۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۷۹۸۵۵

نگرانی شدید پاکستان از نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی

نگرانی شدید پاکستان از نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان از نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی توسط نیروهای اشغالی صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، در نشست مجازی که به منابست روز جهانی قدس از سوی اندیشکده مطالعات سیاسی در اسلام‌آباد برگزار شد، بر تعهد دولت و مردم پاکستان برای حمایت قاطع از فلسطین تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: فلسطین در قلب هر پاکستانی قرار دارد و در اولویت سیاست خارجی دولت اسلام‌آباد قرار دارد. حمایت قاطع ما از فلسطین به قدمت تاسیس کشور پاکستان است.

وی با یادآوری پشتیبانی پاکستان از مبارزات مردم فلسطین، به رسمیت شناختن دولت فلسطین در سال ۱۹۸۸، حمایت از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای اعطای حق عضویت ناظر به فلسطین در سال ۲۰۱۲ و حمایت از قطعنامه‌های سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی برای حل مسئله فلسطین، افزود: حمایت ما از ملت‌های مظلوم بدون هیچ وقفه ادامه خواهد یافت.

زاهد حفیظ چودری به تشریح دلایل اهمیت فلسطین برای پاکستان پرداخت‌ و گفت: قضیه فلسطین یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام است که به ایجاد سازمان همکاری اسلامی نیز منجر شده است. اسلام‌آباد موضع اصولی در مورد حق تعیین سرنوشت مردم دارد.

وی موضوع فلسطین را نظر حقوق بشر نیز مهم برشمرد و اظهار داشت: پاکستان همیشه نیاز به حمایت از حقوق اساسی مردم در سرزمینهای اشغالی فلسطین یا جاهای دیگر را تأیید کرده است. در همین خصوص ما به شدت نگران نقض شدید حقوق بشر در سرزمینهای اشغالی فلسطین هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: مردم فلسطین اکنون بیش از هفت دهه این نقض‌ها را تحمل می‌کنند و جای تأسف است که ما این روزها نیز شاهد افزایش موارد نقض حقوق مردم فلسطین در ماه مبارک رمضان هستیم.

وی افزود: با این حال جنایات نیروهای اشغالگر اسرائیل هرگز باعث تضعیف شجاعت مردم فلسطین و یا متزلزل شدن عزم آنها نمی‌شود.

این دیپلمات پاکستانی اظهار داشت: موضع این کشور اصولی و روشن است، ما قاطعانه از حق مسلم تعیین سرنوشت مردم فلسطین حمایت می کنیم و معتقدیم که برای صلح عادلانه و پایدار حل این مسئله مطابق با قطعنامه های مربوط به سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی براساس مرزهای قبل از ۱۹۶۷‌و قرار گرفتن قدس شریف به عنوان پایتخت کشور مستقل فلسطین ضروری است./۹۸۸/

ارسال نظرات