۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۷۸۹۹۵
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق:

عراق به هیچ سرباز آمریکایی و خارجی نیازی ندارد

عراق به هیچ سرباز آمریکایی و خارجی نیازی ندارد
سخنگوی نظامی الکاظمی تاکید کرد که کشورش از هرگونه سرباز آمریکایی و خارجی که سلاح حمل کند و همراه نیروهای آن بجنگد، بی نیاز است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سرلشکر یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور بعد از ظهر امروز (شنبه) اعلام کرد که جدول زمان بندی خروج نیروهای خارجی از خاک کشورش، از سوی کمیته های فنی در چارچوب گفت و گوی راهبردی با آمریکا مشخص می شود.

سخنگوی نظامی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، در گفت و گو با واع در این باره اظهار داشت: برای فرآیند خروج نیروهای خارجی طی دوره هایی که پس از دیدار کمیته فنی تشکیل شده با فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح و به ریاست رئیس ستاد ارتش برای مدیریت این پرونده در چارچوب گفت و گوی راهبردی مشخص می شود، زمان بندی وجود دارد.

سرلشکر رسول در ادامه نیز خاطر نشان ساخت: عراق به هیچ سرباز آمریکایی یا خارجی که سلاح حمل کند و همراه نیروهای عراقی بجنگد و همچنین به مبارزان روی زمین به استثنای نیروهای عراقی نیازی ندارد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن تاکید بر این که کشورش با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همکاری می کند و هدف از این کار نیز آموزش و تجهیز نیروهای نظامی خود می باشد، افزود: عراق دارای نیروهایی است که آموزش دیده هستند و می توانند از کشور و ملت دفاع کنند.

سرلشکر رسول همچنین از ادامه فعالیت کمیته های حقیقت یاب و تلاش اطلاعاتی در رابطه با حملات راکتی به پایگاه های نظامی، فرودگاه های مختلف و هیئت های بین المللی در عراق و تعقیب عاملان این حملات خبر داده و تاکید کرد که اعلام نتایج تحقیقات در این رابطه، در دست فرماندهی عالی نظامی کشورش می باشد.

سخنگوی نظامی الکاظمی در همین راستا نیز تصریح کرد: هدف قرار دادن فرودگاه یا هر منطقه ای به وسیله راکت هایی که هوشمند نیز نیستند، (باعث می شود راکت ها) به تاسیسات و پایگاه های نظامی عراقی اصابت کنند و شهروندان عراقی قربانی آن شوند.

سرلشکر رسول در رابطه با ادامه حملات راکتی به پایگاه «بلد» در جنوب استان صلاح الدین در شمال عراق به عنوان بزرگ ترین پایگاه هوایی این کشور نیز گفت: پایگاه هوایی بلد صد درصد عراقی است و عملیات هدف گیری آن به نفع کسی نیست؛ همه باید دست به دست هم بدهند برای این که توانمندی های نیروهای مسلح به طور کامل ساخته شود تا از توانایی دفاع از کشور برخوردار باشند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن تاکید بر این که اقدام برخی گروه های مسلح در این کشور در انجام یک حرکت مشخص یا یک نمایش نظامی، پیام نادرستی به شمار می آید چرا که همگان با تروریسم جنگیدند، خاطر نشان ساخت: نیروهای مسلح عراق، توانایی دفاع از ملت و تثبیت وضعیت امنیتی را دارند و نیروهای قدرتمندی هستند با این حال برای حفاظت از خون (شهروندان) عراقی و کشانده نشدن به برخورد، با خرد تعامل می کنند./۹۸۸/

منبع: خبرگزاری واع

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
عالی بود
از این نوع اخبار بیشتر کار کنین.
0
0