۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۸۰۱۴۰
آیت الله فقیهی در بیانیه ای:

دستگاه‌های دولتی افغانستان در تأمین امنیت غیرنظامیان تدبیر بیشتری بیندیشند

دستگاه‌های دولتی افغانستان در تأمین امنیت غیرنظامیان تدبیر بیشتری بیندیشند
آیت الله فقیهی با صدور بیانیه ای در پی جنایت اخیر در کابل افغانستان تأکید کرد: از دستگاه‌های دولتی افغانستان انتظار می‌رود در تامین امنیت مردم تدبیی بیشتری بیندیشند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای جنایت اخیر در کابل افغانستان را محکوم کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

اقدام جنایتکارانه و تروریستی در شهر کابل افغانستان در ماه رمضان ماه رحمت الهی که منجر به شهادت و مجروح شدن دانش آموزان  و نوجوانان بی گناه دختر مدرسه سیدالشهدا شد موجب تاسف و تاثر شدید گردید.

این جنایت و حادثه دردناک که قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد به شدت محکوم است و  مجامع حقوق بشری و دولت های جهانی مدعی حقوق بشر  در برابر این خشونت های غیرانسانی و وحشیانه تکفیری ها نباید سکوت کنند.

از دستگاه های دولتی، امنیتی و حفاظتی کشور افغانستان انتظار می رود در تامین امنیت عموم مردم و غیر نظامیان تدبیری بیشتری بیندیشند و از تکرار شدن چنین حادثه دردناکی جلوگیری نموده و عاملان این حادثه دلخراش را به مجازات عمل وقیحانه خود برسانند.

اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های داغدار و معزز این شهیدان و مردم شریف کشور افغانستان برای مجروحین و آسیب‌دیدگان شفای عاجل را مسألت دارم.

محسن فقیهی

20 اردیبهشت1400

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
از آقای فقیهی چطور بیانیه میزنین در کنار بیانیه مراجع عظام؟
شاید رسا مرید و مقلد ایشون شده است؟
0
0