۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۸۰۱۳۵
سخنران حرم بانوی کرامت(س)؛

گناه دوری از امام، خروج از وادی ولایت امام است

گناه دوری از امام، خروج از وادی ولایت امام است
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: وقتی امام ظهور می کنند بساط شیطان و گناه را از عالم جمع می کنند،گناه دوری از امام، خروج از وادی ولایت امام است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری در سخنرانی شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برخی از آیات مربوط به دوران ظهور امام زمان(عج) اظهار کرد: یکی از نکاتی که در آیات قرآن تکرار شده این است که از روز ظهور تعبیر به‌عنوان یوم الدین نام برده شده و این روز را روز ظهور نور الهی در زمین دانسته است.

وی با بیان اینکه نور الهی که در عالم محقق می شود چیزی جز دین الهی نیست، افزود: در روایات نور به ولایت امام و دین به خود امام تفسیر شده بنابراین با تحقق ولایت حضرت هم دین محقق و هم عالم نورانی می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما دو نفخ صور داریم که با یک نفخ صور همه موجودات زنده می میرند و با نفخ صور دوم دوباره حیات در زمین شکل می گیرد و همه زنده می شوند، افزود: در سوره زمر بعد از آنکه به هر دو نفخ اشاره شده در آیه ۶۹ خداوند می فرماید بعد از نفخ صور دوم زمین با نور پروردگارش نورانی می شود و بعد نامه اعمال را می آورند و انبیا و شهدا می آیند و قضای الهی شکل می گیرد و عدالت بر قرار می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از آیات قیامت تأویل به زمان ظهور شده است، گفت: آیه ۶۹ سوره زمر نیز مربوط به قیامت است ولی در روایات تأویل به ظهور امام زمان(عج) شده و آمده است که امام صادق علیه السلام فرمودند مقصود از «ربّ الارض» امام است و وقتی حضرت قیام می کنند مؤمنین از نور خورشید و نور ماه بی نیاز می شوند و به نور امام اکتفا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه در صحنه قیامت چراغی که صحرای محشر را روشن می کند نور امام است، گفت: افرادی که در این دنیا به حقیقت ولایت نرسیدند در قیامت در تاریکی هستند و منافقان به مؤمنان می گویند صبر کنید تا ما از نور شما استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از امام زمان(عج) در قرآن به عنوان کلمه حیات، محیی و یا آب یاد شده است، گفت: امام سرچشمه حیات هستند و وقتی ظهور می کنند عالم زنده و حیات به واسطه امام بر زمین دمیده می شود و خداوند زمین را بعد از اینکه مرد دوباره زنده می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ذیل آیه ۱۷ سوره حدید امام صادق علیه السلام می فرماید خداوند زمین را بعد از مردنش به واسطه امام زمان(عج) زنده می کند، اظهار کرد: مقصود از مردن زمین کفر اهل آن است بنابراین اگر اهل زمین کافر شدند زمین می‌میرد و با ظهور امام زمان(عج) زمین زنده می شود و گنجینه های خود را در اختیار ایشان قرار می دهد همانطور که آسمان هم برکات خود را در اختیار امام قرار می دهد.

وی ظهور امام زمان(عج) را به بهار تشبیه کرد و گفت: همانطور که با وزیدن نسیم بهاری زمین زنده می شود و بذر می روید در حالی که همان بذر در همان زمین در زمستان نمی‌رویید با ظهور امام زمان(عج) زمینی که در غیبت ایشان مرده بود دوباره زنده و روح در زمین دمیده می شود گویا زمین دیگری است.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری با بیان اینکه گناه دوری از امام، خروج از وادی ولایت امام است، افزود: این گناهان قلب را می میرانند و وقتی امام ظهور می کنند بساط شیطان و گناه را از عالم جمع می کنند و قلوب به حیات طیبه می رسند.

وی گفت: در ذیل آیه ۱۷ سوره حدید روایتی است که اگر حاکمان عالم اهل جور باشند زمین می میرد و از این روایت استفاده می شود که اگر نظام حاکم بر عالم نظام سلطه و استکبار باشد فعل آنها زمین را می‌میراند و با ظهور امام زمین زنده می شود و با مؤمنان حرف می زند و در روایت داریم که اگر کافری در دل سنگ پنهان شده باشد آن سنگ مخفیگاه او را به مؤمنین افشا می کند.

ارسال نظرات