۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۷۸۹۵۰
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خبرداد؛

اجرای پویش فصل بندگی با ۲۹ اقدام فرهنگی در ماه مبارک رمضان

اجرای پویش فصل بندگی با ۲۹ اقدام فرهنگی در ماه مبارک رمضان
اصفهان - حجت الاسلام کیانی گفت: پویش فصل بندگی در قالب ۲۹ طرح فرهنگی با محوریت تواصی به امید و صبر، در سطح استان اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین کیانی در ارتباط با هدف این پویش اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، در سخنان خود بر مسئله ایجاد گفتمان امید و صبر در جامعه  تـأکید داشتند؛ به همین جهت این پویش با بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه ریزی شده و برنامه های فرهنگی آن در 24 شهرستان اصفهان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: مهرواره ی محله همدل به عنوان یکی از طرح های شاخص این پویش در راستای ایجاد انگیزه، امید، نشاط و هم افزایی بین مردم محل برنامه ریزی شده است. درپی آن هستیم که از ظرفیت مساجد و امامان محلات در سراسر استان، در قالب یک پویش سراسری بهره ببریم و تمرکز اصلی را بر احیا ظرفیت های عظیم جوانان در میدان قرار داده تا با ایجاد امید و انگیزه، برخی از مسائل محله ها حل شود.

دبیر قرارگاه عملیات ماه مبارک رمضان استان اصفهان اظهار کرد: طرح مهرواره ی محله همدل در راستای حل مشکلات، در 14 محور اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی، خانواده، مذهبی، زیر ساختی، زنان، اخلاقی، رسانه و هویت بخشی، سبک زندگی و سلامت، حقوقی، گفتمان انقلابی و فرهنگ ایرانی اسلامی، فساد و انحراف عملکردی را در محله ها دنبال می کند. علاقه مندان می توانند به منظور ثبت نام در این طرح عدد یک را به سامانه پیامکی 5000175 ارسال و پس از دریافت لینک در سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: هر محله ای که بتواند بیشترین مشکلات خود را با محوریت مسجد و امام جماعت تا پایان ماه مبارک رمضان ثبت نماید و تا 20  روز بعد از ماه مبارک رمضان نسبت به حل مسئله اقدام نماید؛ پس از ارزیابی توسط کارشناسان، هدایایی در مرحله استانی اهدا می شود و در سطح ملی نیز به سه محله برتر هر کدام مبلغ 200 میلیون تومان از طرف ستاد برگزاری مهرواره ی محله همدل در راستای حل مسائل محله اهدا می شود.

حجت الاسلام کیانی با بیان اینکه اجرای طرح تواصی سبب ایجاد گفتمان صبر وامید در جامعه خواهد شد، بیان کرد: در این طرح از ظرفیت مؤثرین جامعه اعم از امام جماعات و افراد تاثیر گذار در هر محله بهره گرفته شده تا زمینه گفتمان در بین مردم ایجاد شود.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، آموزش به مسئولین و هیئت امنای تشکل های دینی، برگزاری محفل های قرآنی به صورت مجازی، برپایی کارگاه های عرفان های نو ظهور به صورت مجازی و برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه های شاخص فرهنگی پویش فصل بندگی است که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

وی در خصوص اعزام روحانیون در ماه مبارک رمضان اذعان کرد: در سال جاری با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی بیش از 500 مبلغ به صورت مجازی فعالیت خود را انجام می دهند و برخی از گروه های جهادی از طلاب و روحانیون به مناطق محروم اعزام شده اند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات