۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۷۹۲۱۷

معرفی خاطیان انتشار فایل صوتی ظریف به قوه قضائیه

معرفی خاطیان انتشار فایل صوتی ظریف به قوه قضائیه
عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر ورود کمیسیون امنیت ملی پارلمان به موضوع انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه، گفت: با بررسی دقیق، خاطیان به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس با اشاره به ماجرای انتشار فایل صوتی وزیر امورخارجه کشورمان دررسانه وابسته به سعودی، گفت: رسیدگی دقیق به ابعاد این اقدام از حیث امنیت ملی ضرورت دارد.

وی با اشاره به ماهیت این اقدام سخیف افزود: این اقدام از دو جنبه یکی چگونگی لو رفتن آن که به اذعان وزارت امورخارجه جزء اسناد دولتی محسوب می شود و نیزماهیت سخنان نفر اول دیپلماسی در این فایل که مغایر امنیت ملی و سیاستهای کلی نظام هست، قابل پیگیری است.

نماینده مردم بابل با اظهار تاسف از اظهارات ظریف درباره اقدامات شهیدسلیمانی که آن را مخالف دیپلماسی خواند، ادامه داد: بر خلاف اظهارات وزیر امورخارجه اقدامات و تلاشهای تحسین برانگیز سردار سلیمانی در راستای تحکیم بنیان امنیت ملی و سیاست خارجی کشور بود.

کریمی فیروزجایی امنیت امروز کشور را مرهون رشادتهای سردار سلیمانی در عرصه دفاعی و دیپلماسی فعالانه در محور مقاومت دانست و اضافه کرد: اقدامات سردار سلیمانی موجب استحکام پایه های امنیت ملی و تقویت دیپلماسی رسمی کشور بود.

نائب رئیس فراکسیون اقدام پیشدستانه دربرابر تهدیدات آمریکا در مجلس یازدهم، تصریح کرد: نگاه راهبردی سردار سلیمانی به مولفه اقتدار و امنیت ملی همگام با سیاست های مقتدرانه رهبر فرزانه انقلاب، کشور را در اوج بالندگی و تحول شگرف در عرصه دفاعی قرار داد.

این نماینده مجلس با اشاره به محتوای فایل صوتی منتشره در اینترنشنال، یادآورشد: بررسی ابعاد زیانبار این اقدام ضد امنیتی ضرورت دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر ورود کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس به این موضوع خاطر نشان کرد: با بررسی دقیق این ماجرا خاطیان به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

عضو خانه ملت رویکرد محوری مجلس در مسئله امنیت ملی را مقتدرانه وغیر قابل خدشه دانست وافزود: اغماض در برابر خطاهای راهبردی در حوزه امنیت ملی خسارت بار است.

دبیر هیات رئیسه مجلس یازدهم گفت: ماجرای انتشار فایل صوتی وزیر امورخارجه نباید برچسب سیاسی یا جناحی بخورد و باید از دریچه امنیت ملی به آن نگریست.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
بی عرضگی و ناکارآمدی خودشون رو گردن حاج قاسم انداختن.
0
0