۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۷۹۵۸۹
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

میدان؛ تضمین دیپلماسی

میدان؛ تضمین دیپلماسی
استاد حوزه گفت: دوگانه سازی ها وهن و مردود است و از آنجا نشأت می گیرد که برخی مانند غریق موقعیت خود را از دست رفته می بینند و به هرچیزی برای حفظ جایگاه خود چنگ می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در عرصه های دشوار انقلاب، گفت: هر از چند گاهی که برخی به دنبال خدشه زدن بر سیمای نظام اسلامی برمی آیند و یا نظام اسلامی به واسطه افراد و احزاب دچار گرفتاری ها و مشکلاتی می شود، جایگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب برهمگان عیان می شود و ایشان به مانند سیلی خروشان حرکت کرده و آن دشواری ها و گرفتاری ها را ریشه کن می کنند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: روحانیت و ملت شریف ایران اسلامی بلکه جهان اسلام و به خصوص جریان مقاومت اسلامی باید به خاطر چنین رهبر با صلابت، با کیاست و دارای قدرت هدایتگری شکرگزار باشند و به خاطر چنین شخصیتی که کشور را در مسیر عزت و عظمت و شکوه پیش می برد خداوند را سپاس بگویند و اگر امروز رسانه ها را رصد کنیم خواهیم دید، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند بر عظمت شخصیتی و کیاست و توان بالای مدیریتی ایشان صحه می گذارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه سیره مدیریتی امام خمینی(ره) را یادآور شد و افزود: ایشان در برخورد با برخی خواص که خواسته هایی داشتند، احاطه خود را بر شئون مختلف گوشزد می کردند و کار را به دست افراد و سلایق مختلف نمی دادند و بقیه نیز پیروی می کردند؛ اکنون نیز باید کار به سکانداری منحصر بفرد و جامع الشرایط سپرده شود که دسیسه های دشمن را خوب می شناسد و مصلحت نظام را بهتر از بقیه تشخیص می دهد.

وی ادامه داد: نهادهای دیگر انقلاب هم با تأیید ولایت فقیه است که حجیت پیدا می کنند و مشروعیت آن ها به وجود پربرکت رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه است، بنابراین کسانی که در مسندها و مناصب گوناگون هستند باید تابع ولایت فقیه باشند.

میدان؛ تضمین دیپلماسی

حجت الاسلام والمسلمین فرخ با اشاره به مطرح شدن دوگانه دیپلماسی و مذاکره، ضرب المثل «الغريق يتشبث بكل حشيش»، را مورد توجه قرار داد و گفت: چنین دوگانه سازی هایی وهن و مردود است و از آنجا نشأت می گیرد که برخی مانند غریق موقعیت خود را از دست رفته می بینند به همین دلیل به هرچیزی برای حفظ جایگاه خود چنگ می زنند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: آنچه امام راحل را بر سر استقرار حاکمیت اسلام ممحض کرد میدان مبارزه و مجاهدت بود و شهادت جان برکفان 15 خرداد و شهادت بهشتی ها، مطهری ها و سعیدی ها و دیگر سربازان امام در جریان دفاع مقدس بود که نظام اسلامی را تثبیت کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه به واقعه 17 شهریور اشاره کرد و افزود: برخلاف برخی که پس از قول های شاه برای برخی اصلاحات کار را تمام شده می دیدند امام(ره) دستور به ادامه مبارزه دادند و هم ایشان و هم رهبر معظم انقلاب با زبان دیپلماسی با دنیا سخن گفته و می گویند اما در عین حال میدان مجاهدت و مبارزه را ضامن دیپلماسی می دانند.

وی ادامه داد: امام در نجف و پاریس با خبرنگاران مصاحبه می کرد و در حرف خود را در قالب دیپلماسی با دنیا می زد و در عین حال به ملت ایران خطاب می کرد که از دشمن نهراسید چون این حرکت مجاهدانه در میدان مبارزه تضمین دیپلماسی بود و در رابطه با رهبر معظم انقلاب در عرصه هایی مانند مقاومت و فلسطین نیز چنین فضایی حاکم است و حمایت از میدان مقاومت و نیروهای فلسطینی دیپلماسی را تضمین می کند.

وی با اشاره به سخنان نابخردانه در خصوص شهید سلیمانی و القاء دوگانه میدان و دیپلماسی ابراز داشت: کسانی که چنین حرکت نابخردانه ای را مرتکب شدند باید برائت بجویند و با طرح این مباحث موجبات شادی دشمن را فراهم نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان بیان داشت: مجمع عمومی جامعه مدرسین و حوزه علمیه سخن رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب می داند و بر این عقیده است که میدان حرف صحیح دیپلماسی را ضمانت می کند./1399/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
احسنتم
0
0