۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۸۰۱۲۱
در وبیناری به مناسبت روز جهانی قدس عنوان شد؛

اقدام راھبردی امام راحل علیه آمریکا و اسرائیل سبب دلگرمی مستضعفین جھان شد

اقدام راھبردی امام راحل علیه آمریکا و اسرائیل سبب دلگرمی مستضعفین جھان شد
سخنرانان در وبیناری که به مناسبت روز جهانی قدس و به همت خانه فرهنگ ج اا در مومبای هند برگزار شد، گفتند: اقدام امام خمینی(ره) علیه استکبار موجب دلگرمی مستضعفین جھانی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس وبینار ویژه روز جهانی قدس با عنوان "پیروزی نزدیک است" با همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و با حضور جناب آقای ابوالفضل محمد علیخانی سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در مومبای، آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مومبای، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای اسلم رضوی رئیس هیات امنای علمای شیعه ایالت مهاراشترا، جناب آقای فیروز میتی بوروالا رئیس انجمن همبستگی هند و فلسطین، جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی رئیس مجلس علمای هند، دکتر جی راجکومار استفن یکی از اعضای کنوانسیون کلی اسقفی کلیساهای جنوب شرق آسیا و نویسنده، مولانا قادر متین علی شاه رئیس هیات امنای اهل سنت و صوفیه هند از شهر حیدرآبادهند، دکتر سونلام نماینده پیشین مجلس و یکی از اعضای اصلی کمیته کشاورزان هند، حجت الاسلام و المسلمین سید تقی رضا عابدی رئیس شعبه هیات علمای شیعه جنوب هند و دیگر اساتید و علاقمندان در فضای مجازی زوم برگزار گردید.

در ابتدا آیات چند از کلام الله مجید قرائت شد. پس از آن سرود ملی دو کشور ایران و هند طنین انداز و در ادامه کلیپی کوتاه از آپارتاید رژیم اشغالگر قدس اکران گردید.

سپس جناب آقای ابوالفضل محمد علیخانی ضمن عرض خرسندی از حضور در این وبینار بین المللی گفت: رژیم اشغالگر قدس از ابتدای تاسیس تا کنون در مقابله با اسلام و مسلمانان فعالیت کرده است و با زور مردم بی دفاع فلسطین را از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و آنها را آواره کرده است و قدرت های برتر که همیشه دم از حقوق بشر می زنند نه تنها به مخالفت با اقدامات وحشیانه این رژیم مخالفت نکردند، بلکه از آنها حمایت و پیشتیبانی و این رویه تا به امروز وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با این رژیم افزود: برخی از کشورهای عربی با توجه به منافع خود درصدد کم رنگ جلوه دادن نقش آنها در قتل عام مردم مظلوم فلسطین هستند. این رژیم نه تنها با مسلمانان بلکه با دیگر مذاهب و ادیان نیز مخالفت کرده است و خود را برتر از همگان می دانند. این آپارتاید خود نشانه ای ازوحشی بودن این رژیم است.

در ادامه وی به نقش سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه خاورمیانه اشاره کردند و اظهار داشت: داعش و گروه های تندرو تکفیری همگی به دست استعمارگران و رژیم اشغالگر قدس تشکیل شدند و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با توجه به نقش مهمی که داشتند توانستند با توکل به خداوند سبحان و رهنمون های مدبرانه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی داعش را نابود کنند، این رژیم و قدرت های استعمارگر، این حرکت الهی را برنتافته و ایشان را به صورت ناجوانمردانه و در هنگامی که به صورت رسمی و دیپلماتیک به عراق سفر کرده بودند در فرودگاه به شهادت رساندند.

وبینار

پس از وی آشوری ضمن عرض خرسندی از حضور در این وبینار و تشکر از همه افراد و همه گروه های مذهبی بیان داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که بر اساس ابتکار بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) به "روز جهانی قدس" نامگذاری گردید و همه ساله بر اساس رهنمود های مقام معظم رهبری این روز، باشکوه تمام، مستضعفان یک صدا در حمایت مردم مظلوم و محروم فلسطین درسراسر گیتی قیام می کنند. این اقدام راهبردی حضرت امام خمینی (ره) به رژیم صهیونیستی و آمریکایی جنایتکار و حامیان غربی آنها فهماند که پس از این هیچ مستضعف و مظلومی در جغرافیای زمین تنها نخواهد بود.

وی گفت: روز قدس علاوه بر دفاع از مردم فلسطین، دفاع از همه ملتهای مظلوم جهان است که امروزه  استکبار جهانی همواره آنها را مورد ظلم و ستم قرار می دهد. بنابر این تجلیل و گرامیداشت روز جهانی قدس اهمیت ویژه ای دارد که اگر ملتهای جهان برای تجلیل و بزرگداشت این روز همواره قیام کنند همانگونه که تا کنون چنین عمل نمودند در می یابند که روز قدس آثار و پیامدهای بسیاری داشته است و همچنان این آثارو برکات استمرار خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: ملتهای مسلمان و مستضعف و آزادیخواهان جهان بشریت باید در مسیر گرامیداشت روز قدس به هر طریق ممکن نقش آفرینی کنند که همین مسیر تاکنون بیداری ملتها را در پی داشته است و جمهوری اسلامی ایران با رهنمود های مقام معظم رهبری حفظه الله همواره الهام بخش برای جهانیان بوده است و با تحمل سختیها و مشکلات در صدد بوده تا رژیم غاصب صهیونیستی را به همه ملتهای بیدار و آزادیخواه اعم از مسلمان و غیر مسلمان معرفی نمایند. امروزه وجود ویروس منحوس کرونا در بین ملتهای مختلف را نباید مانع ابراز انزجار تلقی نمود بلکه به شیوه های مجازی و برخط باید برنامه ریزی نمود تا مخالفت و انزجار خویش را نسبت رژیم صهیونیستی اعلام نمود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین اسلم رضوی ضمن اظهار خرسندی در این وبینار گفت: در دین مبین اسلام حمایت از مظلوم بسیار تاکید شده است و طاعات و عبادات در صورتی پذیرفته می شود که از مظلومان دفاع شود. امروزه مردم مظلوم فلسطین از همه مظلوم تر هستند و معمار کبیر انقلاب اسلامی به درستی جمعه الوداع را روز قدس و روز اسلام نامیدند. این رژیم منحوس و خونخوار داعش را حمایت می کرد تا به چهره دین مبین اسلام ضربه زند. علاوه بر آن این رژیم همیشه در صدد ضربه به مسلمانان در اقصی نقاط جهان بوده است و ان شاءالله روزی فرا خواهد رسید که این رژیم از صفحه روزگار محو شود.

جناب آقای فیروز متی بووالا ضمن عرض خرسندی از حضور در این وبینار بیان داشت: من به همراه دیگر دوستان در انجمن همبستگی هند و فلسطین به سرزمین های اشغالی سفر کرده ایم و از نزدیک اقدامات وحشیانه این رژیم را مشاهده کرده ایم. این رژیم از زمان تشکیل تا کنون همیشه بر علیه نه تنها مسلمان بلکه دیگر گروه های مذهبی اقدامات ظالمانه انجام داده است و خود را از همگان برتر می شمارد و بر همین اساس است که امروزه شاهد ظهور یک نوع نازی در منطقه مدیترانه هستیم. این رژیم با تمامی سلاحهای مدرن به جنگ مردم مظلومی رفته است که تنها با سنگ می جنگندند و قدرت های برتر مدعی حقوق بشر نه تنها سکوت می کنند بلکه از آنها حمایت نیز می کنند.

در ادامه ویدیوی ارسالی ازسوی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای مهدی حسینی اکران گردید. در سخنرانی خود روز قدس را روز همبستگی و یادگار زرین معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز این رژیم را ننگ بشریت می دانند و در سخنرانی های بیشمار خود از این رژیم به عنوان یک غده سرطانی یاد می کنند که هدفی جز ضربه زدن به اسلام را ندارد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نابودی این رژیم باشیم.

در ادامه دکتر جی روایکومار اسفن ضمن اظهار خرسندی از حضور در این وبینار بیان داشت: قدس تنها به یک قوم خاص تعلق ندارد بلکه برای همه ادیان می باشد و صهیونست ها نبایستی این سرزمین را برای خود مصادره کنند. مسیحیان نیز در این سرزمین کهن تاریخی دارند که نمی شود آنرا حذف کرد. جنایات این رژیم شرم آور و بدور از انسانیت است و مقابله با آن امری ضروری است و باید با آنها مقابله کرد.

وبینار

در ادامه کلیپی از قدس به اکران گذاشته شد. در ادامه جناب مولانا قاری متین علی شاه ضمن عرض خرسندی از حضور در این وبینار بیان داشت: معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران با اندیشه های والای خود به خوبی به اهداف شوم رژیم اشغالگر قدس پی برده بودند و به همین خاطر جمعه الوداع را روز جهانی قدس نامیدند و نظر همگان را به سوی این رژیم جلب کردند. این ایده به خاطر آن بود که آن عزیز سفر کرده به خوبی با ظلم وستم که در زمان ستمشاهی در ایران رواج داشت آشنا بودند و این ایده برای حمایت گسترده از مردم مظلوم فلسطین ایجاد شد. مسجد الاقصی قبله دوم ما مسلمانان است و برای همه مسلمانان مهم و مقدس می باشد و وظیفه امروزی همه ما است که در مقابل ستمگری که به حقوق مسلمانان تجاوز کرده است با اتحاد و یکپارچگی مقاومت و آن را از بین ببریم.

در ادامه دکتر سونلام ضمن عرض خرسندی از حضور در این وبینار گفت: من نیز مانند آقای متی بووالا به سرزمین های اشغالی سفر کرده ام و از نزدیک شاهد ظلم صهیونیست ها بوده ام. آنها رژیم آپارتاید مذهبی هستند که بدتر از نازی ها به مسلمانان حمله می کنند و درصدد حذف مسلمانان از سزمین های اشغالی هستند.

حجت الاسلام تقی رضا عابدی نیز ضمن عرض خرسندی از حضور در این سمینار بیان داشت: خدواند سبحان در قرآن مجید وعده داده است که اسلام را دین برتر قرار داده است و این امر حتما محقق خواهد شد. امروزه ما شاهد ظلم و ستم گروهی صهیونیست علیه همنوعان مسلمان خود هستیم و باید با اتحاد و همبستگی در مقابل این رژیم که نماینده دولت های استعمار گر است بایستیم.

لازم به ذکر است که این وبینار به صورت همزمان در کانال فیس بوک نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، کانال اینترنتی اس" ان ان "و شبکه جهانی" وین "پخش گردید. علاقمندان می توانند برای بهره برداری از این وبینار به آدرسhttps://youtu.be/9vZ8VgX8mFU مراجعه کنند۔

شایان ذکر است که تبلیغات این وبینار در روزنامه اردو زبان صحافت نیز در تاریخ 5 ماه می به چاپ رسیده است۔/ ۹۸۸/

وبینار

ارسال نظرات