۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۷۹۶۶۷
رهبر شیعیان پاکستان:

اجرای عدالت ویژگی منحصر بفرد امام علی است

اجرای عدالت ویژگی منحصر بفرد امام علی است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی در پیامی امام علی علیه السلام را پرچمدار عدالت دانست و گفت: اجرای عدالت ویژگی منحصر بفرد امام علی(ع) است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان و رییس مجمع علمای شیعه این کشور در پیامی شهادت امام علی علیه السلام را ضایعه ای بزرگ برای مسلمانان صدر اسلام دانست و تاکید کرد: اجرای عدالت ویژگی منحصر بفرد امام علی(ع) است.

وی با بیان این که با طهارت و تزکیه نفس می توان ریشه فساد را در نظام خشکاند، ابراز داشت: با ایجاد اتحاد و انسجام بین مردم، با ظلم، بی عدالتی، تجاوز، تروریسم و ​​سایر چالش ها مبارزه کنیم.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که با استفاده از روش های حکومتی امام علی علیه السلام، می توان اوضاع بد جهان اسلام را اصلاح کرد، گفت: امام علی علیه السلام طرح طهارت نفس و طهارت نظام را همزمان اجرا کردند، از طریق طرح طهارت نفس تقوای الهی، شب زنده داری، عبادت، حسن سلوک، فروتنی و تواضع را در انسان ها نهادینه کردند و با اجرای عدالت، انصاف، اعتدال، توازن و تواضع نظام اسلامی را تطهیر و پاکسازی کردند.   

وی با تاکید به این که روش زندگی امام علی علیه السلام نمونه عملی تعلیمات قرآنی و سیره رسول اکرم(ص) بود و به همین سبب دور حکومتی امیرالمومنین علی علیه السلام با وجود تمام بحران ها موفق ترین دور حکومت بود، ابراز داشت: امام علی علیه السلام هیچ وقت رسیدن به حکومت را هدف اصلی خود قرار نداد بلکه در نگاه ایشان حکومت و دولت وسیله ای برای اهداف بزرگ مانند خدمت خلق، هدایت مردم و اجرای فرمان الهی بوده است، امام علیه السلام در زمان حکومت خود سیاست های تعمیری و مثبت را نیز بنا نهادند.

رهبر شیعیان پاکستان با بیان این که سخنان و رهنمایی های امام علی علیه السلام برای سران حکومت و دولتمردان عصر حاضر درس بزرگی است که چه طور دیگران را بر شخصیت خود ترجیح دهند و چه طور در اجرای عدالت مصلحت اندیشی نکنند، اظهار داشت: چنانکه در تاریخ اسلام موجود است علت دشمنی بعضی از سرمایه داران آن زمان با امام علی علیه السلام، اجرای عدالت بود.

وی با اشاره به این که شعار آزادی از سوی دولتمران غربی فقط یک شعار و وسیله ای برای تامین اهداف خودشان است، اما آزادی در سخنان امام علی علیه السلام بیانگر آزادی واقعی است، گفت: امام علی علیه السلام فرمودند: بنده دیگری مباش در حالی ‌که خداوند تو را آزاد آفریده است.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی در آخر سوم مه روز خبرنگار را به خبرنگاران پاکستانی تبریک گفت و از تلاش آنها در ایام کرونا و پوشش خبری تقدیر و تشکر کرد./988/

ارسال نظرات