۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۷۹۱۴۳
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت پذیرش افراد نخبه و با استعداد در حوزه های علمیه

ضرورت پذیرش افراد نخبه و با استعداد در حوزه های علمیه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به کیفی سازی فعالیت های علمی و آموزشی در حوزه گفت: حوزه جای افراد بی استعداد و کم سواد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در دیدار مسؤول انجمن اسلامی دانش آموزی استان با اشاره به پیشینه حوزه علمیه استان در پرورش طلاب فاضل و فرهیخته گفت: در طول ادوار مختلف تاریخی، شخصیت های بنامی در سطح مدارس علمیه استان پرورش یافتند.

وی با بیان این که برخی شهرهای مازندران در طول تاریخ دارای مدارس علمیه متعددی بودند، افزود: این مدارس علمیه به مرور زمان تعطیل و یا از سوی برخی نهاد مورد استفاده قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر نیز علیرغم همه مشکلات و محدودیت هایی که وجود دارد 24 مدرسه علمیه در شهرهای استان مشغول فعالیت علمی هستند، ادامه داد: بیش از دو هزار طلبه از پایه اول تا درس خارج در این مدارس اشتغال علمی دارند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر مدارس علمیه استان از جایگاه علمی مناسبی در رتبه بندی های کشوری برخوردار است، خاطرنشان کرد: طی بررسی های صورت گرفته، شاخص های علمی و آموزشی در سطح مدارس علمیه استان مثبت است و این نشان دهنده افق های روشن علمی در سطح حوزه علمیه مازندران است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که رویکرد ما در سطح مدارس علمیه استان کیفی سازی فعالیت ها است، تصریح کرد: این مسأله مهم در پذیرش های سال آینده نیز به طور جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی ها تصور می کنند افراد بی استعداد و سطح پایین سواد علمی می توانند به راحتی وارد حوزه شوند، خاطرنشان کرد: باید این نگاه اشتباه نسبت به حوزه که در جامعه رواج یافته حذف شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه جای افراد بی استعداد و کم سواد نیست، تصریح کرد: تلاش کردیم در پذیرش سال آینده، از دانش آموزان نخبه و با استعداد برای ورود به حوزه دعوت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به آغاز ثبت نام از داوطلبان ورود به حوزه های علمیه از 20 اسفند، بیان داشت: علاقه مندان می توانند از دو طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه و یا مراجعه حضوری به مدارس علمیه استان، ثبت نام کنند.

وی با بیان این که روند ثبت نام تا پایان اردیبهشت ماه امسال ادامه خواهد داشت، افزود: آزمون ورودی حوزه های علمیه نیز همزمان با سراسر کشور 18 تیر ماه امسال در استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، ظرفیت پذیرش امسال حوزه علمیه مازندران را 450 نفر اعلام کرد و گفت: طلاب پس از قبولی در آزمون ورودی حوزه های علمیه، مصاحبه علمی، اخلاقی و صیانتی از سال تحصیلی آینده در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه مهم انجمن اسلامی دانش آموزان در تربیت نسلی مؤمن، دیندار، مهذب و انقلابی خاطرنشان کرد: امیدواریم علاوه بر تقویت سطح تعامل این مجموعه با حوزه علمیه استان، زمینه ورود دانش آموزان مستعد و مؤمن به مدارس علمیه فراهم شود./950/

ارسال نظرات