۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۷۹۰۰۹
جهاد اسلامی:

مسجد الاقصی خط قرمز است

مسجد الاقصی خط قرمز است
پس از حمله بامدادی گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که مسجد الاقصی خط قرمز است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، دفتر اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ظهر امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین الان»، جهاد اسلامی در بیانیه مذکور با اشاره به واکنش گروه‌های مقاومت به تعرض صهیونیست‌ها علیه مردم قدس تأکید کرد: «ملت فلسطین با همبستگی و یکپارچگی خود چنگال‌های دشمن را خواهند شکست و طرح‌های متجاوزانه آن را با شکست مواجه خواهد کرد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «مسجد الاقصی خط قرمز است و اهالی قدس و کسانی که در پشت آن‌ها هستند، تمام مردم فلسطین، به شهرک‌نشینان اجازه نخواهند داد که [مسجد] الاقصی را آلوده کنند».

جهاد اسلامی همچنین تأکید کرد: «حملات هوایی که دشمن علیه غزه به راه می‌اندازد، مقاومت را، در صورت لزوم انجام امری، از انجام وظایفش باز نخواهد داشت و مقاومت به هر گونه تجاوز پاسخ مشابهی خواهد داد و ملت ما را حفظ خواهد کرد. مقاومت به دشمن اجازه نخواهد داد که پا فراتر از قواعد درگیری بگذارد».

در پایان بیانیه مذکور همچنین تأکید شده است: «مقاومت بار دیگر انسجام و ورود خود [به میدان نبرد] را با همکاری مردم و همچنین آمادگی دائمش برای پاسداری از ملت و حفافظت از تداوم اقدامات مردمی ثابت کرد».

گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه، بامداد امروز، در واکنش به تعرض نظامیان رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی در شهر قدس اشغالی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف را با ۳۶ راکت هدف قرار دادند که سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی، طبق بیانیه ارتش این رژیم، تنها شش فروند از آن‌ها را رهگیری کرد.

این ماجرا از آنجا شروع شد جوانان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به علت اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در ممانعت از ایجاد تجمع و برگزاری مراسم به مناسبت این ماه مبارک در شهر قدس و به ویژه در اطراف مسجد الاقصی با نیروهای صهیونیست چند بار درگیر شدند تا اینکه شامگاه پنجشنبه، درگیری‌های میان دو طرف به شدت تشدید شد و هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند./۹۸۸/

ارسال نظرات