۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۷۸۸۱۵
امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی:

دشمن به دنبال ایجاد یک جو مُنفعل در حوزه‌های علمیه است

دشمن به دنبال ایجاد یک جو مُنفعل در حوزه‌های علمیه است
کرمانشاه - ماموستا شیخی گفت: دشمنان همواره به دنبال ایجاد یک جو مُنفعل در حوزه‌های علمیه هستند و توطئه آنان جلوگیری از بقای روحیه انقلابی در بین طلاب و روحانیون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا احمد شیخی صبح امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و حوزویان اهل سنت استان کرمانشاه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از مهمترین و اصلی ترین وظایف حوزه‌های علمیه تشریح و تبیین مبانی دینی و شرعی برای اجرا شدن در جامعه اسلامی است.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: بنابراین هرگونه تغییر و تحول در مدارس و حوزه‌های علمیه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و از این رو دشمن هم به این مهم آگاه است.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: بنابراین دشمنان همواره به دنبال ایجاد یک جو مُنفعل در حوزه‌های علمیه هستند و توطئه آنان جلوگیری از بقای روحیه انقلابی در بین طلاب و روحانیون است.

ماموستا شیخی با اشاره به اینکه نگاه طلبه به مسایل جامعه و نظام باید نگاهی انقلابی و جهادی باشد، گفت: روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه و انقلابی ماندن طلاب مهمترین و اصلی‌ترین نگرانی دشمنان جهان اسلام است زیرا به خوبی می‌دانند که حوزه‌های انقلابی بیشترین تاثیر را در توسعه و اعتلای این انقلاب اسلامی و مردمی دارند.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تلاش جریان‌های سکولار برای نفوذ در حوزه‌های علمیه کشور، افزود: در سال‌های اخیر بسیاری از جریان‌های حاشیه‌دار به نوعی در تلاش هستند که با برنامه‌ها و توطئه‌های پیچیده خود حوزه‌ها را به سمت نگاه سکولار سوق دهند که خوشبختانه تاکنون این تلاش‌های مذبوحانه ناکام مانده است.

ماموستا شیخی در پایان سخنان خود گفت: از این روست که همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی بر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه تاکید دارند زیرا معظم له به خوبی می‌دانند که نفوذ جریان‌های سکولار در حوزه‌های علمیه می‌تواند اساس دین و معنویت را تحت الشعاع  خود قرار دهد./1400/

ارسال نظرات