۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۷۹۶۸۶
مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز:

دنیا گرایی منشأ بیماری های روحی وروانی است

دنیا گرایی منشأ بیماری های روحی وروانی است
لرستان - حجت الاسلام لرستانی دنیاگرایی را یک نوع بیماری و ریشه بسیاری از بیماری های روحی روانی عنوان کرد و گفت: شب قدر فرصتی برای درمان بیماری هایی همچون دنیا گرایی است.

حجت الاسلام علی لرستانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با اهمیت لیالی قدر بیان داشت: شب قدر از فرصت‌های ناب و طلایی است که انسان‌های هوشیار و دانا آن را غنیمت شمرده و برای استفاده صحیح و بهینه از آن سعی می‌کنند با انجام اعمال عبادی همچون نماز، دعا، صدقه، خواندن قرآن و اعمال نیک دیگر زمینه رضایت و خرسندی باری تعالی را نسبت به خود فراهم نمایند و به مدارج عالی بندگی و قرب الهی دست یابند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز با بیان اینکه لیالی قدر فرصتی برای تأمل در اعمال و رفتار و دوری از دنیاگرایی است، عنوان کرد: دنیاگرایی ریشه و سرمنشأ بیماری‌های روحی و روانی که یک بیماری خطرناک و خانمان برانداز است.

وی بیان کرد: گاهی اوقات اپیدمی ترس و نگرانی از بیماری ها از جمله کرونا و کارهای روتینگ و روزمره، بسیاری از خانواده‌ها را با چالش و آسیب همراه می‌سازد، این در حالی است که این چنین بیماری و ویروس‌هایی تنها تهدید کننده زندگی کوتاه مدت دنیوی هستند.

حجت الاسلام لرستانی بااشاره به روایات و آیات الهی گفت: در این بین متأسفانه جوامع بشری با بیماری‌هایی به مراتب خطرناک‌ تری مواجه هستند که با بی‌تفاوتی و ساده‌اندیشی از کنار آنها عبور می‌کنند، بیماری از جنس گناه و رذایل اخلاقی که حیات طیبه و ماندگار ابدی را به مخاطره انداخته است، بیماری که موجب شده است افراد آمال و آرزوهای خود را تنها در دایره حیات دنیوی جستجو نمایند و برای حیات واقعی و جاودان برنامه و راهبردی نداشته باشند.

وی یاد آور شد: سرانجام کسانی که اعمال بد مرتکب می شوند به جایی می رسد که آیه های خدا را تکذیب می کنند ودرنتیجه گناه و آلودگی همچون بیماری خوره به جان انسان می‏‌افتد و به تدریج روح ایمان را خورده و از بین می‌‏برد و کار به جایی می‏‌رسد که سر از تکذیب آیه های الهی در ‏‌آورده و از آن هم فراتر می‌‏رود.

شب قدر، فرصتی برای خودسازی است

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه لیالی قدر بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس است، تصریح کرد :شب قدر بهترین و با ارزش‌ترین فرصت برای درمان بیماریی‌های خطرناکی همچون هواپرستی و دنیا گرایی است.

وی اظهارداشت: انسان پشیمان باید با دقت و تأمل در آیات قرآن کریم همچون سوره مبارکه روم‌، به عواقب و تبعات شوم بیماری‌های روحی و روانی بیشتر بنگرد و تلاش نماید با استعانت و یاری جستن از خدای منان به دنبال درمان آن بیماری‌ها باشد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات