۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۷۹۹۱۳
بسته انتخاباتی رسا؛

کنایه سنگین خرازی به روحانی/ رد صلاحیت شدگان ثبت نام نکنند+فایل

کنایه سنگین خرازی به روحانی/ رد صلاحیت شدگان ثبت نام نکنند+فایل
در این بسته، اخباری شامل آغاز فعالیت رسمی پویش مردمی دعوت از رئیسی و کنایه سنگین صادق خرازی به روحانی را تقدیم مخاطبان خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، چند روز دیگر ثبت نام داوطلبان برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود و بدون شک با این رخداد، تب و تاب اخبار انتخاباتی نسبت به چند روز گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت.

در این برهه اخباری همچون اعلام کاندیداتوری ها، ثبت نام ها، رد و یا تأیید صلاحیت ها، سفرهای انتخاباتی و اظهارات انتخاباتی در رأس اخبار قرار می گیرد.

در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل، آغاز فعالیت رسمی پویش مردمی دعوت از آیت الله رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری، دیدار انتخاباتی محسن رضایی، رستم قاسمی و سعید محمد، آغاز سفرهای انتخاباتی رستم قاسمی با حضور در خوزستان، تقدیر جلیلی از رستم قاسمی و سعید محمد، آخرین گمانه زنی‌ درباره نامزد نهایی اصلاح‌طلبان و واکنش سیدحسن خمینی به محدودیت‌های تازه برای کاندیداهای ریاست جمهوری را تقدیم خوانندگان محترم خواهیم کرد.

دیدار انتخاباتی رضایی، قاسمی و محمد / رد صلاحیت شدگان دوباره ثبت نام نکنند

آغاز فعالیت رسمی پویش مردمی دعوت از آیت الله رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری

پویش مردمی دعوت از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

رحیم لیالی دبیر شورای هماهنگی پویش مردمی دعوت از آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهداف و راهبردهای این پویش مردمی، گفت: در آستانه پنجمین دهه فعالیت و عمر انقلاب اسلامی نیاز به دولت تحول خواه و نوآور برای تداوم راه انقلاب بیش از پیش احساس می‌شود آیت‌الله رئیسی از چهره‌ها و ذخایر برجسته انقلاب اسلامی است که می‌تواند کشتی انقلاب را به سوی سر مقصد اصلی خود هدایت کند.

وی  ادامه داد: با توجه به استقبال عمومی و اقبال اقشار مختلف مردم در دعوت از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و به منظور تقویت این دعوت و پویش ها و اثربخشی آنها با کمک تعدادی از دلسوزان نظام و انقلاب پویش سراسری دعوت از ایشان برای حضور در انتخابات را تشکیل داده‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی پویش مردمی دعوت افزود: هدف این پویش سراسری رسمیت دادن به پویش‌های کشوری، استانی، صنفی، تشکیلاتی، سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف جامعه است تا صدای این پویش مردمی تقویت شده و نتایج و دعوت ها به محضر آقای رئیسی گزارش شود تا ایشان برای حضور در انتخابات مصمم شوند.

لیالی با بیان اینکه آماده همکاری با پویش‌های استانی سراسر کشور هستیم، اظهار داشت: سایت رسمی پویش مردمی به آدرس http://raiesi.org برای هماهنگی و کارایی بیشتر پویش های فعال در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

دبیر شورای هماهنگی پویش مردمی دعوت اعلام کرد به زودی بیانیه رسمی این پویش سراسری در رسانه‌های رسمی کشور منتشر می‌شود.

دیدار انتخاباتی رضایی، قاسمی و محمد / رد صلاحیت شدگان دوباره ثبت نام نکنند

بیایید رقابت کنیم نه همدیگر را از میدان بدر کنیم

قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای خطاب به رقبای انتخاباتی خود نوشت: بیایید رقابت کنیم نه همدیگر را از میدان بدر کنیم؛ بیایید از عوام فریبی پرهیز کرده و خادم انقلاب و مردم باشیم؛ بیایید جامعه را دوقطبی نکرده و شرطی نکنیم.

اگر اصل اسلام اجرا شود مردم شیفته آن می شوند

سعید محمد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: پدیده آقازاده‌ها، برادرها، فامیل‌ها و... همه این مسائل مردم را ناراحت می‌کند و مردم از انقلاب گلایه ندارند بلکه از کارگزاران گلایه دارند، اگر اصل اسلام اجرا شود مردم شیفته آن می شوند.

عضو شورای وحدت: رئیسی به احتمال زیاد وارد انتخابات می‌شود

محمدجواد محمدی نوری درباره حضور ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: پس از دیدار برخی اعضای این شورا در هفته‌های گذشته و مذاکره و رایزنی، آخرین قرائن و شواهد نشان می‌دهد به احتمال بسیار زیاد رییسی به عرصه انتخابات ۱۴۰۰ وارد می‌شود.

دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ادامه داد: آنچه که از محافل نزدیک به رییسی شنیدم و جلساتی که برخی از نهادها و گروه‌ها با او داشتند، با توجه به وضعیت موجود چاره ای جز اجماع همه اعضای اصولگرایان پیرامون او وجود ندارد. 

محمدی نوری افزود: ما در پی رییسی اجماع ساز نیستیم و دنبال رییسی کارآمدی هستیم تا بتواند این فضا را مدیریت کند و وضعیت اجرایی کشور را در شرایط مناسبی قرار دهد.

انتخابات ریاست جمهوری احتمالا به دور دوم کشیده می‌شود

غرضی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری پیش بینی کرد که با توجه شرایط انتخاباتی کشور و نزدیکی آرای داوطلبان سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، انتخابات به دور دوم کشیده شود.

جهانگیری احتمالا نامزد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات است

دبیرکل حزب همکاری ملی، گفت: با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات ممکن است سرانجام اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه جبهه اصلاحات انتخاب و معرفی شود چون حزب کارگزاران سازندگی او را به عنوان گزینه اصلی خود معرفی کرده است.

دیدار انتخاباتی رضایی، قاسمی و محمد / رد صلاحیت شدگان دوباره ثبت نام نکنند

دیدار انتخاباتی محسن رضایی، رستم قاسمی و سعید محمد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از نامزدهای احتمالی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری از دیدار انتخاباتی خود با 2 تن از نامزدهای احتمالی خبر داد.

رضایی با انتشار تصویری از دیدار خود با رستم قاسمی وزیر اسبق نفت و سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا، در صفحه خود در توییتر، نوشت: «‏در نگرش اسلامی ایرانی به مدیریت، «داوطلبی برای مسوولیت» با «تلاش برای کسب قدرت» کاملاً متفاوت است. در انتخابات 1400 فارغ از هر نتیجه ای، قرار است ‎برادرانه و ‎همه با هم ایران را بسازیم».

سعید محمد نیز در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «در اجرای مفادنامه‌ام به کاندیداهای محترم؛ اولین جلسه دوستانه را با برادران عزیزم دکتر رضایی و مهندس قاسمی برگزار کردم. ان‌شاءالله بنا دارم با سایر کاندیداها جلسات مشابه داشته باشم. مهم این است که دغدغه همه ما حل مشکلات مردم است. گام دوم با پیش قراولی جوانترها و مشورت پیشکسوتان هموار خواهد شد.»

آغاز سفرهای انتخاباتی رستم قاسمی با حضور در خوزستان

رستم قاسمی وزیر پیشین نفت که هفته گذشته طی یک نشست خبری در مجموعه فرهنگی سرچشمه رسماً کاندیداتوری خود را اعلام کرد، روز گذشته به استان خوزستان سفر کرد؛ او در این سفر در منطقه آسیاباد اهواز حضور پیدا کرد و در جمع مردم گفت: آماده‌ام تغییر ایجاد کنم.

شورای ائتلاف مطالبه نیروهای انقلاب را برای تصمیم نهایی به آقای رئیسی منعکس کرده است

امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: آقایان رئیسی و قالیباف دو کاندیدای برتر شورای ائتلاف هستند و در عین حال تصمیم نهایی با آقای رئیسی است، اما ارزیابی شورای ائتلاف این است که اگر ایشان تصمیم به ورود به انتخابات بگیرد با رأی بالایی پیروز انتخابات خواهد شد.

اعلام زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

طبق جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری، انتشار اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۵ و ۶ خرداد اعلام خواهد شد.

بر اساس این جدول، صدور دستور برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۱ اردیبهشت خواهد بود و در همین روز ثبت‌نام از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مدت ۵ روز آغاز خواهد شد.

انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به همراه دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دعوت جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت از «رئیسی» برای کاندیداتوری

جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت طی بیانیه‌ای از "آیت‌الله رئیسی" برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رئیس محترم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی

با عرض سلام و ادب

احتراما بدین‌وسیله به استحضار می‌رساند؛

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب بارها بر این مهم تاکید داشته اند که در پیچ های تاریخی نظیر پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و حتی در این برهه مبارزه با کرونا، مردم همواره در خط مقدم حضور داشته و با داشتن وحدت و یکپارچگی نشان داده اند که بارها دیِن خود را به انقلاب و جامعه اسلامی ادا کرده اند و پای نظام و انقلاب خود همواره ایستاده اند لذا مدیران نظام جمهوری اسلامی نیز باید همواره به دنبال رفع مشکلات و دغدغه های مردم باشند و این حضور مردم در میدان، نباید باعث شود مسئولین این را برداشت نمایند که مشکلی وجود نداشته و دست از کار کشیده و خدمت به مردم را فراموش کنند.

رئیس جمهور در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای بیشترین و بالاترین اختیار و مقام اجرایی بوده و نوک پیکان خدمت به مردم می باشد و اگر این مهم مدیریت نشود و ناکارآمدی در آن، حاکم باشد متاسفانه موجبات تضعیف نظام و انقلاب را در میان آحاد جامعه ایجاد می کند.

در حال حاضر شاهد این هستیم که در مدت هشت سال این مسئولیت خطیر در اختیار تفکری می باشد که به توانمندی های داخلی و شعار ما میتوانیم، نگاهی نداشته و با این امر بیگانه می باشند و به تبع آن زندگی و معیشت مردم را با این رویه به گروگان گرفته تا بتوانند ایده های خود را تَکرار  و تفکر خود را که همانا باور به بیگانه می باشد را به مردم القاء نمایند.

ایده و تفکری که در عمل، اعتقادی به میدان نداشته و سیاست را مقدم به میدان می داند و همچنین با ضعف مدیریت موجبات تکدر خاطر مردم را از نظام حاصل کرده اند و این مهم، ترمیم نخواهد شد مگر با کار مضاعف و حضور مدیران توانمند، انقلابی و خادم مردم.

دیدار انتخاباتی رضایی، قاسمی و محمد / رد صلاحیت شدگان دوباره ثبت نام نکنند

جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت پس از واکاوی نظرسنجی ها و بررسی های بعمل آمده به این نتیجه و باور دست پیدا نمود که در بین نامزد های جریان انقلاب، که خوشبختانه اکثراً صاحب صلاحیت اداره کشور می باشند، وحدت آفرین و مناسب ترین فرد برای برون رفت از وضعیت کنونی کشور که میتواند با سکان داری عقلانی کشتی خدمت به مردم را به ساحل برساند و می تواند بار دیگر اعتماد مردم را که در دو دوره قبلی ریاست جمهوری خدشه دار و آسیب دیده می باشد را ترمیم نماید شخصی نیست جز مدیر اصلح، توانمند، پاکدست، انقلابی، کارآمد، معتقد و ملتزم به شعارهای انقلاب حجت السلام و المسلمین رئیسی.

لذا این جمعیت مسرانه از شورای ائتلاف نیرو های انقلاب اسلامی تقاضا دارد با دعوت از حجت السلام و المسلمین رئیسی شرایطی را رقم بزند تا ایشان با قدرت پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بگذارد.

امید است حضور ایشان موجبات سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ارتقاء مشارکت، دلگرمی مردم و همچنین خشنودی ارواح طیبه شهدا را فراهم نماید.

درخواست مجامع استانی به شورای ائتلاف برای دعوت از  رئیسی

مجموعه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ۳۱ استان در نامه‌هایی جداگانه از غلامعلی حدادعادل (رئیس شورای ائتلاف) درخواست کرده‌اند با توجه به شرایط کشور و اجماع نامزدهای این جریان بر روی سیدابراهیم رئیسی، از وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کند.

دیدار انتخاباتی رضایی، قاسمی و محمد / رد صلاحیت شدگان دوباره ثبت نام نکنند

روحانی کمتر حرف میزد، کشور بهتر اداره می شد / ظریف نه متعلق به اصلاح طلبان است، نه اصولگراها

دبیرکل حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگویی با بیان این که دولت روحانی به اصلاحات ضربه زد، گفت: من معتقدم اگر آقای روحانی در این دوسال گذشته فقط کار و سکوت می‌کرد و حرف‌ها را سخنگوی دولت می‌زد کشور بهتر اداره شده بود.

صادق خرازی: آقای ظریف نه متعلق به اصلاح طلبان است و نه اصولگراها بلکه یک شخصیت مستقل فراجناحی دارد و این شخصیت فراجناحی ایشان می تواند زمانی که کاندیدا شد یا فرضا هنوز بر این قوت بماند که ایشان بخواهند در صحنه بیایند برداشت من این است که ایشان خودشان را نامزد می کند و هر کسی که خواست از ایشان حمایت می کند که می تواند یک جریان اصولگرایی باشد یا یک جریان اصلاح طلبی؛ اما قاطبه اصلاح طلبان امروز علاقه دارند که آقای ظریف برای ریاست جمهوری انتخاب شوند چون فکر می کنند که کسی غیر از آقای ظریف را ندارند.

کسانی که قبلا صلاحیت‌شان تائید نشده، در انتخابات ثبت‌نام نکنند

کدخدایی در برنامه بدون تعارف در پاسخ به این سوال که آنهایی که قبلا صلاحیتشان احراز نشده می‌توانند برای انتخابات ثبت‌نام کنند؟ گفت: ما قانونا این افراد را نمی‌توانیم از ثبت‌نام منع کنیم ولی خب هزینه‌ای برای وزارت کشور و دوستان اجرایی خواهد بود. از طرف دیگر ما باید دوباره بررسی کنیم و نتیجه همان می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر کسی وضعیت خودش را می‌داند و قبلا یکی دو نوبت صلاحیتش تائید نشده است، پس چرا مجددا می‌آید؟

کدخدایی گفت: ما مواردی داشتیم که کسانی که بیشتر با شورای نگهبان هم همراه بودند، عذرشان را خواستیم، اتفاقا از دست ما هم ناراحت شدند.

تقدیر جلیلی از رستم قاسمی و سعید محمد

سعید جلیلی در توئیتی هشتگ نام رستم قاسمی و سعید محمد هم در آن قرار دارد، نوشت: در تحریم بنزین راه پایدار و قابل اتکایی که پیگیری شد، تکیه بر توان موجود داخلی بود؛ نفت و گاز مزیت نسبی ماست و ما توانستیم با تولید بنزین نه تنها تحریم آن را بی‌اثر کرده و اهرم را از دست دشمن بگیریم، بلکه امروز به صادر کننده آن نیز تبدیل شدیم.

رستم قاسمی: من حقوق‌دان نیستم اقتصاددانم

«رستم قاسمی» وزیر اسبق نفت و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با شماره روز پنجشنبه- 16 اردیبهشت- روزنامه شرق گفت: «باوجود اینکه تا انتخابات فاصله زیادی نداریم اما هنوز آرایش انتخاباتی بین هر دو جناح سیاسی یعنی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان روشن نیست و دراین‌بین هم کسی را ندیدم که بر مدار معیشت و اقتصاد کشور برنامه‌ای ارائه کند. فضایی که الان وجود دارد، در اصل بیانگر این است که باید یک اقتصاددان و اقتصادران سکان کشور را در دست بگیرد. نتیجه کنونی وضعیت کشور حاصل همان فضایی است که عنوان شد حقوق‌دان هستند و قرار بود از حقوق ملت دفاع کنند. بنده حقوق‌دان نیستم و البته از ظرفیت تمام عزیزانم در این حوزه استفاده می‌کنم ولیکن یک اقتصادران هستم».

روزنامه حامی دولت: مردم نگران تقلب در انتخابات ریاست جمهوری هستند!

«اشرف بروجردی» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده رئیس جمهور در شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و رئیس کتابخانه ملی در مصاحبه با روزنامه آرمان، تلویحا شائبه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرد و گفت: «به نظر من با توجه به چند نشستی که در حوزه بحث انتخابات در کلاب هاوس وجود داشت  و خیلی پرطرفدار بود و افراد بسیاری حاضر شدند و در بحث مشارکت کردند نشان می‌دهد که مردم بی‌تفاوت نیستند. اگر احیانا دلسرد هستند از این رو است که فکر می‌کنند شاید آرایشان مثمرثمر نباشد یا خدای ناکرده صندوق‌های رای دچار خدشه شود».

تاجزاده و مولاوردی نمی توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند

روزنامه اعتماد در شماره روز پنجشنبه- 16 اردیبهشت- در گزارشی با عنوان «تغییر قانون در دقیقه 90» نوشت: «اگرچه جدال موافقان و مخالفان مصوبه شورای نگهبان در سپهر قانون جدالی نابرابر است اما پس‌لرزه‌های آن در سپهر سیاسی ایران از هم‌اکنون آغاز شده است. شورای نگهبان با شرط سنی خود عملا محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات را که در روزهای اخیر به ‌شکلی جدی عزم حضور در انتخابات را کرده و حتی جلساتی را هم در این مسیر برگزار کرده بود از بازی خارج کرد. او 39 ساله است و دیگر نمی‌تواند کاندیدای انتخابات شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «شهیندخت مولاوردی هم به‌ دلیلی متفاوت با شرایطی مشابه آذری‌جهرمی روبه‌روست تا یکی از جدی‌ترین زنان مدنظر اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات از حضور در انتخابات منع شود؛ مشکلی که شورای نگهبان پیش‌روی مولاوردی گذاشته اما به شرط نداشتن سابقه کیفری برای کاندیداتوری مربوط است. همزمان مهندس مصطفی تاجزاده هم چون مولاوردی سابقه کیفری دارد و هم شبیه به آذری‌جهرمی، فاقد مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حالا با چالشی دیگر در مسیر نام‌نویسی خود در انتخابات پیش‌رو روبه‌روست».

آذر منصوری: ائتلاف حداکثری اصلاحات روی لاریجانی منتفی است

آذر منصوری: در هیچ یک از انتخابات، زمین همواری پیش روی اصلاح طلبان نبوده است. در چنین فضایی باید سیاست ورزی کرد و از حداقل ها بهره گرفت.ممکن است یکی از احزاب لاریجانی را به عنوان کاندیدا مطرح کنند؛ اما برایند نظر جمعی اصلاح طلبان تاکید بر انتخابات آزاد است و عدم تمایل حداکثری برای رفتن به سمت کاندیدای نیابتی وجود دارد.

دیدار انتخاباتی رضایی، قاسمی و محمد / رد صلاحیت شدگان دوباره ثبت نام نکنند

حتما مصلحتی در کاندیدا نشدن سیدحسن خمینی بوده است

محمدرضا باهنر،دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: یکی از دوستان تعریف می کرد که وقتی با آقای رئیسی صحبت می کنیم، می گویند که الان ساعت چند است و مثلا شما می گویید الان ساعت ۲ بعد از ظهر ششم اردیبهشت است، بعد ایشان می گویند پس متوجه باش که تا ساعت ۲ بعد از ظهر امروز من برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور نکرده ام، این در خبرها باشد که فردا که از این در بیرون می روید نگویید که او می خواهد بیاید. خبری مبنی بر اینکه آقای رئیسی اعلام کند من کاندیدای ریاست جمهوری هستم هنوز اعلام نشده و البته رد هم نکرده است. آقای رئیسی برای قوه قضاییه مستقیم منصوب رهبر انقلاب است و قاعدتا اگر ایشان بخواهد برای کاندیداتوری اقدام کند مقام معظم رهبری باید از این کار راضی باشند. متعدد به ما خبر رسیده که هر که به رهبری مراجعه می کند و در مورد انتخابات سؤال می کند ایشان می فرمایند که من ایجابا و سلبا هیچ اظهار نظری نمی کنم. آقای سید حسن خمینی هم که اخیرا رفته بودند و سؤال کرده بودند هم یکی از موارد استثنا بود که برای آن هم حتما رهبری یک مصلحت بزرگتری را تشخیص می دهند که این اتفاق می افتد.

اجماع اصولگرایان روی قالیباف سخت است /به دنبال سهم گرفتن نیستم

محمد ناظمی اردکانی، از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری 1400 در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین گفت: ️قانون اساسی ما بسیار مترقی است و در مقطعی اصلاحاتی بر آن انجام شد، در آینده هم ممکن است لازم باشد تا اصلاحاتی بر آن انجام شود. نیاز به ۲ مجلس داریم، یک مجلس ملی که به مسائل منطقه‌ای بپردازد و یک مجلس راهبردی که بر مسائل کلان کشور تمرکز کند. بالغ بر ۱۱ هزار قانون داریم که اجرای این قوانین یک معضل و چه بسا که فساد خیز است. کاندیداشدن هیئت رئیسه مجلس مورد پسند مردم و خواص نیست.ممکن است یک کاندیدای ناشناخته رأی بیاورد. به دنبال سهمی در دولت آینده نیستم! بر روی ابراهیم رئیسی اجماع وجود دارد، ولی روی سایر کاندیداها تا آنجایی که رصد و بررسی شده اجماع نیست، هم آرای مخالف و هم آرای موافق دارند. تصمیم دارم با آقای رئیسی رقابت انتخاباتی نداشته باشم. سخنگوی رئیس مجلس اعلام کردند که قالیباف کاندید نمی‌شوند. شخصا کمتر دیدم که از سوی اصولگرایان برای آقای قالیباف فراخوانی شده باشد یا دعوتی صورت بگیرد.اجماع روی را قالیباف سخت و دشوار می‌بینم البته در فضای سیاسی و عالم سیاست هر موضوعی امکان پذیر است.احتمال ظهور یک پدیده انتخاباتی وجود دارد. ممکن است افرادی بیایند که متعرض وضع موجود شده و با یک تبلیغات سنگین و پرهزینه به میدان بیایند و تبدیل به پدیده شوند.

فعال سیاسی: لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود اما رأی نخواهد آورد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رئیسی نمی‌آید و اصولگرایان یک کاسه نمی‌شوند. احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با نامه نیوز درباره کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آقای لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، اما رأی نخواهد آورد، چون او سال ۱۳۸۴ یک بار همه نیروی خودش را تجهیز کرد و آقای باهنر هم رئیس ستادش بود، اما در نهایت کمتر از ۲ میلیون رأی آورد. آقای لاریجانی در بین نخبگان نفوذ دارد، اما در بین بدنه اجتماعی این طور نیست. وی افزود: آقای لاریجانی روی کسب آرای آقای روحانی و جریان همراه او حساب می‌کند، اصلاح طلبان نیز به عنوان رحم اجاره‌ای با لاریجانی برخورد می‌کنند، چون امکان دارد آن‌ها نامزدی نداشته باشند و ناچار به حمایت از لاریجانی شوند. البته ترکیب نامزد‌ها نیز برای آقای لاریجانی خیلی اهمیت دارد. این استاد دانشگاه یادآور شد: حالت مطلوب برای لاریجانی آن است که دوقطبی شکل بگیرد و نامزد مقابلش هم آقای جلیلی باشد، چون در دوقطبی جلیلی-لاریجانی، نامزد پیروز لاریجانی خواهد بود. البته حالت‌های دیگری هم امکان دارد به وجود آید. مثلا احمدی نژاد تأییدصلاحیت شود که در این صورت اکثریت آرا را به خود اختصاص خواهد داد.

دیدار انتخاباتی رضایی، قاسمی و محمد / رد صلاحیت شدگان دوباره ثبت نام نکنند

آخرین گمانه زنی‌ درباره نامزد نهایی اصلاح‌طلبان

دبیرکل حزب همکاری ملی، گفت: با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات ممکن است سرانجام اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه جبهه اصلاحات انتخاب و معرفی شود چون حزب کارگزاران سازندگی او را به عنوان گزینه اصلی خود معرفی کرده است.«شهرام صادر» در گفت‌وگو با ایرنا درباره شیوه تصمیمات و برنامه‌های جبهه اصلاحات ایران بعد از معرفی گزینه‌های احزاب، گفت: مقرر شد ۱۴ داوطلب معرفی شده به جبهه اصلاحات در جلسات این نهاد حاضر شده و برنامه‌های خود را ارائه کنند.دبیرکل حزب همکاری ملی افزود: عده‌ای تمایل دارند برخی وزرا به عنوان داوطلب معرفی کنند که این جای تعجب دارد. هر چند تمایل دارم مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری رییس جمهوری شود ولی متاسفانه در جبهه اصلاحات ایران اقبالی به عنوان گزینه اول ندارد.صادر یادآور شد: در جبهه اصلاحات این بحث مطرح شد که فعلا گزینه‌ای معرفی نکنیم تا تکلیف احراز صلاحیت‌ها مشخص شود اما بیشتر اعضا معتقدند نباید زمان را از دست بدهیم و به همین دلیل هم احزاب عضو گزینه‌های خود را معرفی کردند.

واکنش سیدحسن خمینی به محدودیت‌های تازه برای کاندیداهای ریاست جمهوری

سیدحسن خمینی در واکنش به محدودیتهای اعمال شده برای حضور نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ایران بزرگتر از یک جمع دو سه نفره است. به گذشته خودمان افتخار می‌کنیم؛ به شرایط جاری معترضیم اما به آینده امیدواریم. وی افزود: به وضع موجودمان باید معترض باشیم و هستیم. کشور ما خیلی بزرگ است، یعنی تمدن این کشور، گذشته این مملکت، ایران خیلی بزرگ است خیلی عزیز است. حدش، حد یک نفر و دو نفر و سه نفر نیست. جمع ملیت با دیانت ما یک کار بزرگی کرده است. سیدحسن خمینی بیان کرد: به نظر من ما واقعا تردید نباید بکنیم، به گذشته خودمان باید افتخار کنیم و می کنیم. به وضع موجودمان باید معترض باشیم و هستیم. البته باید به آینده امیدوار باشیم، نه امید واهی و باید همت کنیم.

مازنی: جریان اصلاحات امروز بین المصطفین است

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: جبهه اصلاحات ایران باید بر اساس معدل جریان اصلاحات عمل کند. در گذشته می گفتند این جریان بین العباسین است از عباس دوز دوزانی تا عباس عبدی ولی امروز بین المصطفین است از مصطفی تاج زاده تا مصطفی کواکبیان.

«احمد مازنی»، نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در رابطه با عدم وجود شور انتخاباتی در جامعه با توجه به زمان اندک باقی مانده تا انتخابات تصریح کرد: واقعیت این است که هیچ دوره ای، مثل این دوره نبوده که در اواسط اردیبهشت ماهی که در اواخر خردادش انتخابات برگزار می شود هنوز نامزدهای انتخابات مشخص نباشند و هنوز کاندیدا نهایی هیچ یک از جناح ها مشخص نباشد.

او افزود: معمولا در دوره های قبل در اسفندماه نفرات مشخص می شدند اما این بار مساله مشخص نیست. ما انتخابات مجلس یازدهم را پشت سر گذاشتیم که در اسفند ماه سال ۹۸ برگزار شد و از نظر میزان کاهش مشارکت رکوردی در ۴ دهه بعد از انقلاب و یازده دوره مجلس بود. به نظر من قهر مردم با صندوق رای همچنان ادامه دارد. در تهران اقلیتی بیست درصدی شرکت کردند و در کشور حدود چهل درصد رای دادند این وضعیت به هر دلیلی بود آن دلایل همچنان ادامه دارد./841/

برای دریافت فایل انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

دیدار انتخاباتی رضایی، قاسمی و محمد / رد صلاحیت شدگان دوباره ثبت نام نکنند

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
این دولت همه منافع کشور را دو دستی تقدیم آمریکا کند. محال است آمریکا از کمترین تحریم ها را بردارد.. دلیل آن هم این است که کشورهای غربی دست دولت ایران را خوانده میداند که کسانی در بدنه دولت ایران وجود دارند حاضرند هر کاری را انجام بدهند تا سران آمریکا روی خوش به آنها نشان بدهد. اینکه کشورهای غربی به تکاپو افتادند از مصوبه های مجلس ایران واهمه دارند والا برای مذاکره تره هم خورد نمیکردند
3
1
ناشناس
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
مواظب افراد امتحان پس نداده برای مملکت داری باشیم .کشور و حکومت داری با شرکت و سازمان اداره کردن فرق دارد یک بار آقای احمدی نژاد را امتحان کردیم برای مملکت کافی است. انشالله جناب رییسی به میدان بیایند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
آیا تائید فقط چهار نفر برای کاندیدا ها در قانون ذکر شده یا میتوان به تمام کسانی که شرایط لازم را دارند اجازه ورود به انتخابات داد. آیا قانون اجازه می دهد به فهم مردم اطمینان کرد؟
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
چرا هیچ تدبیری برای مشکل کرونا در انتخابات اندیشدیده نشده است؟
با این وضع کرونا بخش زیادی از مردم ممکن است به خاطر نگرانی از کرونا اصلا رای ندهند!
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
ان شاالله درصورت نیامدن آیت الله رئیسی آقای سعید محمد رئیس جمهور شود
3
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
پدیده آقازاده‌ها، برادرها، فامیل‌ها و... همه این مسائل مردم را ناراحت می‌کند.
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
ضمن احترام، اتفاقاً بخاطر عملکرد نادرست بعضی از مسئولان، بعضی از مردم کم کم دارن از انقلاب هم گلایه پیدا میکنند. واقعیت اینه که تعدادی از کارگزاران تونستن ناکارامدی خودشون رو ناکارامدی نظام جا بزنند. تا وقتی کف جامعه و مردم رو به خوبی نشناسیم (فکر کنیم مردم چک سفید امضا به انقلاب دادن) و این مدلی تحلیل ارائه بدیم، نمیشه به حل مشکلات امیدوار بود.
3
1
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
الیس الصبح بقریب؟
به یاری خداوند متعال، صبح طلوع گام دوم انقلاب با رئیس جمهور جوان و انقلابی
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
دوستان به نظر من بهترین دولت ریاست جمهوری حاج آقای رئیسی و معاون اولی دکتر محمد هست اینطوری هم اجماع حداکثری بر روی گزینه هنری جریان انقلاب میشود هم در کنار آقای رئیسی یک مهره اجرایی قوی قرار میگیرد و هم دکتر محمد برای انتخابات ۱۴۰۸ آماده میشود
3
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
در یک کلام رئیس جمهور یک مجری است و مجری در بهترین حالت قوانینی را اجرا می کند که در مجلس تصویب می شود و لذا رئیس جمهور بدون مجلس خوب زیاد کارایی ندارد در واقع مجلس است که در راس امور است و باید مجلس دارای 3 ویژگی مهم باشد تا کشور به قله پیشرفت برسد: 1- دید استراتژیک وسیع و پخته شده 2- ارائه قوانین شفاف، دقیق و استاندارد 3- نظارت تخصصی و دقیق و مستمر و بدون حاشیه و بدون سیاسی کاری و همه سه مورد مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی جهان
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
رضایی با حمایت همه اصولگرایان بالای بیست و پنج میلیون رای خواهد داشت علاوه بر اینکه رای اکثریت قوم لر را داره رای اصولگرایان را هم خواهد داشت و رای اینهایی که در بورس روحانی بدبختشون کرد را هم ظرفیت اینو داره بدست بیاره چون حداقل پنج تا ده میلیون خانواده را روحانی در بورس به فنا برده و تنها کاندیدی که ظرفیت بسیج مردم با وجود مشکلات عدیده داره دکتر رضایی است.
3
2
امیرعلی
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
آقای ناشناس داری جوک میگی، بیست و پنج میلیون رای اونم آقای رضایی
ایشون فوقش پانصد ششصد هزار تا رای داشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
اصلح بینی و بین الله

بدون تعصب سید ابراهیم رئیسی است..


ما اگر پیرو خط امام خمینی و شهدا و انقلاب هستیم

باید بر اساس همین گفتمان اعتقادی امام و شهدا و انقلاب فکر کنیم

و انتخاب کنیم نه از روی تعصب جناح سیاسی یا علاقه شخصی...

نسبت به خون شهدا مسئول باشیم و بر مبنای اعتقادمان و مسیر شهدا انتخاب کنیم و تبلیغ کنیم.
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
نکته ای که بایستی به ان توجه شود ، ویژگیهایی است که یک نامزد با توجه به شرایط کشور باید داشته باشد تا اصلح تلقی شود . البته جدای از وعده های شعارگونه ایکه کاندیداها می دهند. به عنوان مثال کسی که تاکنون مدیریت حتی یک سازمان اقتصادی را بر عهده نداشته ایا می تواند درک روشنی از رفع مشکلات اقتصادی داشته باشد؟یا مثلا کسی که سالهاست در حاشیه قرارداشته و فقط منتقد بوده ؟ لطفا دراین خصوص هم مطلب بنویسید
3
1
درددلدار
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
اگراحمدی نژاد تایید شد ۷۰درصد پای صندوق میان.وگرنه نباشد.۷درصد میان.چونکه.کسی دلسوز نیست
1
1
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۹
چرا فقط نظرات یک جریان خاص را منتشر میکنید حقه بازی تاکی؟
1
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
درود بر رئیسی
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
آیت ا…رئیسی عزیز مطمئن باشند مردم قدرشناس ، باهوش و فهیم ایران قدر زحمات و مشقاتی که ایشان در این مدت کوتاه ۲ ساله در قوه قضاییه متحمل شده اند را دانسته و می دانند کاری که در این مدت کوتاه در گام دوم انقلاب برای ایجاد تحول در قوه قضاییه ،در بر خورد با مفاسد اقتصادی و جلوگیری از نفوذ در قوه داشته اند بهیچ وجه قابل مقایسه با روسای قبلی نیست. و همانطوری که شما نیز می دانید عملکرد دوره قبلی ریاست قوه مورد انتقاد جدی رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.
ولی متاسفانه پیدا کردن افرادی به معنی واقعی سالم ، پاک دست و کاربلد که در برابر وسوسه های دنیوی مقاومت کنند از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون و در طول این ۴۰ و اندی سال که از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی گذشته از زمان امام خمینی(قدس سره شریف) تا زعامت رهبری عزیز انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای از زمان تصدی شخصی همچون بنی صدر در مسند ریاست جمهوری تا به امروز …!!!.همواره پیدا نمودن چنین افرادی که در کنار تخصص ، کارآمدی و تعهد دارای عزت نفس ، سالم ، پاکدست و مقاوم در برابر هوای نفس باشند یکی از مهمترین دغدغه های مردم ،نظام و رهبری عزیز همچون گوهری نایاب و کمیاب است.
بنابراین:
اگر قرار باشه آیت ا…رئیسی رئیس دولت آینده باشند که ما نیز همچون سال ۹۶ با افتخار به ایشان دوباره رای خواهیم داد، حتما می بایستی فردی شایسته و آشنا با مسائل و مشکلات موجود در قوه قضاییه و بویژه بدون حاشیه که به هیچ وجه هیچگونه شائبه ای در مورد خودش ، خانواده اش و اطرافیانش نباشد توسط ایشان برای ادامه مسیر تحول قوه قضاییه به مقام معظم رهبری برای جانشینی پیشنهاد گردد و تا قبل از رفتن انشا… تکلیف پرونده دادگاه مفسدین و متهمین موسسه مالی اعتباری فرشتگان-کاسپین منجمله .... غارتگران اموال مردم ، سپرده گزاران و همدستانشان در بانک مرکزی توسط دادگاه انقلاب و همچنین در صورت امکان سایر پرونده ها ی موجود در مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم مالی مشخص گردد تا تیر کسانی که به دنبال بیرون کشیدن آیت ا….رئیسی از قوه قضاییه بوده اند به سنگ بخورد.
1
1