۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۸۰۱۴۹
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

وقف برای حوزه علمیه نیاز ضروری جامعه است

وقف برای حوزه علمیه نیاز ضروری جامعه است
لرستان - حجت الاسلام عباس زاده وقف برای حوزه علمیه را نیاز ضروری جامعه عنوان کرد و گفت: برای احیای موقوفات حوزوی باید از ظرفیت خود حوزه استفاده شود.

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: وقف یکی از سنت های حسنه و نیکویی است که در قرآن و روایات بسیار به آن پرداخته شده است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف نه تنها در اسلام بلکه در ادیان دیگر از جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: در روایات از وقف به عنوان چشمه همیشه جاری یاد شده است.

وی با اشاره به وجود برخی موقوفات حوزوی در استان خاطرنشان کرد: در لرستان یکی دو مورد موقوفه مربوط به حوزه علمیه وجود دارد.

استفاده از ظرفیت طلاب و مبلغان برای احیای موقوفات

حجت الاسلام عباس زاده اظهارداشت: موقوفات دیگری در استان وجود دارد که بخشی از نیت واقف  مربوط به حوزه علمیه است، احیای موقوفات حوزی امری ضروری برای کمک به رشد حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به اینکه برخی موقوفات حوزوی قبل از انقلاب به تصرف درآمده اند و اکنون حاضر به احیای موقوفه و یا پرداخت حق اجاره موقوفات نیستند، گفت: باید از ظرفیت حوزه علمیه و مبلغان استفاده شود و با کمک حوزه بتوان موقوفات را احیا کرد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با بیان اینکه وقف برای حوزه علمیه نیاز ضروری جامعه است، عنوان داشت: باید نیت واقف به ست نیاز جامعه که یکی از نیازهای مهم امروز وقف برای حوزه علمیه است، هدایت شود.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه حوزه علمیه از نظر مالی وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: احیای موقوفات حوزوی می تواند فرصتی مناسب برای کمک به معیشت طلاب و رشد، ارتقای سطح علمی در حوزه و گسترش حوزه های علمیه شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ارحمنی یا رب
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
وقف نماد اعتلای فرهنگ دینی جامعه است.
0
0