۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۷۹۳۱۸
رئیس جدید مرکز خدمات حوزه:

طرح ارائه هدفمند خدمات به طلاب و روحانیون را سریعا عملیاتی می کنیم

طرح ارائه هدفمند خدمات به طلاب و روحانیون را سریعا عملیاتی می کنیم
حجت الاسلام و المسلمین میرحمدی گفت: ما باید از طلابی که در شهرها و روستاها در انجام رسالت طلبگی‌شان موفق بوده‌اند بیشتر حمایت کنیم تا دغدغه کمتری در زندگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید جمال الدین میر محمدی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و خیرمقدم به حاضران در جلسه و با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی مردی ولایتمدار و خدا محور و مرد میدان جهاد و مقاومت و مرد میدان دشمن‌شناسی و استکبار بود و ان شاء الله خداوند توفیق دهد بتوانیم راه این عزیزان را با پیروی از مقام معظم رهبری ادامه دهیم.

وی بیان کرد: توفیق خدمت به مردم و خدمت به سربازان امام زمان(عج) افتخار بزرگی است و به این توفیق افتخار می‌کنم به ویژه که با عنایت و نظر مقام معظم رهبری بر بنده تعین پیدا کرده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ادامه داد: از زحمات و تلاش‌های مدیران مرکز خدمات از گذشته و تاکنون قدردانی می‌کنم؛ حقیقتاً زحمات این عزیزان قابل تقدیر است چرا که شبانه روز پیگیری و مداومت در کار داشته‌اند و امروز مرکز خدمات به جایگاهی رسیده، که مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزوی و مراکز حوزوی از این مرکز خرسند هستند.

وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم مسیر فعالیت‌هایی که مدیران سابق مرکز انجام داده‌اند ادامه دهیم و جهاد گونه تصمیماتی را که پایه‌گذاری کرده‌اند عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: فلسفه وجودی مرکز خدمات، خدمت به حوزه‌های علمیه است و مرکز خدمات مقدمه‌ای برای مراکز حوزوی است؛ از مدیران مراکز حوزوی تقاضا می‌کنم که بنده را به‌عنوان نیروی خودشان محسوب کنند.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد مسؤولان حوزه علمیه بتوانند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند و دغدغه‌ای جز تدریس، تحقیق و مسائل علمی نداشته باشند.

رویکرد مرکز خدمات باید ارائه خدمات هدفمند باشد

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر استقلال مرکز خدمات حوزه تأکید داشته‌اند، گفت: این استقلال به این معنا نیست که یک نگاه رقابتی و دوگانگی در حوزه علمیه ایجاد شود بلکه تمامی مراکز باید یک هم‌افزایی و وحدت و اتفاق‌نظر داشته باشند.

وی با اشاره به طرح هدفمندی مرکز خدمات، افزود: به اعضای هیئت‌مدیره مرکز خدمات و حجت الاسلام و المسلمین ربانی قول می‌دهم که بحث هدفمندی را هرچه سریع‌تر عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: حمایت اساسی مرکز خدمات باید برای کسانی باشد که وارد بحث نقش‌آفرینی شده‌اند؛ ما باید از طلابی که در شهرها و روستاها در انجام رسالت طلبگی‌شان موفق بوده‌اند بیشتر حمایت کنیم تا دغدغه کمتری در زندگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات ظرفیت‌های سازمانی، ساختاری و مأموریتی بسیاری دارد و این ظرفیت باید در خدمت حوزه‌های علمیه باشد و ان شا الله روز به روز این ظرفیت را تقویت خواهیم کرد ولی مهم این است که خروجی این ظرفیت در حوزه و اینکه مرکز خدمات چه تأثیری در پیشرفت حوزه داشته است مشخص باشد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی به شعار سال کشور اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم بحث شعار سال را در تولید علم، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها مدنظر قرار دهیم. تولید و مانع زدایی با حوزه علمیه و پشتیبانی با مرکز خدمات است و امیدوارم که در پایان سال بر اساس شعار سال گزارشی را به مقام معظم رهبری ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: امیدوارم با اطاعت از راهبردها و تدابیر مقام معظم رهبری بتوانیم قدم‌های خوبی را در تمام عرصه‌ها برداریم؛ اطاعت از امام زمان(عج) و ولی امر مسلمین جامعه ما را از یاجوج فتنه و ماجوج انحراف و خطر نفوذ نجات خواهد داد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
هدفمندی امر مطلوبیه در کنار توسعه خدامت به خانواده ها
0
0