۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۷۹۵۱۰
سخنران حرم حضرت معصومه بیان کرد؛

همه باید مبلغ امیرالمومنین باشیم

همه باید مبلغ امیرالمومنین باشیم
حجت الاسلام فرحزاد گفت: همه ما وظیفه داریم که مبلغ ایشان باشیم و دل و جان خود را با محبت امیرالمؤمنین پرورش دهیم زیرا توشه ای بهتر ازمحبت ایشان برای روز قیامت وجود ندارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه همه ایام و روزها در دین ما برای ارتباط با خدا باز است، اظهار کرد: پیامبر فرمودند که همه کره خاکی برای شما محل عبادت است.

وی با بیان اینکه در مکتب ما اقرار به گناهانی که شخصی است فقط در برابر خداوند جایز است و نهی شده است که انسان گناهش را به کسی بگوید، گفت: خداوند مکان هایی را برای ارتباط با خود قرار داده است که اثر فوق العاده دارد مانند مکه مکرمه و بارگاه اباعبدالله علیه السلام درکربلا که ائمه علیهم السلام هم برای دعا به زیارت امام حسین علیه السلام می رفتند.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: برخی از زمان ها مانند شب جمعه و روز جمعه  و در میان ماه ها ماه رمضان و در ماه رمضان شب قدر را خداوند برای ارتباط فوق العاده با خود قرار داده است و شب قدر به قدری مهم است که یک سوره قرآن در عظمت این شب نازل شده و خدا به پیامبرش می فرماید تو چه می دانی شب قدر چه شبی است و شب قدر بالاتر از هزار ماه است.

وی با بیان اینکه طبق روایات فرموده اند که قول قوی تر ۲۳ ماه رمضان شب قدر است و شب های قبل هم مقدمه شب ۲۳ ماه رمضان است، گفت: غسل، زیارت امام حسین علیه سلام، نماز ۷ قل هو الله  و قر آن سر گرفتن از اعمال مهم و سفارش شده این شب است و دعای جوشن کبیر حِصن حصین خدا است که خدا را با هزار نام می خوانیم و ۱۰۰ بار از خدا می خواهیم که ما را از آتش جهنم نجات دهد.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه اگر کسی توانست از آتش جهنم عبور کند رستگار می شود، گفت: آتش جهنم یعنی دروغ، دعوا، اختلاف، کینه ورزی، حسادت، ظلم، فساد و گناهان دیگر و باید از همین دنیا شروع کنیم و حق الناس اگر داریم ادا کنیم و بهترین کار در این شب ها توبه وبیرون آمدن از گناه است.

وی با بیان اینکه باید از خدا بخواهیم که به یاری اهل بیت و امیرالمؤمنین علیه السلام ما را از آتش جهنم نجات دهد، گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام در همه ابعاد از جمله زهد، علم و تقوا سر آمد بودند و بارها فرمودند که از هر چیزی می خواهید سؤال کنید من به راه های آسمان داناتر هستم نسبت به راه های زمینی ولی متأسفانه مردم قدر ایشان را نشناختند و سؤال های بی خود می پرسیدند و حضرت دردهای خود را به چاه می گفتند.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پیامبر صلوات الله علیه و آله در پاسخ به سؤال امیرالمؤمنین(ع) افضل اعمال ماه رمضان را ورع دانستند و سپس شروع به گریه کردن نمودند، گفت: حضرت علی فرمودند که یا رسول الله چرا گریه می کنید؟ ایشان فرمودند برای غربت و مظلومیت شما اشک می ریزم که در ماه رمضانی محاسنت را از خونت رنگین می کنند و فرمودند که کسی که تو را بکشد مثل این است که من را بکشد و کسی که تو را اذیت کند من را اذیت کرده است.

وی با بیان اینکه پیامبر صلوات الله علیه و آله بارها برای امیرالمؤمنین(ع) اشک می ریختند و گریه می کردند، گفت: ظلمی که به امیرالمؤمنین(ع) شد در عالم بی نظیر بوده است و در روایت داریم که شب رحلت پیامبر صلوات الله علیه و آله ۱۷ موی سفید در سر ایشان بود ولی امیرالمؤمنین در شب شهادتشان تمام موهای سرشان سفید شده بود که نشان دهنده آزار و اذیت مردم بود.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) در شب ۱۹ رمضان آخر عمر خود یک لحظه چرت زدند و پیامبر را در خواب دیدند، افزود: امیرالمؤمنین(ع) به پیامبر گفتند به شما شکایت می کنم از این کینه توزی مردم نسبت به من؛ پیامبر فرمودند دعا کن ولی باز هم ایشان مردم را نفرین نکردند و فرمودند خدایا بهتر از این مردم را نصیب من کن و به جای من دیگری را به این مردم بده.

وی با بیان اینکه غربت، مظلومیت، سیره و عدالت امیرالمؤمنین(ع) هنوز به جامعه و جهان معرفی نشده است، گفت: همه ما وظیفه داریم که مبلغ ایشان باشیم و دل و جان خود را با محبت امیرالمؤمنین پرورش دهیم زیرا توشه ای بهتر از محبت ایشان برای روز قیامت وجود ندارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
اللهم العن قتله امیرالمومنین
0
0