۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۸۰۰۰۷
نقد عملکرد اقتصادی دولت؛

معضلات امروز کشور نتیجه اقتصاد لیبرال است

معضلات امروز کشور نتیجه اقتصاد لیبرال است
حجت الاسلام علیزاده گفت: دولت اشتباهات فاحشی را انجام داد که به تبع آنها اقتصاد مملکت از دستشان خارج شد؛ این نتیجه اقتصاد سرمایه‌داری است.

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، معاون راهبردی و سیاسی سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تحلیل تفکرات اقتصادی دولت پرداخت و گفت: تفکر اقتصادی دولت همانند تفکر سیاسی‌اش برونگرا است و می‌خواهد بر اساس سیاست‌های سازمان تجارت جهانی و صندوق بین‌المللی پول و آموزه‌های لیبرالی اقتصاد جامعه را شکل دهد.

وی ادامه داد: دولت اشتباهات فاحشی را انجام داد که اقتصاد مملکت از دستشان خارج شد که این نتیجه اقتصاد سرمایه‌داری است؛ اگر ما نگاه خوشبینانه‌ای داشته باشیم، باید بگوییم سیاست‌های غلطی را اتخاذ کرده و مشکل اصلی امروزه نیز اقتصاد خرابی است که این دولت برای ما رقم زد.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: مشکلات اقتصادی ما ۴ دسته است؛ اولین آن مکتب و نظام اقتصادی است که لیبرال است، دوم نقدینگی رها در دست برخی از افراد ناسالم است که می‌توانند اقتصاد کشور را به بازی بگیرند، مسأله سوم تحریم‌های ظالمانه علیه ما است و مشکل آخر که همه را تحت شعاع قرار داده، سوء مدیریت اقتصادی از جانب دولت است.

وی خاطرنشان کرد: جرم این دولت از اینجا بیشتر می‌شود که همه چیز را به سیاست خارجی ما گره زده؛ به گونه‌ای که اگر در مذاکرات موفق نشد، وضعیت اقتصاد بهتر نخواهد شد که هیچ، بدتر هم می‌شود.

معاون راهبردی و سیاسی سازمان بسیج اساتید در پایان اظهار داشت: درست در زمانی که ایران تحریم‌ها را دور می‌زند و درحال پیشرفت است، دولت با لجاجت کامل مذاکره کرد و همه راه‌های دور زدن تحریم ها را بست.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
اسلام، سازش با طاغوتیان، گردن کشان و فزون خواهان را برنمی تابد
0
0