۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۷۹۰۴۰
مدیر حوزه علمیه لرستان:

سبک زندگی اسلامی بستر تحقق تمدن اسلامی است

سبک زندگی اسلامی بستر تحقق تمدن اسلامی است
لرستان - حجت الاسلام عبداللهی بر ضرورت بهره مندی از فرصت هایی همچون رمضان برای نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی تأکید کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی بستر تحقق تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام  احد عبدالهی، ظهر امروز در کارگاه آموزشی « زندگی بر مدار رمضان» در خرم آباد که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، گفت: رمضان فرصتی برای کسب تقوای الهی است.

مدیر حوزه علمیه لرستان هدف از روزه گرفتن را کسب تقوای الهی عنوان کرد و افزود:  در مکتب دین مبین اسلام توصیه شده است به مسلمانان که به سمت تقوای الهی بروید و تقوای الهی را کسب کنید.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب تقوای سیاسی، اجتماعی و الهی  است و در این راستا باید از ظرفیت ماه مبارک رمضان بهره مند شد.

حجت الاسلام عبداللهی از معضلات امروز جامعه را رعایت نکردن تقوا و اخلاق عنوان کرد و گفت: برخی مشکلات جوامع امروز به دلیل دور شدن از خداوند متعال است.

وی بحران هویت و بحران معنویت  در جوامع جهان امروز اشاره کرد و گفت: دور شدن از معنویت سبب شده است تا برخی جوامع نتوانند مشکلات را حل کنند.

نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی راه حل بحران ها است

حوزه علمیه لرستان با تأکید بر تقویت ارتباط با خدای متعال در ماه مبارک رمضان و بهره مندی از این فرصت ها خاطرنشان کرد: از فرصت ماه مبارک رمضان باید برای تقویت ارتباط با خداوند متعال بهره مند شد.

وی با اشاره به اینکه خدای متعال دین مبین اسلام بخشیده است که این بحران هویت و بحث زندگی کردن را برای مسلمانان حل کرده است، اظهارداشت: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و نهادینه سازی ارزش ها راه حل مقابله با بحران ها است.

مدیر حوزه علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت بهره مندی از فرصت ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با بهره مندی از فرصت ها می توان بر مدار رمضان بحث زندگی کردن و سبک زندگی را بیاموزیم.

وی تأکید کرد: زندگی کردن بر مدار رمضان می تواند ما را به تقوای الهی برساند و این تقوای الهی سبب می شود که بتوانیم در رکاب امام زمان(عج) تلاشی را برای اصلاح جهان داشته باشیم.

حجت الاسلام عبداللهی بر ضرورت تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی با تکیه بر تبلیغ و ترویج ارزش های دینی تدکید کرد و بیان داشت: سبک زندگی اسلامی بستر تحقق تمدن اسلامی است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات