدردانی از راه اندازی این پویش خوب و ارزشمند
حقیقتا شورای عالی مراکز حوزوی که ذیل آقای اعرافی هست باید در این خصوص ورود کنه
مرکز خدمات یه توانی داره
باید مراجع هم بیان پای کار
نمیشه که طلبه ها همه اش از مرکز خدمات انتظار داشته باشن تا مشکل شون رو حل کنه
2
1
طلبه اهل نیروگاه؛ ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
مشکل اقتصاد و معیشت عنقریب که زندگی خانوادگی طلاب ما رو دچار فروپاشی کنه.
تا دیر نشده فکری بکنید.
توقع هم دارید که خانواده ها فرزندان شون رو بفرستن حوزه
زهی خیال باطل
2
0
میرعظیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
ای بابا دلتون خوشه ها
همه ی این نظرات میره آرشیو و بایگانی میشه کسی هم به حرف و درد دل طلبه ها که صادقونه مطرح کردن توجه نمی کنه
2
0
امیرحسین محبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کاش میشد سرنوشت رو از سرنوشت
2
0
ایمانی مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
با تشکر از مدیران محترم مرکز خدمات
برنامه های فرهنگی و اردوی فرهنگی سیاحتی مرکز خدمات بسیار در روحیه خانواده های طلبه ها تاثیر مثبت گذاشته
باید این اردوها را تقویت کرد و ادامه داد.
دو سال قبل به همراه خانواده و بچه ها از سوی مرکز خدمات به اصفهان رفتیم خیلی دلنشین بود و هنوز هم خانواده از اون سفر خاطره خوشی دارن و هر کجا میرن تعریف می کنن..
2
1
عیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
آقای میرمحمدی با کدامین رزومه وکارنامه شدن رییس مرکز خدمات؟؟؟
2
1
اکبر اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
طلبه های مستاجر رو یه کاری بکنن
2
0
قلی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
بسم الله الرحمن الرحیم
امروز که دارم این متن رو می نویسم هشت قسط مرکز خدماتم عقب مونده،
ماهی صد هزار تومان واسه پنج میلیونی که قرض الحسنه دریافت کردم
اصلا خوشم نمیاد که اقساطم عقب باشه اما کاری نمی تونم بکنم با دو فرزند و اجاره خونه و هزینه های زندگی اصلا نمی تونم پرداخت کنم.
چرا یکی نیست به داد ما برسه
بابا به خدا پیش زن و بچه هامون شرمنده شدیم.
2
0
سید حسین ساداتیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
باسمه تعالی
با سلام خدمت عزیزان مرکز خدمات و شما که این کار رو راه انداختید
امیدوارم نماز و روزه هاتون قبول باشه
ما با ماه رمضان امسال تقریبا دو ساله که نه تبلیغ رفتیم و نه کاری دیگه ای انجام دادیم.
من فکر می کنم باید دفاتر مراجع و علما را پای کار بیاورن
نمیشه که آقایان تاکید کنن حوزه مستقل باشه و بعد هم خودشان به فکر ساخت و ساز و ایجاد مؤسسه و مدرسه و وووو باشن
شما که می گید حوزه مستقل باشه خب هزینه اش هم بپردازید
نمیشه که به لوازم حرف و سخن تون که حق هم هست بی توجه باشید.
1
0
اویسی محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
آقایان مسؤول حوزه الان توی هر استانی کلی حوزه موقوفه داره که سال هاست معطل مونده و کسی نیست از چنگ برخی ها دربیاره
یا اوقاف چنبره زده روش و یا یه عده از مردم تصاحب کردن
این هم خلاف شرعه، هم خلاف نیت واقف و هم خلاف قانون
آقای اعرافی و مدیران مرکز خدمات و شورای عالی باید فکری واسه این موقوفات بکنن
0
1
جلالی
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
دفتر منابع پایدار و موقوفات حوزه علمیه داره چیکار میکنه
علی قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
بسم الله الرحمن الرحیم
با تقدیر و تشکر
یکی از دوستان ما نجف طلبه است، می گفت ماهی هشت نه میلیون تومان داریم شهریه می گیریم
حوزه قم اگه بخواهد با همین شیوه لاک پشتی جلو برود باید خودش رو اماده کنه که چند سال دیگه حوزه نجف خیلی ازش دور شده و فاصله گرفته
3
0
یوسف قنبری
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
ابتدا خیلی تشکر می کنیم از ایده و ابتکار رسا
اولا من یه سؤال خیلی جدی دارم از یه عده طلبه که همه اش دارن به مرکز خدمات گیر میدن! مرکز خدمات یه نهاد در داخل حوزه است، چرا کسی به شورای عالی گیر نمیده
این شورا نهاد بالاسر حوزه است، اگه راست می گید و شما هم جرات دارید منتشر کنید، آقایان توضیح بدن برای وضع طلبه ها که بهتر بشود چه کردن ؟ چه طرحی رو مصوب کردن؟
شما تایید آقایان مراجع و رهبری رو دارید مگه میشه نتوانید کاری بکنید
ثانیا؛ تا وقتی حوزه خروجی نداشته باشه و همین جور طلبه ها مادم العمر بخوان شهریه بگیرن وضع درست نمیشه که نمیشه؛ باید حساب و کتابی باشه دیگه
ثالثا؛ امروز خیلی کار اقتصادی میشه کرد، طلبه ها هم که دنبال لقمه و پول حلال هستن؛ چرا نباید کسی باشه به طلبه ها عقل معاش یاد بده تا نرن پول های اندک شون رو توی بورس و بازار بریزین و هم خودشون و هم خونواده هاشون رو بدبخت کنن
امیدوارم بدون کم و کاست منتشر کنید.
0
0
محمود بصیری
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
فقط به داد طلبه ها برسین، چه جوری خودتون می دونید
2
0
امیرعلی امیری اصل
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
رهبر معظم انقلاب روی مساله جمعیت خیلی تاکید دارن و نسبت به آینده کشور و کم شدن و پیر شدن جمعیت خیلی دارن هشدار میدن
اگر مرکز خدمات حوزه بتونه طرحی در این خصوص داشته باشه و با پشتیبانی دفتر رهبری، مسؤولان و نهادهای مختلف به طلبه هایی که از حالا به بعد بیش از دو بچه داشته باشن حمایت و تسهیلات ویژه ای در نظر بگیره
هم می تونه یه الگوی خوب واسه کشور باشه و هم حوزه در مسیر لبیگ به فرمایشات رهبری گام برداشته
من فکر می کنم اگر آقای رییس جدید مرکز بتونه همین یه قلم رو به سرانجام برسونه باقیات الصالحاتی واسه ایشون خواهد بود.
تشکر از شما
2
1
زهره از طلاب جامعه الزهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
طلاب خواهر کجای خدمات رسانی مرکز خدمات هستن؟
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
از نکات جالب کامنت های بالا این است که خیلی طلاب گفته اند خدمات زیادی دردوره ریاست نواب ارائه می شد که در دوره رئیس قبلی قطع شد یا کاهش یافت ولی مهم ترین تغییر در دوره رئیس جدید به نظرم این بود که رفتار کارمندان مرکز خدمات در دوره ریاست نواب واقعاً خیلی محترمانه بود ولی در دوره رئیس بعدی با اینکه تعداد زیادی کارمند استخدام شدند رفتار کارمندان مرکز خدمات خیلی خیلی تحقیر آمیز و اهانت بار بود همانطور که در چند کامنت بالا برخی طلاب اشاره کردند ما طلاب از قطع شدن یا کاهش یافتن بسیاری از خدمات دوره نواب ناراحت نیستیم از رفتار بسیار تحقیرآمیز و توهین کارمندان در دوره پس از آقای نواب گلایه داریم، به خاطر دارم در دوره کرونا گفته شد بسته معیشتی به طلاب داده می شود به این ترتیب که صبح روز جمعه پیامک می دادند همین امروز جمعه بیایید بسته را تحویل بگیرند والا تمام می شود بنده شخصاً به مسول آنجا گفتم بسیاری طلاب جمعه در قم نیستند شما درست صبح روز جمعه پیامک می زنید و می گویید همین جمعه تحویل بگیرید و الا بسته معیشتی تمام می شود، با لحن تحقیر آمیزی شروع به توهین به من کرد آنهم با صدای بلند و جلوی بقیه که نشان می داد به توهین کردن به طلاب عادت دارند و نگران هیچ مجازات و توبیخی نیستند در دوره ریاست آقای نواب بیش از چهارده هزار واحد مسکونی فقط در قم برای طلاب ساخته شد آنهم زمانی که اصلا بحث مسکن مهر در کشور مطرح نبود، فروشگاههای مرکز خدمات در سراسر کشور اجناس با کیفیت را ارزان و قسطی و بدون نیاز به چک و ضامن به طلاب می فروختند در آن دوره که سکه طلا زیر هشتصد هزار تومان بود ماهیانه چهل هزار تومان به کارت تمام طلاب واریز می شد و اکنون سکه طلا ده میلیون تومان هست همان چهل هزار تومان باقی مانده است. در دوره ریاست آقای نواب اصلاً ما نمی دانستیم سهام عدالت چی هست و حتی اسمش را هم نشنیده بودیم خود مرکز خدمات برای تمام طلاب سهام عدالت تهیه کرد و به طلاب داد در حالیکه طلاب هیچ فرم درخواستی پر نکرده بودند و خود مرکز خدمات با بسیج کارمندانش فرم ها خودش پر کرده بود و فرستاده بود و سهام عدالت برای تمام طلاب گرفته بود ساعت کار مرکز خدمات تقریباً یکسره از صبح خیلی زود تا آخر غروب بود ، فروشگاه مرکز خدمات حتی پنج عصر هم تا آخر شب باز بود . قدردان نبودیم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
هر سال که بودجه دولت می خواهد تصویب شود تمام سایتها پر می شود از فحاشی به طلاب حوزه علمیه زیرا در سایتها فحش می نویسند که بیش از هزاران میلیارد تومان به انواع موسسات و نهادهای حوزوی تعلق گرفته است. در واقعیت مطلب هنوز همان شهریه مراجع تقلید است که عموم طلاب عادی از محل آن ارتزاق می کنند چرا بطور شفاف اعلام نمی شود که بودجه دولتی مراکز و نهادهای حوزوی به چه مصرفی می رسد؟ چرا نباید اسامی و تعداد کارمند ان نهادهای حوزوی با ذکر عدد دقیق دریافتی آنها اعلام شود آیا می خواهیم تا پنجاه سال آینده هر سال در زمان تصویب بودجه دولت به طلاب حوزه فحاشی کنند؟ مثل کشورهای غربی که اسامی و میزان حقوق تمام کارمندان دولت در سایت های آنلاین موجود است و با زدن اسامی یا وارد کردن کد ملی هر کارمند دولت در کشورهای غربی رقم دقیق دریافتی دولتی آنها مشخص می شود که افراد چقدر حقوق دولتی دارند. تمام کارمندان حوزه اسامی و عدد دقیق میزان حقوق شان در یک سایت آنلاین درج شود (تنها مطلبی که شفاف است و شاید همه بدانند این است که کارمندان رده بالای حوزه علمیه ماهیانه بیش ازده میلیون تومان حقوق فقط از یک محل دریافت می کنند با قطع نظر از مزایا یا حقوق از محل های دیگر) چرا باید طلاب عادی که با شهریه مراجع تقلید زندگی می کنند فحش بخورند ولی حقوق های بالای ده میلیون تومان ماهیانه به کارمندان رده بالای حوزه برسد اساساً در ده سال گذشته با رفتن آقای نواب از ریاست مرکز خدمات حوزه ، پروژه ساخت خانه مسکونی برای طلاب تقریباً متوقف شده است و جز تکمیل پروژه های باقی مانده از دوره ریاست نواب ، خانه چندانی ساخته نشده ، فروشگاه های فروش قسطی کالاها (که بدون ضامن و چک کالاهای با کیفیت می فروختند) تعطیل شده اند به میزان واریز به کارت ها اضافه نشده و همان چهل هزار تومان دوره آقای نواب باقی مانده پس اینکه سالانه چند ده میلیارد تومان به بودجه مرکز خدمات افزوده می شود به چه مصرفی می رسد؟ چرا بطور شفاف در یک سایت محل مصرف بودجه حوزه اعلام نمی شود که طلاب این قدر فحش نخورند، گفته می شود اقتصاد اسلامی خیلی بهتر از اقتصاد سرمایه داری است، حتماً همین طور است ولی در کشورهای سرمایه داری شما اسم فرد یا کد ملی فردی را وارد سایت های آنلاین کنید رقم دریافتی دولتی او شفاف در سایتها موجود است و همه می تواند مطلع شوند در کشورهای غربی در سایتهای آنلاین، محل مصرف بودجه دولتی آنها به ذکر جزئیات کامل برای همگان قابل رویت و موجود است ولی ما که اقتصاد اسلامی داریم جز اینکه می دانیم مدیران رده بالای حوزه فقط از حوزه بالای ده میلیون حقوق ماهیانه می گیرند (دریافتی آنها از محل های دیگر را کاری ندارم) اطلاع دیگری نداریم آنهم وقتی که در ده سال گذشته اساسا نه خانه چندانی ساخته شده نه اقدام رفاهیم مهمی اتفاق افتاده است بلکه فروشگاه ها تعطیل شده و از حجم خدمات پزشکی بیمه درمانی هم کاسته شده است

صرف ساخت خانه و زائرسرا و وام و ... برای یک عده محدود شود که هیچ کس نمی داند کیست و فقط ادعا می شود آنها از کارمندان خود حوزه و برخی نخبگان هستند ولی هیچ کزارش شفافی با ذکر اسامی و کد ملی این اشخاص منتشر نمی شود.
1
0
احمدیان مراد
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
آقای میرمحمدی فکری به حال ساختمان مرکز خدمات بکنید؛
تبدیل شده به شعب بانک
1
0
جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
تحقیق و تفحص از آقایون فعال در بخش مسکن مطالبه ما از مدیر محترم است؛ خواهش می کنم پیگیری کنید
2
0
لاری
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کاد الفقر ان یکون کفرا
1
0
علیزاده ثانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
برخی از دوستان نظر داده بودن و راجع به فروشگاه مرکز خدمات گفته بودن که باید راه بیفته
منم با این عده موافقم
به جای این همه شعبه بانک و بیمه و غیره
فروشگاه مرکز خدمات رو راه بندازید تا طلبه ها نرن توی سرای ایرانی سرکیسه بشن و تحقیر و تمسخر
2
0
حسین آقایی
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
موافقم با این نظر
طلبه انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
بسم الله الرحمن الرحیم
المپیادهای ممتازین فرزندان طلاب و روحانیون باید راه بیفته و جدی گرفته بشه.
در بین فرزندان طلبه ها نخبه هایی هستن که اگه حمایت بشن آینده ساز خواهن شد.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
1
1
صدیقی
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
باسمه تعالی
با توجه به تاکید مدیران قبلی و فعلی مرکز خدمات حوزه بر هدفمندی خدمات به طلاب،
من فک می کنم نباید خیلی بسته به یان ماجرا نگاه کرد و فقط طلاب فعال را در طلاب مبلغ و جهادی و درس خون خلاصه کرد.
امروز کلی طلبه رسانه ای، نویسنده و فعال توی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی داریم که هر کدوم شان به اندازه صدنفر دارن کار می کنن و اثرمیزارن
امیدوارم حالا که عزم تون جزمه به اینها هم توجه کنید.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
مقصود از هدفمندی خدمات توسط مرکز خدمات حوزه چیست؟ می گویندمقصود ما این است که به نخبه های حوزه کمک شده است خوب طی این ده سال گذشته آن نخبه ای که حمایت شده است حداقل شانزده سال است که در حوزه است ، یعنی فرض می کنیم از پایه ششم به بعد تحت حمایت نخبگان مرکز خدمات قرار گرفته است خوب این طلبه نخبه که شانزده سال است در حوزه است الآن کجاست و چه می کند ، چرا بطور شفاف در سایت مرکز خدمات لیست اسامی نخبه ای که شانزده سال در حوزه است و ده سال خدمات نخبگی دریافت کرده اعلام نمی شود؟ تا مشخص شود ثمره این حمایت نخبگی چه بوده است ؟ یا بسیاری از موسسات و مراکز پژوهشی در قم هستند که بطور غیررسمی اعلام می شود بخشی از بودجه آنها توسط مرکز خدمات حوزه تأمین می شود، حمایت مالی و تامین بودجه موسسات پژوهشی چرا جزء وظایف مرکز خدمات حوزه قرار گرفته است؟ و چرا لیست اسامی این مراکز پژوهشی و مقدار کمک مالی به این نهادها توسط مرکز خدمات بطور شفاف در سایت مرکز خدمات اعلام نمی شود؟ در هیچ کجای سایت مرکز خدمات اعلام نشده است که شیوه انتخاب این موسسات برای پرداخت مالی چگونه است
1
0
ناشناس
Netherlands
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
از شاهکارهای مدیریت مالی مرکز خدمات حوزه در تابستان سال گذشته که شاخص بورس به دو میلیون واحد رسیده بود این بود شروع کردند به صورت وبیناری آموزش بورس به طلاب می دادند یعنی در سایت مرکز خدمات فکر کنم چند دوره آموزش بورس برای طلاب ثبت نام و انجام شد ، و همانطور که می دانیم وقتی بورس با مخ به زمین خورد و پول مردم نصف شد هیچ کس پاسخگو نبود. این در حالی بود در آن زمان حقوقی ها مشغول ترک بورس بودند این نشان می دهد که مرکز خدمات حوزه توان تحلیل مالی نداشت و متوجه نشده بود که بورس بزودی می ترکد. سوال این است که وقتی مرکز خدمات توان تحلیل مالی ندارد چگونه مسائل مالی حوزه را مدیریت می کند؟

یکی از افتخارات بزرگ مرکز خدمات حوزه تغییر دادن رویکرد رئیس سابق مرکز خدمات یعنی سیدابوالحسن نواب بود یعنی با تغییر مدیریت مرکز خدمات گفتند به سوی هدفمندی و حمایت از نخبگان حوزه می رویم، سوال این است اگر طلبه ای بطور مادرزاده هوش متوسطی داشت ولی در حد خودش تلاش زیادی می کرد چرا نباید خدمات دریافت کند و خدمات همه برای نخبگان باشد؟ مگر نباید از افراد به اندازه تلاش آنها حمایت کرد نه به اندازه هوش مادرزادی.
به طلبه معمولی اجازه مسافرکشی حتی داده نمی شود و اگر مشخص شود طلبه ای روزی دو ساعت هم برای امرار معاش مسافرکشی می کند از خوابگاه حوزه اخراج می شود حق دانشگاه رفتن ندارد باید فقط ممحض فقه و اصول باشد ولی به این طلبه که شاغل نیست خدمات داده نمی شود زیرا در درجه اول مرکز خدمات ، اولویتش برای نخبگان است. اگر قرار است امکانات مالی حوزه در درجه اول به نخبگان داده شود خوب به طلاب با هوش متوسط اجازه بدهید که مسافرکشی کنند یا دانشگاه بروند یا شغل دومی انتخاب کنند تا بتوانند خودشان امرار معاش کنند. حوزه از طرفی می گوید اگر طلبه شاغل شود ، شهریه او را قطع می کنیم از طرف دیگر هم می گوید اگر شاغل هم نشوی و به اندازه توان ات زحمت بگشی و درس بخوانی باز هم خدماتی نمی گیری زیرا خدمات رفاهی حوزه در اولویت اول برای نخبگان با هوش مادرزادی بالا است.
1
1
قاسمی احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
طلبه های متاهل خیلی شرایط واسه شون سخت شده
تو رو خدا کاری بکنید. طرحی اقدامی برنامه ای
آخه تا کی باید این شرایط رو تحمل کنیم
0
0
ناشناس
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کاملا درست و منطقی است
امیری علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
به نام حضرت حق که هر چه هست ازاوست
مرکز خدمات بایستی برنامه ای مدون در جهت حمایت و پشتیبانی از طلاب جهادی داشته باشه
واقعا این طلبه ها با کارهایی که کردن و می کنن اعتماد مردم به روحانیت و حوزه ها را زنده کردن
خدا بهشون جزای خیر بده.
0
0
حبیب صادقی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
ساخت پروژه های مسکن که تعطیل شده باید در اولویت قرار گیرد.
آقایان مدیرای قبلی می گفتن ساخت مسکن باعث شده که طلبه ها در قم بمونن و هجرت نکنن
شاید این یکی از عوامل باشد اما همه عوامل و عامل اصلی نیست.
شما به جای این که بیایید مشکل رو درست حسابی حل کنید زدید طلبه ها رو بدبخت کردید.
0
0
تولایی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
بسم الله الرحمن الرحیم
خیلی از عزیزان و طلبه ها نظر دادن که مرکز خدمات باید نخبگان رو مورد حمایت قرار بده؛ من معتقدم این حرف درسته اما باید نهادها و مراکزی که در این زمینه دارن فعالیت می کنن همدل بشن و کار موازی کاری نکنن
همه خدمات باید از یک مسیر به طلبه ها داده بشه
0
1
ناشناس
Germany
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۱
بزرگترین اشتباه مرکز خدمات حوزه و سایر نهادهای حوزوی تغییر رویکرد به سمت حمایت از نخبگان حوزوی بود یکی از اساتید تعریف می کرد یکی از طلاب حوزه علمیه خواهران برای بچه های دبستانی اش پرستار بچه استخدام کرده است تا بنواند به درسش در کلاس های حوزه علمیه خواهران برسد، این نتیجه منطقی نخبه گرایی است یعنی طلبه خواهر برای اینکه امتیازات لازم برای نخبگی را به دست آورد و مقاله ای بنویسد یا در امتحانات نمره بالاتر بیاورد بجه های دبستانی خود را رها کرده است زیرا می داند اگر به بچه هایش برسد امتیاز نخبگی حوزه را از دست می دهد، در ایامی که کرونا نبود درمحرم یا رمضان در مصلای نماز جمعه انبوه طلاب معمم را می دیدید که نمازجمعه حاضر شده اند و به تبلیغ نرفته اند زیرا می دانند رفتن به تبلیغ سبب می شود نمره کمتری در آزمونها به دست آورند یا مقاله و کتاب کمتری بنویسند و دیگر نخبه شناخته نشوند ، انگیزه تحصیل و درس خواندن در طلابی که از هوش متوسط مادرزادی برخوردارند کشته شده است زیرا می دانند در سیستم حوزه دیگر نه مسکنی به آنها خواهند داد نه وام قابل توجهی و نه به خانواده شان امکانات رفاهی درخوری زیرا تمام نهادهای حوزوی اولویت اصلی حمایت شان قرار است به سمت حمایت از نخبگان باشد جالب این است که این طلبه متوسط اجازه شاغل شدن برای امرار معاش هم ندارد زیرا شهریه اشان قطع می شود تاسف آور اینجاست که در این سفره حتی برای نخبگان هم نانی نیست زیرا تعریف نخبگی معادل شده است با استادی در حوزه در حالیکه استاد شدن در حوزه قم ممکن نیست زیرا تدریس فقه و اصول در حوزه قم برای یک طلبه عادی که کسی را نمی شناسد به آسانی ممکن نیست و باید به شهرستانها برای تدریس بروند و برخی از کسانی که در قم به راحتی استاد می شوند از طریق آشنایان اقدام کرده اند یا نوشتن کتاب و مقاله در رشته های دیگر غیر از فقه و اصول نشانه نخبگی حوزوی شناخته می شود ، در حالیکه معلوم نیست طلبه ای که به دانشگاه رفته و در مثلا روان شناسی یا جامعه شناسی تحصیل کرده و مقاله نوشته است چرا در همان دانشگاه نباید امتیاز نخبگی بگیرد و حوزه باید امتیاز نخبگی به او بدهد ، اگر استاد دانشگاه شدن در روان شناسی نشانه نخبگی است این را همان اول به طلاب می گفتید تا عمرشان را در فقه و اصول تباه نکنند.آیا این کارها و نخبه نامیدن طلبه دانشگاهی، بی ارزش کردن علوم حوزوی نیست؟ این اساتید روان شناسی حوزوی که حتی متن مکاسب را نمی توانند بدون غلط معنا کنند نخبه هستند و طلبه ای که عمرش را پای درس خارج گذرانده چون مقاله ندارد یا آشنایی ندارد که تدریس برایش جور کند نخبه نیست؟ از همان ابتدای انقلاب اسلامی که امتحانات حوزوی شروع شد الان شاید چهل سال است که در بعد از انقلاب امتحانات حوزوی وجود دارد و هرساله هم به کسانی که در امتحان نمره خوب می گرفتند جایزه داده شده است ، لیست اسامی طلابی که چهل سال است در امتحانات حوزه به دلیل کسب نمرات بالا جایزه گرفتند ملاحظه کنید کدامیک از آنها در حوزه جایگاه ویژه ای دارند؟ به شما می گویم تقریباً هیچ کدام، زیرا شما از کمتر استاد حوزوی می شنوید که بگوید در زمان تحصیل در امتحان نمره خوب می گرفته است. این نشان می دهد اساساً تشخیص نخبه ممکن نیست. شما نخبه ای را پیدا بکن که از اوان نوجوانی تا سالمندی همیشه نخبه باشد تمام امکانات حوزه را به او بده، ولی تشخیص نخبگی از محالات است لذا سیستم دوران قبلی مرکز خدمات که به تمام طلاب خدمات می داد و از طلاب موفق حمایت بیشتری می کرد خیلی بهتر بود تا سیستم فعلی که بنا بر قطع تمام خدمات نسبت به طلاب عادی گرفته و تمام خدمات مختص طلاب نخبه شده است.
2
0
سیدوهاب حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
سلام علیکم
خوب است قبل از رفتن مسئولین قبلی گزارشی از کارهای پیگیری نشده این مسئولین ارائه می شد.
مثلا باید از آقای ربانی در خصوص پروژه های مسکنی که در برخی از استان ها مثل تهران ساختند گزارش بگیرید
اینکه چرا تا کنون بعد از گذشت ۶سال هنوز این واحد ها پایان کار ندارند چرا سند ندارند و....
اقای میرمحمدی شما که تازه سکان را بدست گرفته ای حتما قبل از قبول پست نسبت به بررسی کارهای ناتمام اقایان تحقیق نموده ای ؟
لذا به خدمتتان عرض می کنم در راستای حمایت از طلابی که سرمایه زندگی خود را پای پروژه سیروس تهران ریخته اند حتما پیگیری و مطالبات مجدانه داشته باشید.
این شماره همراه بنده برای دریافت پاسخ است
اگر دوستان رسا مایل بودند در اختیار تان قرار دهند.
توضیحات تکمیلی را در خدمتتان هستم
09120194810
3
0
سیدوهاب حسینی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
سلام مجدد
انتظار می رود وقتی خبرگزاری رسا چنین پویشی راه می اندازد در خصوص تاریخ ارایه به مدیر جدید و همچنین پیگیری پاسخ از طرف مسئولین نیز اقدام شایسته نماید .
2
0
سرباز امام زمان
Canada
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
با سلام
از رسا خواهش می کنیم این نظر رو منتشر کنه و همچنین رازدار باشه .. اگه واقعا ادعا داره رسانه بی طرف هست و حرف طلبه ها رو به رئیس جدید مرکز خدمات می رسونه ...
آی پی رو به خاطر مسائل امنیتی عوض کردم همین طور ایمیل فیک گذاشتم تا بعدا به خاطر هیچ و پوچ بدبختمون نکنن :)
ببینید ؛ مسئولین بزرگوار حوزه های علمیه !!
از ادبیات پیش رو پیشاپیش عذر میخوام ، اما دیگه واقعا کارد به استخونمون رسیده!
خودتون تو خونه های مناسب و بعضا مجلل دارین زندگی می کنید و به اسم طلبه های بیچاره ای که نون شب ندارن بخورن چه برسه به خونه و ماشین و غیره ، در حال جمع آوری اموال برا خودتون و وابستگانتون هستین و فکر می کنید طلبه ها خبر ندارن!! طلبه هایی که به سختی دارن توخونه های اجاره درب داغون زندگی می کنن!!
به والله قسم اون دنیا همچین به صلابه بکشونیمتون که این بودجه هایی که تو دنیا .. (انتقاد) .. کردین رو مثل زهرمار بیارید بالا.. همین طور تاوان کمکاریاتون رو بدید...
اون روز نزدیکه که بعد فتح قدس توهمین دنیا مهدی فاطمه(س) .. (انتقاد) .. کنه ..
من یه طلبه ای بودم که به خاطر اخلاق خوب طلبه های جهادی دیگه ای مثل پدرم اومدم حوزه .. اما نه پدرم با این شهریه و فعالیت های تبلیغیش تونست خونه دار بشه و نه من .... خونه که هیچ ؛ به زور زنده ایم فقط!
خدا ازتون نگذره که ما هیچ وقت ازتون نمیگذریم نه از شما نه از اون کارمندای .. (انتقاد) .. مرکز صدماتی که ده ها برابر یه طلبه حقوق کوفت می کنن و بعد میگن به طلبه خدمت میکنیم .. پس مساوات و مواسات کجاست؟! فقط هر چند وقت یه بار به طلبه ها پیامک میدن که فطریتون رو زکاتتون رو ، قربانی هاتون رو بدیدبه ما!!
خدا ازتون نگذره !
ما در مقابل شما هیچ کی رو نداریم جز خدا و امام زمان (عچ)
ان شاء الله مهدی فاطمه خودش از شماها انتقامش رو بگیره که اینقدر در حق سربازاش جقا کرده و می کنید و راست راست راه می رید و اموال و بودجه ها رو به اسم طلبه ها رو .. (انتقاد) .. می کنید..

در نهایت عاجزانه از همه شما بزرگواران از بالا تا پایین حوزه ! تقاضامندم اگر عرضه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی طلاب رو ندارید، مسئولیت رو قبول نکنید یا واگذار کنید .. اون قدر طلبه خوش ذوق و خوش فکر هست که بتونه این مشکلات رو حل کنه که خدا میدونه ...

حوزه علمیه ای که نتونه عزت طلبه های خودش رو حفظ کنه ؛ والله قسم نمی تونه عزت و احترام مردم ایران رو حفظ کنه چه برسه بخواد برا دین و دنیای دنیا برنامه ریزی کنه !
یه نگا به اطرافتون بندازین به خاطر این .. (انتقاد) .. که در حق طلبه ها داشتین.. حناتون دیگه رنگی نداره و تقریبا هیچکی حاضر نیست بیاد حوزه جز یه عده بی خبر از اوضاع داخلی حوزه!

بازم معذرت میخوام که این حقایق تلخ رو بازگو کردم
یاعلی مدد
1
0
سید وهاب حسینی
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
سلام
ختم این پویش کی هست؟
تا کی میخواد ادامه پیدا کنه؟
نکنه دوستان منتظر انتخاب رییس‌جمهور جدید هستند؟دوستان رسا ختم پویش رو اعلام کنند و نتیجه گیری بشود
0
0