۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۷۹۱۷۳
سخنران حرم حضرت معصومه بیان کرد؛

نظارت اجتماعی در عین اقتدار و احترام

نظارت اجتماعی در عین اقتدار و احترام
حجت الاسلام رفیعی گفت: نظارت اجتماعی باید در عین اقتدار با احترام همراه باشد و امربه‌معروف و نهی از منکر فقط تذکر به بانوان بی‌حجاب نیست، باید حتی به مسؤولان هم تذکر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی روز سیزدهم ماه مبارک رمضان در سلسله نشست‌های رسانه‌ای تفسیر قرآن کریم در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: آیات ۱۹ و ۲۰ سوره عنکبوت در خصوص معاد و قیامت است و بخش عمده آیات قرآن مربوط به قیامت و مرگ است.

وی افزود: منازل سه‌گانه‌ای قبل از قیامت کبری رخ خواهد داد و این‌ها نزدیک است که اولین منزل، منزل احتضار است که مدت آن کوتاه و بلند است و این لحظه را تمام انسان‌ها دارند و در حقیقت لحظه خروج از دنیا است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: توجه به این لحظه بسیار مهم است چرا باید به خاطر این لحظه اعمال خود را درست انجام دهیم و هرلحظه به یاد زمان احتضار باشیم و توشه آخرت را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: منزل و مرحله دوم، منزل قبر است که بسیار مهم است که بدن در قبر باقی می‌ماند و روح نیز به منزل سوم یعنی عالم برزخ منتقل می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی تأکید کرد: برزخ یک عالم طولانی است و به خاطر مشخص نبودن قیامت باید انسان‌ها در عالم برزخ منتظر قیامت باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: بر اساس روایات روز تولد، روز مرگ و روز قیامت که روز مبعوث شدن انسان است سه روز بسیار حساس برای انسان است و بهترین کار برای روز مرگ و روز معاد، محاسبه اعمال است.

وی در ادامه گفت: حب دنیا و تبعیت از طاغوت و ظلم‌پذیری زمینه غضب الهی را فراهم می‌سازد.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: وقتی در جامعه‌ای منکر صورت بگیرد باعث عذاب همگانی خواهد شد و این منکر یک دایره گسترده دارد و شامل محرمات خواهد شد و راضی بودن به گناه و سکوت در برابر گناه، به نفسه خودش گناه است.

حجت الاسلام رفیعی تأکید کرد: متأسفانه در جامعه امربه‌معروف و نهی از منکر کمرنگ شده است و یک حریم و حاشیه امنی برای متخلفان و خطاکاران ایجادشده است.

وی افزود: برای حفظ دین و اسلام جوانان زیادی شهید شدند و کسانیکه در جامعه منکرات را انجام می‌دهند باید مورد تذکر واقع شوند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نظارت اجتماعی باید در عین اقتدار با احترام همراه باشد و امربه‌معروف و نهی از منکر فقط تذکر به بانوان بی‌حجاب نیست بلکه باید حتی به مسئولان هم تذکر داد که صداقت داشته باشند و بازاریان کم‌فروشی و گران‌فروشی و احتکار انجام ندهند.

حجت الاسلام رفیعی یادآور شد: نباید به شبهات اعتقادی در فضای ماهواره‌ای اهمیت دهیم و به‌محض شنیدن شبهات، دین و قرآن را زیر سؤال ببریم و دوران آخرالزمان تمام افراد بی‌دین و شیاطین تلاش می‌کنند انسان‌ها ‌دین‌دار از دنیا بروند.

ارسال نظرات