۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۶۷۸۷۷۳
از حذف ارتش تا تحریک ارتش؛

پیامی ضد امنیتی از چهره ای امنیتی

پیامی ضد امنیتی از چهره ای امنیتی
از سخنان روحانی در مجلس شورای اسلامی تا موضع گیری اخیر او درباره ارتش همگی یک نکته را در بر دارد؛ با یک بام و دو هوای جناب پرزیدنت مواجه هستیم!
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اخیراً صحبت‌های جنجالی آقای پرزیدنت، نقل محافل و صفحات اجتماعی کاربران شده است. یکی از کلیپ‌های قدیمی نیز از سخنان آقای حسن روحانی و جواب محکم، قاطع و دندان شکن شهید چمران به‌وی نیز از جمله موضوعاتی بود که کاربران شبکه اجتماعی بدان پرداختند.

یکی از فرماندهان ارتش نسبت به اقدامات ابتدای جنگ جهت حذف ارتش در برنامه‌ تلویزیونی شبکه تهران گفت: «در ابتدای انقلاب، ضد انقلاب برای تضعیف انقلاب اسلامی به دنبال حذف ارتش بود. امام خمینی نیز برای جلوگیری از این اقدامات، روز ۲۹ فروردین را به‌عنوان روز ارتش نام‌گذاری کردند.»

شکی نیست که ارتش، مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی است. نیرویی که می‌توانست بی‌خیال از همه چیز، سلاح‌هایش را به روی مردم نشانه بگیرد و با نگاه داشتن انگشت تعصب شاهنشاهی بر روی ماشه‌ها، سرنوشت انقلاب اسلامی را به مانند سرنوشت ده‌ها انقلابی دیگر که زیر چکمه‌های سربازان سرکوبگر نابود شدند و امروز کمتر کسی از آن‌ها مطلع است.

به‌طور عمده طیف‌هایی مانند لیبرال‌ها و امثال بنی‌صدر به دنبال متلاشی کردن ارتش با بهانه عدم نیاز انقلاب اسلامی به تسلیحات و حقوق بگیرانی بودند که حداقل شبهه تقابل با انقلاب اسلامی را داشتند. جالب اینجاست که دقیقا صحبت‌های حسن روحانی که نماینده وقت مجلس شورای اسلامی بود، دقیقا در راستای سخنان لیبرال‌ها و بنی‌صدر بود.

امام خمینی در مقابل تمام این تلاش‌های مذبوحانه جهت حذف ارتش از عرصه سیاسی کشور ایستاد و اجازه نداد تجهیزات ارتش از رده خارج شوند و یگان‌های ارتش توسط بنی‌صدر و جیره خوارانش متلاشی شود.
 
پیامی ضد امنیتی از چهره ای امنیتی

حلقه ارتباطی کودتایی که در ابتدای انقلاب و در پایگاه شهید نوژه رقم خورد، همان حلقه‌ای می‌شود که چند سال بعد، رابط میان دو شخص مهم می‌شود. عاقبت یکی از این اشخاص در بالگرد خود ترور و دیگری ریاست جمهوری کشور را بر عهده می‌گیرد. همان کسی که روزی فریاد می‌زد تا توطئه‌گران ارتش باید در ملاء عام اعدام شوند، در کنار یکی از همین توطئه‌گران فراری نشست و حرف‌هایی زد که بوی توطئه می‌داد!

شهید چمران به‌خوبی در همان مجلس پاسخ حسن روحانی را داده بود: «شعار انحلال ارتش از شعار‌هایی است که ضد انقلاب از روز‌های اول مطرح کرده و به‌دنبال است.» این سخنان و این مواضع روحانی روزی مطرح می‌شد که در چند سال اخیر شاهد تغییر موضع ۱۸۰ درجه‌ای او بودیم. البته نه در دفاع کامل از نیرو‌های مسلح، بلکه این بار سپاه مورد هجمه بود. کریمی قدوسی در سخنی جنجالی به نقل از حسن روحانی گفت: «خدمت آقای روحانی در ریاست جمهوری رفتیم، او همین طور گفت من به دو نیروی نظامی در کشور نمی‌توانم حقوق بدهم؛ هم به سپاه و هم به ارتش؛ هم به شاغلین و هم به بازنشسته‌ها و هم پاداش خدمت.»

البته این مواضع جنجالی و این تفکر حسن روحانی در همینجا متوقف نماند. رسانه‌های اصلاحات که تلاش می‌کردند شعار ارتش فدای ملت که در رژه ارتش قرار گرفته بود را به تقابل ارتش و نظام تبدیل کنند. البته که در آن تقابل موفق نشدند و این بار نیز روحانی تلاش داشت تا تقابل میان ارتش و حکومت ایجاد کند.

باید بپرسیم آقای روحانی دقیقا منظورشان از حکومتی که بد عمل می‌کند کدام است؟ آیا نظام و انقلاب را هدف دارد و یا عملکرد دولت به ریاست جمهوری خودش را مدنظر دارد؟ قطعاً اگر آقای روحانی معترف به عملکرد ضعیف خود است، باید خود تصمیم بگیرد تا از این منصب کناره گیری کند و آن را به فردی لایق و شایسته واگذار کند. اما وقتی در مقابل ارتش می‌گوید که اگر ارتش از عملکرد حکومت ناراضی است اقدام کند، این پیام ضد امنیتی از سوی ایشان که چهره و سابقه ای کاملا امنیتی دارد چه معنا و مفهومی را به اذهان و افکار عمومی مخابره می کند؟
 
هنوز توییت مشکوک آقای حسن روحانی در شب ورود مشکوک هواپیمای اوکراینی به منطقه پرواز ممنوع و شلیک موشک به آن هواپیما و هزار و یک اقدام، تصمیم و سخنان ایشان معلوم نیست.
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
انتقاد به روحان ی
0
0