۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۷۹۸۲۹
آیت الله محمدی عراقی:

مشخصه اصلی مجمع نمایندگان طلاب، انقلابی بودن آن است

مشخصه اصلی مجمع نمایندگان طلاب، انقلابی بودن آن است
آیت الله محمدی عراقی از فعالیت‌های رییس، اعضای هیأت رییسه و مسؤولان کارگروه انتخابات ۱۴۰۰ مجمع نمایندگان طلاب تقدیر کرد و گفت: مشخصه اصلی این مجمع انقلابی بودن آن است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدی عراقی در جمع رییس، اعضای هیأت رییسه و مسؤولان کارگروه انتخابات 1400 مجمع نمایندگان طلاب در دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که شجره های طیبه ای که به برکت رهنمودهای حضرت آقا در حوزه به وجود آمده، ثمرات و برکات خود را ظاهر کرده است.

وی ابراز داشت: بدون شک یکی از تأسیس های مبارک در حوزه، مجمع نمایندگان طلاب است و گزارش های شما عزیزان نشان دهنده این مطلب است که فعالیت های لازم، مفید و ان شاءالله مؤثری انجام شده است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم با تأکید بر اینکه نباید به وضع موجود قانع باشیم، خاطرنشان ساخت: باید به دنبال پیشرفت بود و بحمدالله علیرغم تمام موانع، مشکلات و ظرافت های موجود در حوزه، فعالیت های مناسبی از سوی مجمع نمایندگان طلاب صورت پذیرفته است.

آیت الله محمدی عراقی تصریح کرد: ماهیت، هویت و مشخصه اصلی مجمع نمایندگان طلاب، انقلابی بودن آن است و رهبر معظم انقلاب به خوبی این ظرفیت را شناخته و شما را مخاطب قرار دادند که حوزه باید انقلابی بماند.

وی ضمن تقدیر از دغدغه نمایندگان طلاب برای انقلابی ماندن حوزه، بیان داشت: بنده به عنوان خدمتگزار کوچک در دفتر حضرت آقا، وظیفه خود می دانم به جهت حساسیت و پیگیری نسبت به دغدغه ها و مطالبات رهبر انقلاب از شما تشکر کنم و جای قدرشناسی دارد که همّ و غمّ خود را بر این موضوع قرار دارید و ان شاءالله خسته نمی شوید و از موانع نمی ترسید و از کم کاری های دیگران، سستی به خود راه نمی دهید.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: برنامه ریزی مجمع نمایندگان طلاب برای مسئله انتخابات و حضور حداکثری مردم، ستودنی است و نشان دهنده کار حساب شده، سازمان یافته و با برنامه است؛ البته تمام این ساختارها و آیین نامه ها و فعالیت ها، مقدمه است و مهم، رسیدن به هدف است.

آیت الله محمدی عراقی تأکید کرد: یکی از مسائلی که حتما باید در مجمع نمایندگان طلاب وجود داشته باشد، کمیته ارزیابی اقدامات، فعالیت ها و برنامه هاست تا بدانید در چه مباحثی به موفقیت رسیده و در چه برنامه هایی کاستی و مشکل داشته اید.

وی یادآور شد: امروز جمع مناسبی از نیروهای «باتجربه باسابقه» و نیروهای «جوان باانگیزه» در مجمع نمایندگان طلاب وجود داشته و جای امیدواری دارد که بتوانید از تمام ظرفیت حوزه استفاده کنید.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم اظهار داشت: یکی از مسائلی که در مجمع نمایندگان طلاب باید به آن توجه شود، طبقه بندی مسائل است؛ باید بین مباحث أهم و مهم تفکیک قائل شد؛ چراکه امروز دریایی از مسائل وجود دارد و نمی توان به صورت همزمان به همه ورود کرد؛ بلکه باید به مسائل أهم پرداخت تا به نتایج مطلوب دست پیدا کرد.

آیت الله محمدی عراقی افزود: باید اتاق فکر مجمع نمایندگان طلاب، مسائل أهم را مشخص نموده و زمانی را برای هر کدام از آنان مشخص نماید تا در کمیسیون های مرتبط و در زمان مقرر، به نتیجه مطلوب برسد.

وی ابراز داشت: یکی از مباحثی که در مجمع نمایندگان طلاب باید پیگیری شود، ارتباط وسیع و به موقع با برخی از افراد است تا از سادگی آنان سوء استفاده نشود؛ متأسفانه برخی از افراد قصدی ندارند؛ اما به دلیل عدم زرنگی و هوشمندی، ناخودآگاه در زمین دشمن بازی می کنند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم مطالبه گری را یکی از مأموریت های مجمع نمایندگان طلاب عنوان کرد و گفت: شما نمایندگان بدنه طلاب بوده و ریشه حوزوی و ارتباطات شما با بدنه حوزه بسیار اثرگذار است؛ پس باید مطالبه گر بوده و ارتباطات خود را با بزرگان، مدیران و مسؤولان مراکز و نهادهای حوزوی زیاد کرده و مطالبه گر باشید.

آیت الله محمدی عراقی ادامه داد: این مطالبه گری در ابتدا باید در جلسات خصوصی انجام بپذیرد تا به سرانجام برسد؛ اما اگر به نتیجه نرسید، هیچ اشکال ندارد که به صورت علنی، مطالبه خود را داشته باشید.

وی افزود: اگر مشاهده می کنید که در برخی مسائل کم کاری وجود دارد، باید پرچم مطالبه گری را بلند نمایید.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم خاطرنشان ساخت: مسؤولان محترم حوزوی را در جلسات مجمع عمومی نمایندگان دعوت نموده و نقدها، نظرات، پیشنهادات و پرسش های خود را به صورت صادقانه و دلسوزانه ارائه کنید و یکی از شایسته ترین مکان ها برای بررسی عملکرد مسئولین حوزوی، مجمع نمایندگان طلاب است.

آیت الله محمدی عراقی تصریح کرد: انتخابات 1400 را در پیش رو داریم و حوزویان باید حضوری قوی در این مسئله داشته باشند و به تبیین مسائل و بصیرت افزایی بپردازند.

وی بر ارتباط بیشتر نمایندگان طلاب با نمایندگان ولی فقیه در استان ها تأکید کرد و گفت: نمایندگان طلاب می توانند بازوی نمایندگان ولی فقیه در استان ها باشند و با مجامع استانی که تشکیل داده اید، باید مسئولیت فرهنگی و دینی استان خود را بر عهده بگیرند و فعالیت داشته باشند و از شبکه عظیم طلاب و فضلا استفاده کنید.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم در پایان گفت: بحمدالله گزارش های شما امیدوارکننده است و متأسفانه شرایط کرونا اجازه نمی دهد که خدمت رهبر انقلاب برسیم و گزارش دهید؛ اما مهمترین اقدامات مجمع نمایندگان طلاب را فهرست کرده تا خدمت رهبر انقلاب تقدیم کنیم.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب نیز به ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های مجمع نمایندگان طلاب پرداخت.

همچنین حجج اسلام والمسلمین رضوی مهر، سلیمانی اردهالی، عسکری فروشانی، گلزاده، قربانی و امینی اطهر نیز به ارائه نظرات، پیشنهادات و فعالیت های انجام شده پرداختند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
میرابی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
اقدامات مجمع نمایندگان در رفع مشکلات طلاب ستودنیست.
0
0