۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۷۹۹۳۲
به مناسبت روز جهانی قدس؛

مقاله «تنها راه رهایی قدس، وحدت مسلمانان است» در سریلانکا منتشر شد

مقاله «تنها راه رهایی قدس، وحدت مسلمانان است» در سریلانکا منتشر شد
مقاله «تنها راه رهایی قدس، وحدت مسلمانان است» به قلم طاها مزمل در وبلاگ تامیل زبان تودو منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مقاله «تنها راه رهایی قدس، وحدت مسلمانان است» به قلم طاها مزمل در وبلاگ تامیل زبان تودو منتشر شد.

در مقاله «تنها راه رهایی قدس، وحدت مسلمانان است» آمده است: این روزها وحدت آحاد امت مسلمان بیش از پیش احساس می‌شود. مسلمانان شخصاً چه کاری می‌توانند انجام دهند تا زمینه وحدت امت فراهم شود؟ هدف این مقاله کشف این موضوع است.

طاها مزمل، نویسنده در ادامه این مقاله آورده است: ضرورت، اعتماد به نفس و آگاهی جامعه مسلمان هرگز اجازه نخواهد داد مسئله مهمی مانند مسئله فلسطین به راحتی فراموش شود. هر چقدر ایالات متحده و سایر قدرت‌ها و دولت‌های منطقه برای این کار ثروت و قدرت صرف کنند، این امکان وجود ندارد.

در بخشی دیگر این مقاله اشاره شده است: کشورهای مسلمان در سراسر جهان با مشکلات بی شماری از انواع درگیری‌های مسلحانه تا مشکلات اقتصادی و مشکلات بهداشتی عمومی روبرو هستند. شیوع ویروس کرونا شرایطی را ایجاد کرده است که حتی سفر سالانه حج تمتع مسلمانان که صدها سال در حال انجام است و عامل وحدت مسلمانان جهان است، لغو شود.

این مقاله می‌افزاید: در همین حال، رژیم صهیونیستی مصمم است که به مسلمانان فلسطین که از هفت دهه گذشته بی عدالتی بی نظیری را متحمل شده‌اند، خیانت کند و زمین‌های زیادی را در کرانه باختری به اسرائیل ضمیمه کند. اگر کشورهای مسلمان در برابر این رژیم ظالم دست به دست هم می‌دادند، رژیم صهیونیستی جرات اجرای چنین طرحی را نداشت و به فکر اجرای آن نمی‌افتاد. طبق آیات قرآن و روایات حضرت محمد(ص) وحدت مسلمانان واجب است. براین اساس می‌توان نیاز به وحدت را درک کرد. وحدت بهترین سلاح برای شکست دشمن مشترک ما است! این ضرورت زمان است که هر جنبشی باید آن را بپذیرد، یادبگیرد و عمل کند./۹۸۸/

ارسال نظرات