۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۷۹۳۸۳
رییس سازمان حوزه های علمیه پاکستان:

کمک به نیازمندان با ارزش ترین اعمال ماه رمضان است

کمک به نیازمندان با ارزش ترین اعمال ماه رمضان است
آیت الله نجفی در سخنانی خدمت خلق را عامل تقرب خداوند متعال دانست و تاکید کرد: سرمایه داران جامعه در این ماه کمک به نیازمندان را فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله حافظ ریاض حسین نجفی رییس سازمان حوزه های علمیه پاکستان، در برنامه ای به مناسبت ماه مبارک رمضان خدمت خلق، دستگیری فقرا، مساکین و نیازمندان را با ارزش ترین اعمال ماه رمضان دانست.

وی با اشاره چهارمین آیت کریمه سوره تین "لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ؛ ما انسان را در نیکوترین نظم و اعتدال و ارزش آفریدیم" گفت: هدف تمام خلقت ها عبادت و بندگی خداوند متعال است.

این روحانی پاکستان با بیان این که خداوند متعال در آیت شریفه 15 سوره فاطر می فرماید «یا أَیُّهَا النّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللّهِ وَ اللّهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمِیدُ؛ اى مردم! شما نیازمند به خدا هستید و او از هر نظر بى نیاز و شایسته حمد و ستایش است» گفت: مقصد بعثت پیامبران و انتصاب ائمه طاهرین، رساندن انسان ها به اھداف خلقت و مدارج کمالات انسانی است.

وی با تاکید به این که تشکیل نظام اسلامی و حکومت فقیه در زمان غیبت امام زمان(عج) لازم و از ضروریات زندگی است، افزود: مخالفین نظام اسلامی و ولایت فقیه، شیطان زمان اند.

آیت الله نجفی با بیان این که خداوند متعال بندگان خود را بیش از پدر و مادر آنان دوست دارد، اظهار داشت: توبه، راه بازگشت بندگان به سوی خداوند و آزادی آنان از دام شیطان است.

وی جهان اسلام را به شناخت و معرفت هر چه پیشتر پیشوایان معصوم و ائمه طاهرین فراخواند و افزود: جهالت، اساس مشکلات جامعه اسلامی است، انسان جاهل به آسانی در دام شیطان و دشمن می افتد.

رییس سازمان حوزه های علمیه پاکستان با تشویق به تلاوت قرآن کریم، نماز اول وقت و انفاق در راه خدا، اظهار داشت: خداوند متعال انسان ها را بزرگ آفریده تا به جز خداوند، بنده دیگران نباشند./988/

ارسال نظرات