۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۸۰۱۲۸

آغاز فرایند نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

آغاز فرایند نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری
نخستین روز نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در حالی صورت گرفت که در ساعات اولیه سعید محمد شاخص ترین چهره ای بود که اقدام به ثبت نام کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با صدور دستور برگزاری ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری توسط عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور رسماً روند ثبت‌نام از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مدت ۵ روز آغاز شد.

سعید محمد ثبت نام کرد

سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

مدارک افراد خارج از مصوبه شورای نگهبان تحویل گرفته نمی‌شود

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که گویا نماینده شورای نگهبان مدارک افرادی که خارج از مصوبه این شورا اقدام به ثبت نام می‌کنند در ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور می کنند را تحویل نمی‌گیرد گفت: بله؛ ثبت‌نام هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد.

وی تاکید کرد: کسانی که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و این به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد، ثبت نامشان نهایی می شود.

نامی: تا تایید شورای نگهبان نشوم تشکیل ستاد نخواهم داد

محمدحسن نامی با حضور در جمع خبرنگاران افزود: من متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران هستم و سال‌ها در این سازمان خدمت کردم و در وزارت دفاع به عنوان معاون وزیر و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بعد از آن نیز مرکز مطالعات بین‌المللی متعلق به نیروهای مسلح فعالیت کرده ام.

وی گفت: من برای ۴ سال آینده ۶۴ برنامه برای دولت آینده دارم که مهمترین آنها ۶ برنامه برای سال اول است که بتوانم درباره وضعیت معیشتی مردم تحولی ایجاد کنیم.

نامی ادامه داد: تا وقتی مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته ام نباید فعالیت تبلیغی و تشکیل ستاد انجام داد.

بی توجهی وزارت کشور به مصوبه شورای نگهبان

علی رغم اینکه روز گذشته جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به اینکه ایا در زمان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری مصوبه شورای نگهبان اعمال می شود گفت: «انشا الله» اما مشاهدات خبرنگار فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور نشان می‌دهد هر فردی که در ستاد انتخابات کشور حاضر می‌شود از وی ثبت نام به عمل می آید و به نظر می‌رسد قوانین قبلی اجرا می‌شود.

عزیزی: اولین گام من در صورت تشکیل دولت، حذف آقازاده ها و رانت خواران و ویژه خواران است

وهاب عزیزی پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: به عنوان نماینده جریان سوم در انتخابات حضور یافتم. برای رسیدن به مردم باید از اصولگرایی و اصلاح طلبی عبور کرد، مطالبه اصلی مردم امروز داشتن کاندیدای غیر تکراری است.

وی افزود: فرصت افراد قدیمی و تکراری مورد اصرار شورای نگهبان برای انجام کار تمام شده، مردم امروز انتظار دارند چهره‌های جدید غیر حزبی و غیر سیاسی در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما شورای نگهبان را به تقوای الهی و خودمان را نیز به به پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری توصیه می کنیم.

عزیزی گفت: از شرایط نگهبان می خواهیم، صدای مردم را بدون واسطه بشنود.

وی خاطرنشان کرد: من می خواهم با تشکیل دولت جوان و جهادی، برای حل مشکلات مردم و قطع زنجیره کثیف فساد و رانت خواری و ویژه‌خواری، بیرون راندن نفوذی ها از گلوگاه های اقتصادی جهاد کنم.

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی افزود: تورم ، رکود و مشکلات اقتصادی مردم را تحت فشار قرار داده و اگر حرفی نمی زنند و پای انقلاب ایستاده‌اند به حرمت اعتقادات شان، اسلام و رهبری است اگر نه مردم این مدیران کهنه و رانت خوار و آقازاده پرور را قبول ندارند.

وی ادامه داد: اولین گام من در صورت تشکیل دولت، حذف آقازاده ها و رانت خواران و ویژه خواران است.

عزیزی همچنین خطاب به شورای نگهبان گفت: اگر انقلاب و نظام و مقام معظم رهبری ارادت دارید حتما باید کاندیدای غیر حزبی و غیر تکراری معرفی کنید.

 محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم و رئیس پیشین سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ثبت‌نام کرد.

کلیات برنامه زمان‌بندی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به شرح زیر است:

21 اردیبهشت 1400 : صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور

21 اردیبهشت تا 23 اردیبهشت 1400: تشکیل هیئت اجرایی توسط فرمانداری‌ها

21 اردیبهشت تا 25 اردیبهشت 1400: ثبت‌نام از داوطلبان به مدت 5 روز (از زمان صدور دستور شروع انتخابات)

26 اردیبهشت تا 30 اردیبهشت 1400 : رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان

31 اردیبهشت تا 4 خرداد 1400: تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان

6 خرداد تا 7 خرداد 1400: انتشار اسامی نامزدها توسط وزارت کشور

7 خرداد تا 26 خرداد 1400: تبلیغات انتخاباتی نامزدها

27 خرداد 1400: ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها

28 خرداد 1400: اخذ رأی

۵۹ میلیون ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط در کشور هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به همراه دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:

۱) اصل شناسنامه عکس دار و چهار (۴) برگ تصویر کلیه صفحات آن؛

۲) اصل کارت ملی و تصویر آن؛

۳) دو (۲) قطعه عکس ۴ × ۶ جدید؛ضمناً در تعامل و همکاری فی مابین مجریان و ناظران انتخابات و در اجرای ماده ۵۹ قانون، اسناد و مدارک مثبت صلاحیت داوطلبان که در اطلاعیه شماره ۵ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است در هنگام ثبت نام داوطلبان، توسط وزارت کشور دریافت و در اختیار شورای نگهبان قرار می گیرد.

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
 آیت ا…رئیسی عزیز مطممئن باشند مردم قدرشناس ، باهوش و فهیم ایران قدر زحمات و مشقاتی که ایشان در این مدت کوتاه ۲ ساله در قوه قضاییه متحمل شده اند را دانسته و می دانند کاری که در این مدت کوتاه در گام دوم انقلاب برای ایجاد تحول در قوه قضاییه ،در بر خورد با مفاسد اقتصادی و جلوگیری از نفوذ در قوه داشته اند بهیچ وجه قابل مقایسه با روسای قبلی نیست. و همانطوری که شما نیز می دانید عملکرد دوره قبلی ریاست قوه مورد انتقاد جدی رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.
ولی متاسفانه پیدا کردن افرادی به معنی واقعی سالم ، پاک دست و کاربلد که در برابر وسوسه های دنیوی مقاومت کنند از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون و در طول این ۴۰ و اندی سال که از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی گذشته از زمان امام خمینی(قدس سره شریف) تا زعامت رهبری عزیز انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای ، از زمان تصدی شخصی همچون بنی صدر در مسند ریاست جمهوری تا به امروز …!!!.همواره پیدا نمودن چنین افرادی که در کنار تخصص ، کارآمدی و تعهد دارای عزت نفس ، سالم ، پاکدست و مقاوم در برابر هوای نفس باشند یکی از مهمترین دغدغه های مردم ،نظام و رهبری عزیز همچون گوهری نایاب و کمیاب است.
بنابراین:
اگر قرار باشه آیت ا…رئیسی رئیس دولت آینده باشند که ما نیز همچون سال ۹۶ با افتخار به ایشان دوباره رای خواهیم داد، حتما می بایستی فردی شایسته و آشنا با مسائل و مشکلات موجود در قوه قضاییه و بویژه بدون حاشیه که به هیچ وجه هیچگونه شائبه ای در مورد خودش ، خانواده اش و اطرافیانش نباشد توسط ایشان برای ادامه مسیر تحول قوه قضاییه به مقام معظم رهبری برای جانشینی پیشنهاد گردد و ..
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
بسم الله مجراها و مرساها
2
0