۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۷۹۶۴۴

سعادت در گرو همراهی با اهل بیت

سعادت در گرو همراهی با اهل بیت
حجت الاسلام میرزامحمدی گفت: در معیت و همراهی با وجود نورانی اهل بیت(ع) انسان به سعادت و عاقبت بخیری می‌رسد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام میرزامحمدی، شامگاه گذشته ۱۳ اردیبهشت، در مراسم احیاء شب قدر که در محوطه باز مقابل مسجد الغدیر دانشگاه قم برگزار شد، بیان کرد: در طول تاریخ بشر این سؤال مورد توجه انسان معتقد به مبدأ و معاد بوده که چگونه در محضر خداوند غنی مطلق سخن گفته و مسئلت و گدایی کند؟

این پژوهشگر دینی ادامه داد: انسان در بازه‌های زمانی ویژه مانند شب‌های قدر، نیمه شعبان، نیمه ماه رجب، غدیرخم، سحرهای هرشب بخصوص سحرهای جمعه با این سؤال جدی روبرو است که با خدا چگونه سخن بگویم؟. از رسالت‌های وجودی امام پاسخ به این سؤال است؛ کل نظام آفرینش غیر از پروردگار عالم محتاج امام هستند و وجود امام به غیر از خداوند متعال به احدی نیاز ندارد.

وی افزود: امام سلسله نیازهای حقیقی بشر را طبقه‌بندی کرده و در مکتب دعا نیازهای اصلی بشر را برای او به منصه ظهور درآورده است. امام معلم و مربی بشر است که آموزش می‌هد در محضر خدا چه بخواهیم و چگونه بخواهیم.

حجت ‎الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند؛ دهه آخر رمضان، زمان آزاد شدن از آتش جهنم است، گفت: برای این ۱۰ شب پایانی ماه مبارک رمضان ادعیه‌ای برای ما رسیده است، که امام در این دعاهای ۱۰گانه، ۱۲ مطلب را از خداوند متعال مسئلت می‌کند که اگر درخواست اول محقق شود خیر دنیا و آخرت داده خواهد شد.

این مبلغ دینی ادامه داد: در اولین دعا امام با اسم و صفت رحمان و رحیم از پروردگار عالم این خواسته‌ها را مطالبه می‌کند؛ رحمانیت خدا همه مخلوقات را شامل می‌شود و آنچه مخلوق خداست لباس رحمت رحمانی پوشیده است، لکن رحیم اسم عام و صفت خاص است و این رحمت فقط مختص مؤمنین یعنی شیعیان امیرالمومنین علی(ع) است.

وی ادامه داد: امام پس از خطاب قرار دادن پروردگار عالمیان با این اسم و صفت می‌فرماید، قرار بده اسم مرا در این شب قدر و شب‌های دهه آخر در زمره سعادتمندان و عاقبت بخیران، سپس بلافاصله عاجزانه به لسان امام از خدا می‌خواهیم «و روحی مع الشهدا» که روح مرا که مایه شرافت و برتری من بر سایر موجودات است را در معیت شهدا قرار بده.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی در پاسخ به اینکه چه کنیم در زمره سعاتمندان باشیم؟ عنوان کرد: روایات زیادی در پاسخ به این سؤال آمده است که چکیده و عصاره همه در یک جمله است؛ در معیت و همراهی با وجود نورانی اهل بیت(ع) انسان به سعادت و عاقبت بخیری می‌رسد. امام صادق(ع) می‎فرمایند، من پسر امیرالمؤمنین هستم و این انتساب فضیلت است لکن بدانید نزد من تولی و پذیرش ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) به مراتب از این انتساب بالاتر و ارزشمندتر است.

گفتنی است، مراسم شب‌های قدر در دانشگاه قم با حضور خطبا و مادحین برجسته، با رعایت کلیه پروتکل‌ها و در محوطه باز مقابل مسجد و جوار شهید گمنام دانشگاه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات