۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۸۰۰۵۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هلال احمر نیروی معتمد مردم است

هلال احمر نیروی معتمد مردم است
اصفهان - آیت الله سلیمانی هلال احمر را نیروی معتمد مردم دانست و گفت: کمک‌های مردمی در حوادثی همچون زلزله و سیل از طریق سازمان هلال احمر انجام می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و کارکنان جمعت هلال احمر کاشان با تبریک گرامیداشت هفته هلال احمر، گفت: پایه و اساس کار جمعیت هلال احمر مردم یاری است و مردم نیز این امر مهم را در حوادث گوناکون مشاهده کرده اند.

وی بر آموزش و آمادگی نیرو‌های هلال احمر تأکید کرد و افزود: ماموریت‌های نیرو‌های هلال احمر حضور و خدمات رسانی به آسیب دیدگان در حوادث غیر مترقبه زلزله و سیل و آتش وسوزی و حوادث کوهستان نیازمند نیرو‌های آموزش دیده و آماده‌ای است که در این زمینه تخصص داشته باشند.

آیت الله سلیمانی هلال احمر را نیروی معتمد مردم دانست و اظهار داشت: کمک‌های مردمی در حوادثی همچون زلزله و سیل از طریق سازمان هلال احمر انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان به تجربه حضور خود در زلزله بم و خدمات رسانی قابل تقدیر سازمان هلال احمر به حادثه دیده گان زلزله بم اشاره کرد و عنوان کرد: خدمات سازمان هلال احمر به حادثه دیدگان زلزله بم هیچگاه از یاد و خاطره مردم زلزله زده فراموش نخواهد شد.

وی همچنین جمعیت هلال احمر را در خط مقدم حوادث و پیشتازترین سازمان برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان اعلام کرد و ابراز داشت: خدمت رسانی به حادثه دیدگان درکمترین زمان بعد از وقوع حوادث وظیفه ذاتی هلال احمر است.

آیت الله سلیمانی بر تجهیز جمعیت هلال احمربه امکانات و تجهیزات امدادی و دپوی اقلام مورد درانبار‌های این سازمان از سوی دولت تأکید کرد و گفت: همانگونه که مردم درحوادث مختلف این جمعیت را به لحاظ نیرو انسانی حمایت کنند دولت نیز باید در کنار هلال احمر باشد.

وی فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در حوداث را ملی و فرا ملی همچون سیل پاکستان و حضور تأثیرگذار در امداد و کمک رسانی به مردم سیل زده پاکستان  را یادآور شد و افزود: جمعیت هلال احمر برای مواقع بحرانی که آمار فوتی‌ها بالا است باید نیرو‌هایی برای غسل و نماز و تدفین میت تربیت کند.

سید منصور میرابوطالبی رئیس جمعیت هلال احمر کاشان نیز ابتدای این دیدار، گفت: جمعیت هلال احمر نیرو‌های تخصصی برای حوادث کوهستان، زلزله و آوار، سیلاب و حوادث جاده‌ای دارد و همواره آموزش تخصصی نیرو‌ها در این جمعیت انجام می‌شود.

وی به وجود دو پایگاه بین شهری این جمعیت در شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت: براساس پتانسیل شهرستان کاشان، جمعیت هلال احمر این شهرستان مدیریت حوادث شمال استان را نیز بر عهده دارد.

معاون مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان اصفهان افزود: وجود مجموعه‌ای به وسعت ۴۲ هزار مترمربع و ۶ هزار مترمربع سوله‌‎های امدادی از جمله توانمندی‌های جمعیت هلال احمر کاشان است که در مواقع بحران مورد استفاده قرار می‌گیرد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات