۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۷۹۴۶۶
بسته انتخاباتی رسا؛

از تدارک فتنه برای انتخابات تا کاندیداتوری آقا محسن + فایل

از تدارک فتنه برای انتخابات تا کاندیداتوری آقا محسن + فایل
در این بسته اخباری شامل اعلام کاندیداتوری محسن رضایی، واکنش مهدی کروبی به کاندیداتوری تاج زاده و اظهارات انتخاباتی برخی چهره های شاخص را تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اعلام کاندیداتوری، افشاگری، اظهارات انتخاباتی، حضور چهره های شاخص اصول گرا و اصلاح طلب در محفل های سیاسی و بیانیه های انتخاباتی حزب ها و گروه های مختلف، از جمله اخباری است که در ایام انتخاباتی در صدر اخبار سایت ها و خبرگزاری ها و رسانه ها قرار می گیرد.

ما در بسته انتخاباتی خود سعی داریم با رصد سایت های خبری مختلف، اهم اخبار مرتبط با انتخابات 1400 را به مخاطبان عرضه کنیم.

در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل دعوت اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات، اعلام کاندیداتوری محسن رضایی برای انتخابات 1400 و حمایت وی از از قاضی‌زاده هاشمی و سعید محمد، احتمال اعلام کاندیداتوری عارف، اظهارات انتخاباتی برخی چهره های شاخص، واکنش مهدی کروبی به کاندیداتوری تاج زاده در انتخابات، درخواست ۱۷۱ نماینده از شورا برای ابلاغ قانون انتخابات ریاست جمهوری و گمانه زنی هایی در رابطه با اعلام کاندیداتوری قالیباف را تقدیم خوانندگان محترم می کنیم.

از تدارک فتنه برای انتخابات تا واکنش کروبی به کاندیداتوری تاجزاده

حجت الاسلام والمسلمین طائب: برای انتخابات فتنه تدارک دیده‌اند

استاد حوزه علمیه با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری درمورد فتنه اکبر و صحبت‌های منتشر شده ظریف، خاطرنشان کرد: طراحی‌های عجیبی برای انتخابات داشتند. مقام معظم رهبری، چندسال پیش فرمودند فتنه اکبر در راه است. فتنه عجیب برای انتخابات ۱۴۰۰ را تدارک دیدند. تمام این فسیل‌های امنیتی، تمام آمریکایی‌ها نشستند و طراحی آتش برای انتخابات ۱۴۰۰ داشتند. حرفی که منتشر شد از عمق دلی بود که بیرون ریخت.

فرمانده قرارگاه عمار، هدف شهدا را آماده‌سازی بستر ظهور دانست و گفت: حاج قاسم را آمریکایی‌ها به شهادت رساندند؛ چرا؟ چون دیدند حاج قاسم در عراق، سوریه و همه جاست. دیدند که دارد به خانه خدا نزدیک می‌شود. صلح عربستان و یمن قرار بود اتفاق بیفتد، اما آمریکا نگذاشت. آمریکایی‌ها حاج قاسم را زدند. حاج قاسم، برسنجی‌ها، عمادی‌ها و شهدا، همه یک هدف داریم، اینکه کاری کنیم امام زمان بتواند بیاید. اگر امام‌زمان بخواهد بیاید، باید کربلا شود، نه کربلایی که امام حسین (ع) تنها ماند که شهید شد.

وی با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی، گفت: قبول داریم که گرانی‌ها باید رفع شود، اما بدانید این گرانی‌ها، فقر و بیکاری، طبیعی نیست. چندین سال برنامه‌ریزی کردند که پیشرفت به سمت ظهور زمین‌گیر شود، اما مردم ما اگر سنگ هم از آسمان ببارد، هدفشان را خواهند داشت.

دعوت اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات

اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا جَآءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ

وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِى دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجاً

فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا

قرآن کریم _ سوره نصر

هنگامى که نصرت الهى فرا رسید. مردم را دیدى که دسته دسته در دین خدا وارد مى‏‌شوند. پس باید سپاسگزارانه پروردگارت را تنزیه کنى و از او آمرزش بخواه که او توبه‏ پذیر است.

جناب حضرت آقای آیت الله سید ابراهیم رییسی

ریاست محترم قوه قضائیه

سلام علیکم

این روزها علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی، بی‌مهری‌های سیاسیون و بی‌علاقگی شمار کثیری از مدیران دولتی به کار شاهد ایستادگی ملت عزتمند ایران و پایداری و پایمردی بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی هستیم. چنانکه هرچه آقایان دولت را در این چندسال رها کردند قوه عدلیه به دست شما پویا و مسیر راستین قضایی اسلامی را در پیش گرفت.

سختی‌ها هرگز ملت ما را از پای در نمی‌آورد ولی بی‌تفاوتی‌های مدیریتی نسبت به معیشت و اقتصاد خانوار ایرانی در این چندسال کمر ملت را شکسته است. آری ملتی که در مکتب اش ابوذر دارد از تحمل سختی‌ها باکی ندارد ولی با مشاهده تبعیض، افزایش فاصله طبقات اقتصادی و کاهش قدرت اقتصادی آحاد جامعه قلبشان درد می‌گیرد وقتی می‌بینند که مدیری دولتی با حقوق نجومی کارایی کارگری با حقوقی به قدر نصف خط فقر را ندارد. قلب ملت آزرده می‌شود وقتی می‌بینند جوانانی با ظرفیت و استعداد بالا در موج بیکاری غرق شده و آقازاده‌هایی با سرمایه‌های کلان اقتصادی بادآورده تجارت بین‌المللی راه انداخته و تحریم ناجوانمردانه بین‌المللی را دستاویزی جز برای کاسبی نمی‌دانند.

اما وقتی ملتی اینچنین پای کار داریم که پیش از پیروزی انقلاب و در همه صحنه‌های مبارزه در برابر طاغوت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حضور فداکارانه در ۸ سال دفاع مقدس، وفاداری در بزنگاه‌ها‌ی مهم سیاسی تا همکاری و شکیبایی شان در بحران‌های اقتصادی و بهداشتی اخیر، خود را غیورانه به نظام جمهوری اسلامی اثبات کرده‌اند روا نیست که اهداف و عملکرد دولتمان نمایانگر دوگانه دولت ملت باشد.

حال که سیر ترقی ایران اسلامی برای وصول تمدن اسلامی از مسیر دولت اسلامی می‌گذرد و جریان تحول خواهی که به‌ فرموده مقام معظم رهبری الزامات و شرایطی دارد، می‌طلبید که دانشجویان تشکیلاتی که دل در گرو این مرز و بوم دارند و دغدغه هر روزه شان اعتلای وطن و اقتدار جاودانه ایران اسلامی می‌باشد در بررسی شاخص‌های رئیس جمهور اصلح و معرفی آن به منظور جهت‌دهی به جامعه که همواره رسالتی خطیر بر دوش جنبش دانشجویی بوده است، موضعی شفاف داشته‌ باشند.

از تدارک فتنه برای انتخابات تا واکنش کروبی به کاندیداتوری تاجزاده

فلذا اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و بدنه دانشجویی این مجموعه علمی، باتوجه به حسن سابقه و عملکرد مدیریتی حضرتعالی به ویژه در چند سال گذشته‌ی دستگاه قضا که تبعا فارغ از اصلاح و توسعه رویه‌های قانونی و قضایی، منجر به رشد محبوبیت در میان اقشار و طبقات مختلف اجتماعی و اثبات مرد میدان و اهل عمل بودن شما شده است، از جنابعالی دعوت می‌کند که به منظور کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ که مشخصاً سال سرنوشت ساز و نقطه عطف تحول ایران خواهد بود پای در عرصه گذاشته و مصداق جاءالحق را جامه عمل بپوشانید.

در انتها دل به مشارکت حداکثری ملت آزاد و آزاده ایران اسلامی در انتخاباتی آزاد از میان سلایق گوناگون بسته‌ایم؛ امیدواریم در میدان رقابت با حضور حضرتعالی در میان نامزدها و پیروزی جریان انقلابی دلسوز، متعهد و متخصص، علاوه‌بر خشنودی جریان جوانان و دانشجویان فرهیخته، تضمینی برای حرکت به سمت تحول خواهی در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، جوانگرایی در عمل، اتکا به سرمایه‌ها و منابع انسانی و غیرانسانی داخلی، تحقق دولت اسلامی و نیل به تمدن نوین اسلامی به وجود آید و نصرت الهی و فتح در رقابت انتخابات را برای حضرتعالی از محضر صاحب الزمان(عج) مسئلت می‌نماییم.

والعاقبه للمتقین

اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور

اعلام کاندیداتوری محسن رضایی برای انتخابات 1400/ آمده‌ام تا جلوی سراب دروغین دیپلماسی در برابر میدان بایستم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من نه برای کسب رای بلکه بر اساس وظیفه و انتظاری که مردم از سرباز خود دارند، به صحنه انتخابات ورود می کنم.

از تدارک فتنه برای انتخابات تا واکنش کروبی به کاندیداتوری تاجزاده

رضایی تصریح کرد: من به صحنه آمده ام تا گفتمان شبکه نفوذ را خنثی کنم. جلوی سراب دروغین دیپلماسی در برابر میدان بایستم و با آنانی که رویه دروغ پردازی و اغواگری را به اشکال مختلف تکرار می‌کنند و با دوگانه سازی کنسرت و آزادی های اجتماعی در مقابل دیوار و سلب آزادی های مردم و سراب آرامش آسایش دیپلماسی ذلت و تسلیم در مقابل مقاومت و میدان به تحریف افکارعمومی می پردازند مبارزه کنم.

اظهارات تازه مرعشی درباره کاندیدای پنهان اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرد که گزینه‌های حزب کارگزاران برای ریاست جمهوری در روز شنبه به جبهه اصلاحات معرفی می‌شوند.

حسین مرعشی نجفی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا به سراغ کاندیدا‌های پنهان برای انتخابات ریاست جمهوری رفتید و از ابتدا یک گزینه را برای انتخابات معرفی نکردید، گفت: من نگفتم کاندیدا‌های پنهان، بلکه گفتم نامزدی که هنوز نامش را اعلام نکردیم و این به معنای کاندیدا‌های پنهان نیست.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی درباره ویژگی‌های کاندیدا‌های پنهان بیان کرد: کاندیدا‌های پنهان سه خصوصیت دارند؛ یکی اینکه بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، دوم اینکه بتواند مردم را تحت تاثیر قرار دهند و به پای صندوق‌های رای بکشانند و سوم اینکه کشور را به شایستگی اداره کنند.

مرعشی در واکنش به برخی اصلاح طلبان که نسبت به کاندیدا‌های پنهان و دقیقه نودی واکنش منفی نشان دادند، تصریح کرد: ما هنوز کاندیدایی معرفی نکردیم که کسی بخواهد موافق و یا مخالف باشد. ما کاندیدا‌های خود را به جبهه اصلاحات معرفی می‌کنیم و اگر تایید شوند به عنوان نامزد نهایی ما در انتخابات معرفی می‌شوند و هر کسی که با کاندیدا‌های پنهان مخالف باشد ما برایش احترام قائل هستیم.

محمد شریعتمداری؛ جدیدترین گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: محمد شریعتمداری یکی از گزینه‌های تاثیرگذار جریان اصلاح‌طلب برای انتخابات ۱۴۰۰ است.

جهانبخش خانجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گزینه‌های شاخص اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: اصلاح طلبان چهره‌های شاخصی را دارند و زمینه حضور چهره‌های مناسب باید از ماه‌ها قبل فراهم می‌شد. خانجانی تصریح کرد: صرف نظر از شخصیت‌های تاثیرگذاری که اصلاح طلبان دارند، نام آن‌هایی را که بیم عدم تایید صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان داریم، مطرح نمی‌کنم، اما افرادی مانند آقای اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، محمدرضا عارف، بیژن زنگنه و عباس آخوندی از چهره‌های مدنظر اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

از تدارک فتنه برای انتخابات تا واکنش کروبی به کاندیداتوری تاجزاده

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور عباس آخوندی به گذشته‌ای که در دولت فعلی داشته برای جریان اصلاحات نگران کننده نیست؟ بیان کرد: عباس آخوندی دارای تفکر سیاسی است و جدا از نظراتی که در حوزه مسکن داشت، در حوزه‌های توسعه یافتگی ایده‌های خاصی دارد.

وی در خصوص تمایل اصلاحات برای حضور محمد شریعتمداری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: وی یکی از گزینه‌های تاثیرگذار جریان اصلاح طلب و از وزرای کابینه آقای روحانی است که در حوزه‌های شفافیت، جوانگرایی و رفاه اجتماعی فعالیت‌های خوبی داشته و شاخص‌های عملکرد وی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از امتیاز خوبی برخوردار است و توانمندی بالایی دارد.

نظر رستم قاسمی درباره حضور گسترده اعضای کابینه احمدی‌نژاد در انتخابات

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت، در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهوری برای مقابله با تحریم آن را بی‌اثر می‌کنم. کمتر از ۴۸ روز تا انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری باقی مانده است و برخی شخصیت‌های جناح‌های سیاسی با داوطلبی، آمادگی خود را برای حضور در این انتخابات اعلام کرده‌اند که در این میان سهم کابینه نهم و دهم از همه بیشتر است. رستم قاسمی، رامین مهمان‌پرست، فریدون عباسی، محمد علی نامی، محمد ناظمی اردکانی، صادق خلیلیان، محمد عباسی افرادی هستند که در روز‌های گذشته آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و گفته می‌شود علی نیکزاد و سعید جلیلی در تدارک حضور برای این رقابت‌ها هستند.

رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم، روز جمعه در پاسخ به این پرسش ایرنا می‌گوید که باید از احمدی‌نژاد بپرسید که چرا بیشتر اعضای کابینه او برای حضور در انتخابات داوطلب شده‌اند.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری درباره اظهارت خود درباره نشان دادن راه دور زدن تحریم‌ها و همچنین اینکه اگر رییس جمهوری شود چگونه تحریم‌ها را دور می‌زند، یادآور شد: اگر به عنوان رییس جمهوری انتخاب شوم روشی که برای دور زدن تحریم انجام می‌دهم «بی‌اثر کردن آن است.»

از تدارک فتنه برای انتخابات تا واکنش کروبی به کاندیداتوری تاجزاده

فلاحت پیشه: برخی دنبال دو قطبی ظریف-رئیسی هستند

رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از جریان‌های سیاسی که شکل انتخابات برایشان مهم است نه محتوای آن، به دنبال شکل دادن دو قطبی ظریف-رییسی در انتخابات هستند، فارغ از اینکه افراد داوطلب برنامه‌ای داشته باشند.

حمایت محسن رضایی از قاضی‌زاده هاشمی و سعید محمد

محسن رضایی در توئیتی نوشت: از ورود پرقدرت نسل سوم و چهارم انقلاب به سیاست استقبال می‌کنم. محسن رضایی در توئیتی نوشت: «از ورود پرقدرت نسل سوم و چهارم انقلاب به سیاست استقبال می‌کنم. دکتر سعید محمد و دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی، از رویش‌های انقلاب هستند.»

فریدون عباسی: به نفع هیچ‌کسی کنار نمی‌روم حتی رئیسی

فریدون عباسی گفت: آقای رئیسی در دور قبل که به دعوت برخی از جریانات سیاسی وارد عرصه انتخابات شد ورود خوبی نداشت، دیر آمد و آن تسلط لازم در کار را نداشت. با این تفاسیر رئیسی نیم نگاهی به قوه مجریه دارد، می‌توانم استنباط کنم و احتمال می‌دهم که ایشان فکر می‌کند قوه قضائیه را می‌تواند از طریق قوه مجریه اصلاح کند. موافق جمع آوری امضا برای حضور رئیسی در انتخابات نبودم، مجلس باید استقلال خود را از قوه مجریه حفظ کند، زمانی که از یک فرد دعوت می‌کنیم تا رئیس جمهور شود، بعد از آن به هر وزیری که او معرفی کند یا هر کاری که انجام دهد باید رای مثبت دهیم و دیگر نمی‌توانیم نقش نظارتی خودمان را ایفا کنیم. جزو امضا کنندگان نامه به رئیسی نبودم و اعتقاد دارم که قوه قضائیه برای برقراری عدالت در جامعه نیازمند ثبات مدیریتی است. حالا که شخصی مثل آقای رئیسی که جنسش، جنس قوه قضائیه است و تجارب خوبی هم دارد و افراد، ساختار و سازمان آنجا را می‌شناسند، نقاط ضعف و کاستی‌ها را می‌داند سریعتر از بقیه می‌تواند در ثبات قوه قضائیه و سالم سازی آن و آماده کردن برای ساختن تمدن نوین اسلامی قدم بردارد، به نظر من ایشان در قوه قضائیه بمانند نظام بهره بیشتر می‌برد تا اینکه به قوه مجریه وارد شود.

از تدارک فتنه برای انتخابات تا واکنش کروبی به کاندیداتوری تاجزاده

محمدرضا عارف با شعار «عدالت و مسؤولیت» اعلام کاندیداتوری می‌کند

محمدرضا عارف معاون اول رئیس دولت اصلاحات و رئیس فراکسیون امید مجلس دهم برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند. 

یکی از چهره های نزدیک به عارف در گفت وگو با تسنیم با تایید این خبر گفت: ایشان احتمالا در یکی از روزهای 21 یا 22 اردیبهشت ماه با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند. 

به گفته این چهره نزدیک به عارف، وی با شعار انتخاباتی «عدالت و مسئولیت» وارد عرصه رقابت‌ها می‌شود و «رنگ سفید » را نیز به عنوان نماد انتخاباتی خود برگزیده است.

دولت را به شکل سهامی نمی‌شود اداره کرد

دهقان، درباره سهم جناح‌های سیاسی در کابینه خود، گفت: با سهم کاری ندارم بلکه تمرکز من استفاده از شایستگان است. به هر حال ظرفیت‌های انسانی ما در حوزه مدیریتی و اجرایی همین افرادی است که در جریان‌های شناخته شده فعال هستند.

از تدارک فتنه برای انتخابات تا واکنش کروبی به کاندیداتوری تاجزاده

وی تاکید کرد: حرف من این است که دولت را به شکل سهامی نمی‌شود اداره کرد، چون حزب به معنای واقعی نداریم، دولت ائتلافی معنی ندارد. در دولت برآمده از خواسته‌ها و مطالبات مردم از افراد توانمند، متخصص، متعهد به نظام، پاکدست، آماده پذیرش مسوولیت و پاسخگو، که در پی توجیه ناکارآمدی، کاستی‌ها و کم کاری‌ها نیستند، می‌توان استفاده کرد.

صادق خرازی: رییس جمهور شوم تا مهرماه همه واکسن کرونا می‌زنند

صادق خرازی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: اگر من رئیس دولت تضمین می‌کنم تا اواسط یا اواخر مهرماه هیچ کسی در ایران بدون واکسن نمانده باشد.

نظر عضو جامعه روحانیت مبارز درباره حضور و عدم حضور رئیسی برای انتخابات

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: در بین شورای ائتلاف و وحدت اختلاف نظر وجود دارد، ولی در اصول با هم هستند. چه شورای وحدت و چه شورای ائتلاف هر کدام بتوانند دیگری را جذب کنند یا جذب شوند، نتیجه یکی خواهد بود.

 «حسین ابراهیمی»، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفتگو با برنا، در رابطه با وضعیت امروز اصولگرایان با توجه به نزدیکی به زمان انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: رییسی مطلوب همه اصولگرایان است و می‌تواند عامل وحدت باشد و همه جریانات را همسو کند و در کنار هم قرار بدهد در بین کاندیدا‌ها در حال حاضر به نظر نمی‌رسد کسی این ویژگی‌ها را داشته باشد. او افزود: در هر دوره‌ای از انتخابات این حالت وجود داشته و چیزی طبیعی است که در انتخاباتی آزاد خیلی‌ها کاندیدا شوند و خیلی‌ها انصراف بدهند بسیاری ادعا‌هایی عجیب دارند و وعده‌های عجیبی داده می‌شود معنای انتخابات همین است. در دنیا هم همین است انتخابات آمریکا را ملاحظه کردید که چه فضاحتی رخ داد و به چه رسوایی‌هایی کشیده شد؛ این حالت‌ها طبیعی است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این به تشخیص خود رییسی بستگی دارد که بداند حضور او در قوه قضاییه لازم‌تر است یا در قوه مجریه البته که قوه مجریه، قوه مطلقه است و بعد از مقام معظم رهبری اختیارات اجرایی کشوری با قوه مجریه است و همه امکانات و منابع و سیاست‌های اجرایی در قوه مجریه است.

از تدارک فتنه برای انتخابات تا واکنش کروبی به کاندیداتوری تاجزاده

فعال اصولگرا: ظریف مرد میدان ریاست جمهوری نیست

فعال سیاسی اصولگرا درباره انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی داد. حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در انتخابات آینده ریاست جمهوری و انتشار فایل صوتی پرحاشیه سه ساعته از وی گفت: در ابتدا باید دید که چرا اسناد سری نظام توسط نیرو‌های نفوذی منتشر شده است. او ادامه داد: قاعدتا یک سناریویی پشت این اقدام است که به سبب ضربه زدن به اصل نظام و مسائل سیاست خارجی در شرایط بسیار حساس مذاکرات وین انجام شده، ممکن است که به سبب ترور شخصیتی او این کار انجام شده باشد، اگرچه صحبت‌های او در این فایل قابل تامل است. اگر واقعا مسائلی که مطرح شده صحت دارد، رئیس جمهور باید در این موضوع موضع گیری کند، نه اینکه فقط اعلام کند که این مساله پیگیری خواهد شد، بلکه باید صحت و سقم این صحبت‌ها توسط افکار عمومی روشن شود. کنعانی مقدم درباره ربط این موضوع به مساله انتخابات هم گفت: معتقدم که این فایل به نفع ظریف در مسائل انتخاباتی شده، زیرا عمدتا قشر خاکستری خواهان همین صحبت‌ها هستند تا شرایط را به سمت بحرانی کردن اوضاع پیش ببرند و به او رای دهند.

ستاد انتخابات رستم قاسمی عذرخواهی کرد

دبیر هماهنگی ستاد رستم قاسمی در توئیتی نوشت: بر خود لازم می‌دانم از حدود ۳۰ خبرگزاری‌ِ شبکه‌های داخلی وخارجی که ضمن حضور در نشست خبری مهندس رستم قاسمی، اخبار مربوطه را منتشر کرده‌اند، تشکر کنم؛ همچنین از ناهماهنگی به وجود آمده توسط برگزارکننده برنامه در استفاده از لوگوی ۵ خبرگزاری عذرخواهی می‌کنم. برخورد لازم با عاملین انجام شد.

غرضی: ۵۰۰۰ نفر از فرزندان مسئولان کشور در آمریکا سکونت دارند

غرضی با تأکید بر اینکه دولت، قوه قضاییه، تشکیلات مجلس همه دستگاه‌های رانتخوار هستند، گفت: علت اصلی رانتخواری این است که قوانین جایی برای مدیران باز می‌کند تا رانتخواری صورت بگیرد. امروز پنج نوع نرخ ارز داریم که همه این‌ها موجب ایجاد رانت می‌شود، چون مردم باید حوائج خود را با نرخ آزاد بخرند. بر همین اساس زندان‌ها مملو از مدیران متخلف و رانتخوار است. به محض اینکه نرخ چند ارزی برداشته شود، این رانتخواری از بین خواهد رفت و مابه‌التفاوت به جیب مردم می‌رود.

وی در خصوص اجماع با دیگر جناح‌ها نیز اظهار کرد: در طول عمرم هیچ زمانی عضو هیچ گروه و حزبی نشدم. شهید بهشتی از من دعوت کرد که به حزب جمهوری اسلامی بپیوندم، اما قبول نکردم. من نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب را خدمتگزار نمی‌دانم؛ تا امروز جیب مردم به نفع جناح‌های راست و چپ تخلیه شده است. ۵ هزار نفر از فرزندان مسئولان کشور در آمریکا سکونت دارند و دلار‌های مردم را بردند و فکر می‌کنند که زندگی می‌کنند، اما من مطمئنم که آن‌ها خفت دنیا و آخرت را با خود و پدرانشان حمل می‌کنند.

غرضی در خصوص میزان حضور مردم در انتخابات نیز گفت: اگر به مردم اطلاع‌رسانی کافی شود که شخصی اعلام کاندیداتوری کرده و این شخص قصد دارد حقوق عامه را احیا کند و در‌آمد ملی را در جیب مردم می‌گذارد، قطعاً مردم مشارکت خوبی خواهند داشت.

واکنش مهدی کروبی به کاندیداتوری تاج زاده در انتخابات ۱۴۰۰

عضو مجمع روحانیون از واکنش مهدی کروبی به کاندیداتوری تاج زاده روایت کرد.محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز در پستی اینستاگرامی نوشت:«این عکس امروز آقای کروبی است. از بیمارستان به خانه رفته است. دیروز بعد تلفن آقای خاتمی، من هم با این مرد نازنین صحبت کردم. خاطراتی گفت شیرین. با حافظه مثال زدنی.هر دفعه در این چند ماهه که صحبت می کردیم‌ شوخی، جدی از من می خواست که من هم بروم‌ ثبت نام کنم برای ریاست جمهوری. شیخ هم میدانست این قدر عاقل هستم که شوخی اش را حتی جایی نقل نکنم.دیروز هم با خنده گفت که بگو کروبی از روی تخت بیمارستان از من خواست بروم ثبت نام کنم و من تکذیب نمیکنم. تا اینجا که شوخی های همیشگی بود.

نکته مهمش این بود که بلافاصله گفت نه. این دفعه واقعا نمیگم بروی برای ثبت نام. چون تاجزاده ثبت نام کرده و شوخی اش هم ممکن است برداشت شود که من توصیه کرده ام در برابر تاجزاده قرار بگیری. خیلی ابراز خوشحالی از آمدن تاجزاده می کرد.»

کاندیداتوری قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد؟

یک رسانه اصولگرا از جدی شدن نامزدی قالیباف خبر داده است. در حالی که بعضی خبرها از قطعی شدن نامزدی سید ابراهیم رییسی حکایت دارد خبرنگار نامه نیوز به اخبار تازه ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری دست یافته است.

از تدارک فتنه برای انتخابات تا واکنش کروبی به کاندیداتوری تاجزاده

به گزارش این پایگاه خبری تصمیم نامزدی همزمان قالیباف و رییسی مورد استقبال برخی چهره های موثر قرار گرفته است. نامه نیوز در ادامه نوشت: بنابراین، جمع بندی این است که او به زودی برخی سفرها و سخنرانی های خود را آغاز کند. قالیباف پیشتر در دیدار با برخی چهره های اصولگرا به آنها اطلاع داده بود که در صورت نامزدی ابراهیم رییسی از نامزدی در انتخابات منصرف خواهد شد؛ اما حالا با این توصیه جدید و تغییر تحولات تازه، ممکن است تصمیم او متفاوت شود.

هاشمی: اصلاح‌طلبان هنوز به نامزد موثر نرسیده‌اند

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران که از آن به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری یاد می شود، در مورد معرفی کاندیدای ریاست جمهوری از سوی جبهه اصلاحات، گفت: اصلاح طلبان هنوز راجع به شخصی که بتواند به صورت قاطع، برای مردم اثرگذاری داشته باشد به نتیجه نرسیده‌اند.

مازنی: اصلاح‌طلبان مانند انتخابات ۸۴ وزن‌کشی نکنند

عضو فراکسیون امید مجلس دهم با یادآوری عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۸۴، گفت: اصلاح‌طلبان در آن انتخابات به جای «عقلانیت» به سمت «وزن‌کشی» رفتند و درصد بالایی از مسوولیت مشکلات را متوجه خود کردند.

رهامی: مرا به‌عنوان یکی از داوطلبان جبهه اصلاحات معرفی نکنید

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری در اعتراض به روند ممیزی قبل از ثبت نام داوطلبان جبهه اصلاحات ایران، خواستار خودداری این نهاد از معرفی او به عنوان یکی از نامزدهای این جبهه شد.

از تدارک فتنه برای انتخابات تا واکنش کروبی به کاندیداتوری تاجزاده

رئوفیان: داوطلبان ریاست‌جمهوری با افتخار خود را غیرحزبی معرفی می‌کنند!

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از نگاه نامهربانانه به تحزب و وجود فضای «حزب گریزی» و «حزب هراسی» در جامعه، گفت که داوطلبان ریاست جمهوری با افتخار اعلام می‌کنند عضو هیچ حزبی نیستند.

درخواست ۱۷۱ نماینده از شورا برای ابلاغ قانون انتخابات ریاست جمهوری

محمدصالح جوکار، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه در قانون فعلی محدودیت سنی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد، از درخواست ۱۷۱ نماینده از شورای نگهبان برای ابلاغ مصوبه مجلس درباره قانون انتخابات ریاست جمهوری خبر داد./841/

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

از تدارک فتنه برای انتخابات تا واکنش کروبی به کاندیداتوری تاجزاده

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
ولی کارگزاران دلش نمیخاد کسی غیر خودشون رئیس جمهور شه
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
آمریکا و اروپا در خاورمیانه همیشه با سه مهره ایران و عربستان و ترکیه بازی کردند .با ترکیب هر سه با هم دشمن یا دو دوست و یک دشمن الان هم نوبت دوستی ایران و عربستان هستش و احتمالا فشار روی ترکیه به جهت نزدیکی با روسیه
1
0