۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۷۸۹۹۳
حجت الاسلام والمسلمین الخزعلی:

آمریکا در خروج از عراق جدی نیست

آمریکا در خروج از عراق جدی نیست
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق به اظهارات فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق واکنش نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق از گروه های مقاومت عراق در واکنش به اظهارات اخیر ژنرال «کنت فرانک مکنزی»، فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) تأکید کرد: «این اظهارات بیانگر عدم جدیت آمریکا در خروج نظامیانش از عراق است».

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق افزود: «عدم صدور تکذیبیه از سوی هیچ یک از طرف های رسمی در عراق بیانگر عدم راستگویی دولت در مطالبه خروج نظامیان آمریکایی از عراق است».

وی تصریح کرد: «ارائه دلایل و علل مختلف از سوی آمریکایی ها تأکید می کند، زبان گفتگو و منطق با آنها سودی ندارد و راهبرد افغانستان تنها راه خارج کردن آمریکایی‌ها از عراق است».

یاد آوری می شود که «ژنرال مکنزى» فرمانده سنتکام در جلسه اخیر خود با کنگره درخصوص وضعیت عقب نشینى نیروهاى آمریکایى از عراق گفته بود: به نظر من در آینده عقب نشینى کاملى از عراق نخواهیم داشت.

وی افزود: تعداد 2500 نظامى آمریکایى در عراق وجود دارند که نقش آنان مستشارى است و نه رزمى و نظامى و به احتمال زیاد توافق استراتژیک میان عراق و آمریکا به عقب نشینى بسیارى از نیروهاى آمریکایى نخواهد انجامید.

مکنزى تصریح کرد: دولت عراق در زمان فعلى براى نبرد با داعش به ما نیاز دارد و به همین خاطر در زمان فعلى برنامه اى براى عقب نشینى نیروهایمان از عراق نداریم./۹۸۸/

منبع: المیادین

ارسال نظرات