۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۷۹۵۲۶
حاجی بابایی:

معلمان با وجود کرونا برای روشنگری به پای رسالت خود ایستادند

معلمان با وجود کرونا برای روشنگری به پای رسالت خود ایستادند
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس طی پیامی روز معلم را تبریک گفت و بر اینکه ظرفیت دولت و مجلس برای آموزش و پرورش پویا و مقتدر بکار گرفته شود، تاکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی طی پیامی ضمن تبریک روز معلم و با تأکید بر اینکه ظرفیت دولت و مجلس برای آموزش و پرورش پویا و مقتدر بکار گرفته شود، گفت: معلمان با وجود کرونا برای روشنگری به پای رسالت خود ایستادند. 

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

معلمان به معنای واقعی افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و حفظ شأن و جایگاه معلم در درجه اول به عهده خود آنان است، آموزش و پرورش نیز باید از شأن و جایگاه معلمان حمایت کند و این هدف باید با کمک مجلس و دستگاه‌های مرتبط همچون سازمان برنامه و بودجه محقق شود.

مقام معظم رهبری( مدظله العالی)

در فراز وفرود  تاریخ واژه معلم  همواره ملازم  آگاهی بوده است و معلمان پیامبرگونه وجود خویش را در طبق اخلاص نهاده ودرخدمت تعلیم وتربیت  و بصیرت  انسانها بوده اند.

امروز نیز در اضطراب بیماری کرونا، با تعطیلی مدارس، در و دیوار مدرسه بی تاب نشاط وهیاهوی جانبخش دانش آموزان  و معلمان نگران آموزش فرزندان میهن، با عشق به روشنگری ، آنجا که شرایط میسر بود، با آموزش های مجازی ودیجیتالی و تلویزویون آموزشی و در جایی که این امکانات مهیا نبود، با بسته های آموزشی و حضور در عرصه های خطر، با وجود احتمال ابتلای بیماری، عاشقانه برای روشنگری و مبارزه با ظلمت جهالت، به پای رسالت معلمی خویش ایستادند و جمعی از آنها در خیل شهدای خدمت جاودانه شدند.

باور و ایمان داریم، که تکریم مقام معلم، تکریم سفیران صداقت و پاکی ها و قلب نظام تعلیم وتربیت و کلید واژه تحول در آموزش وپرورش است، که معلم باید قله نشین باشد، تا دانش آموز فاتح قله های دانش، مسئولیت پذیری، کرامت انسانیت و...شود.

با بزرگداشت مقام والای شهید مطهری و تبریک فرارسیدن روز و هفته تکریم مقام معلم به فرهنگیان، پیشکسوتان و بازنشستگان واساتید دانشگاه، به عنوان مهم ترین موتور محرک واساس و پایه توسعه و پیشرفت فرهنگ، اقتصاد و امنیت کشور، بار دیگر تاکید می کنم، فراتر از تبریک، تکریم معلم در عمل است، که با نگاه فراوزارتخانه ای و تبدیل گفتمان تعلیم وتربیت به گفتمان غالب جامعه و بکارگیری تمام ظرفیت های دولت و مجلس برای تحقق آموزش وپرورش پویا، مقتدر ومترقی میسر می شود.

یکی از این فرصت ها، بررسی ونظارت بر میزان اجرای مصوبات و تحقق اهداف برنامه های ناظر بر اسناد بالادستی به ویژه قانون برنامه ششم توسعه و اولویت دادن برنامه  هفتم توسعه کشور به آموزش و پرورش است که با آسیب شناسی به منظور رفع موانع وایجاد زیرساخت های لازم برای نیل به اهداف قانون اساسی، سندنقشه جامع علمی کشور، سیاست های کلی نظام تعلیم وتربیت و سند تحول بنیادین میسر می گردد.

امید است، با استعانت از خداوند سبحان و رهنمودهای مقام معظم رهبری و بکارگیری همه ظرفیت ها با انسجام و همدلی وهم افزایی شاهد رشد و پیشرفت روزافزون جمهوری اسلامی ایران در تراز ملت بزرگ ایران باشیم.

ارسال نظرات