۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۷۹۹۷۶

ثروتمندترین ورزشکاران جهان چه کسانی هستند؟

ثروتمندترین ورزشکاران جهان چه کسانی هستند؟
گزارشات منتشر شده ارزش خالص دارایی ورزشکاران جهان را نشان می‌دهد که در ردیف میلیاردرها قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ ورزشکاران مبلغ زیادی را از طریق شرکت در مسابقات و اسپانسر کسب می‌کنند که همین امر باعث شده تا در ردیف ثروتمندان قرار بگیرند. در زیر با ۱۰ ورزشکار ثروتمند جهان آشنا می‌شوید:

۱. مایکل جردن ۲.۲ میلیارد دلار

مایکل جردن که به عنوان بهترین بازیکن بسکتبال در تمام تاریخ شناخته می‌شود، دارایی خالص وی ۲.۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

وی در طول زندگی حرفه‌ای خود شیکاگو بولز را به ۶ قهرمانی NBA رساند و در مجموع ۹۰ میلیون دلار حقوق دریافت کرد.

۲. یون تیریاک ۱.۲ میلیارد دلار

یون تیریاک میلیاردر رومانیایی ستاره‌ای بیش از ورزش بود. وی در المپیک ۱۹۶۴ به عنوان عضوی از تیم هاکی روی یخ رومانی شرکت کرد و در سال ۲۰۱۳ با مجموع ۲۳ عنوان شغلی به تالار مشاهیر تنیس بین‌المللی راه یافت.

وی بعد از بازنشستگی در ورزش، به یک سرمایه‌دار بزرگ تبدیل شد. این ورزشکار در سال ۱۹۹۰ امپراطوری تجارت خود را گسترش و شرکت‌های زیادی را تحت پوشش قرار داد.

۳. آنا کسپرزاک یک میلیارد دلار

این نام ممکن است شما را متعجب کند چرا که ممکن است نام این سوارکار دانمارکی را نشنیده باشید. این بازیکن ۳۲ ساله در بازی های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ برای دانمارک در المپیک شرکت کرد.

اگرچه این بانوی ورزشکار در المپیک صاحب مدال نبوده اما در اروپا عناوین زیادی را کسب کرده است. ایت سوال وجود دارد او چگونه جوانترین میلیاردر جهان است؟ او نوه کارل توسبوی بنیانگذار شرکت کفش ECCO است.

۴. تایگر وودز ۸۰۰ میلیون دلار

با وجود رسوایی‌هایی که سال ۲۰۰۹ برلی این ورزشکار به وجود آمد که ثروت و ازدواج او رد تهدید می‌کرد، وودز همچنان در ثروتمندترین ورزشکاران جهان قرار دارد.

وی در سال ۲۰۱۹ قهرمان مسابقات مسترز گلف شد. حقوق سالیانه وودز ۵۰ میلیون دلار است. ثروت او از طریق حامیان مالی از جمله نایک، American Express و ... به دست آمده است.

۵. جونیور بریجمن ۶۰۰ میلیون دلار

جونیور بریجمن که ۱۲ سال در NBA در تیم‌های میلواکی باکس و لس آنجلس کلیپرز بازی کرد، اکثریت ثروت خود را در امتیازات فست فود کسب کرد.

این بازیکن بسکتبال مشهورترین حقوق ۳۵۰ هزار دلاری خود را گرفت و آن را در داشتن حق رای به وندی سرمایه‌گذاری کرد. او حق رای خود را در سال ۲۰۱۶ فروخت.

۶. لیونل مسی ۶۰۰ میلیون دلار

از لیونل مسی اغلب به عنوان بهترین بازیکن فوتبال امروز یاد می‌شود که تنها رقیب وی برای کسب عنوان کریستیانو رونالدو است.

مسی با ۱۰۴ میلیون دلار درآمد، ترکیبی از درآمد سالانه ۷۲ میلیون دلار از بارسلونا و بسیاری از معاملات دیگر مانند آدیداس، در رده سوم پردرآمدترین ورزشکاران مجله فوربز قرار دارد.

۷. مجیک جانسون ۶۰۰ میلیون دلار

مجیک جانسون ستاره سابق لس آنجلس لیکرز است. در حالی که وی در این تیم بود، ۵ قهرمانی NBA را به دست آورد و ۳ جایزه MVP را دریافت کرد.

وی در سال ۱۹۹۶ بازنشسته شد و در فعالیت‌های کارآفرینی خود بسیار موفق عمل کرد. جانسون شرکتMagic Johnson Enterprises را تأسیس کرد که با Sony Pictures و Starbucks همکاری کرده است.

۸. مایکل شوماخر ۶۰۰ میلیون دلار

مایکل شوماخر یکی از بزرگترین ورزشکاران جهان است که توانست ۷ عنوان قهرمانی جهان در فرمول یک را کسب کند. شوماخر در سال ۲۰۱۴ در یک حادثه اسکی از ناحیه مغز آسیب دید و به درمان خود در خانه ادامه داد.

۹. راجر استوباچ ۶۰۰ میلیون دلار

راجر استوباچ که یک بازیکن فوتبال و تاجر شده است اولین بار وقتی برنده جایزه هایزمن شد و به شهرت رسید که در نیروی دریایی آمریکا حضور پیدا کرد.

او به عنوان یک کارگزار املاک و مستغلات در کنار شغل اصلی خود کار می‌کرد و بعد از بازنشستگی خود را وقف کار جدید کرد.

۱۰. کریستیانو رونالدو ۵۰۰ میلیون دلار

رونالدو یکی از بزرگترین و ثروتمندترین بازیکنان فوتبال در تمام دوران بوده و ۵ بار عنوان بهترین بازیکن جهان را کسب کرده است.

بر اساس گزارش مجله فوربز، رونالدو با ۶۰ میلیون دلار درآمد سالیانه بعد از انتقال به یوونتوس دومین ورزشکار پردرآمد جهان در سال ۲۰۲۰ بود. او یک قرارداد تجاری مادام العمر با نایک امضا کرده که ارزش آن یک میلیارد دلار است.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات