۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۸۰۱۶۰
در بیانیه های جداگانه مطرح شد؛

واکنش مراجع و علما به جنایت تروریستی در افغانستان

واکنش مراجع و علما به جنایت تروریستی در افغانستان
در پی حادثه تروریستی در یکی از مدارس افغانستان و کشته شدن تعدادی از دانش آموزان، مراجع تقلید با صدور بیانیه های جداگانه به این اقدام واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراجع تقلید، علما، نهادهای حوزوی و شخصیت ها در بیانیه های جداگانه ای اقدام تروریستی اخیر در افغانستان را که موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از دانش آموزان افغان شد، محکوم کردند.

 

آیت الله مکارم شیرازی: جرم کودکان افغان محبت اهل بیت است

بسم الله الرحمن الرحیم

باردیگر جنایات گروه‌های تکفیری و کشتارهای هدفمند در افغانستان و خصوصا عملیات جدید که منجر به شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از کودکان و دانش‌آموزان بی‌گناه در این ماه عزیز به جرم محبت و ولایت اهل‌بیت(علیهم السلام) شد، موجب تألم و تأثر شدید گردید. با وجود گذشت چند دهه از آغاز این ناامنی‌ها متأسفانه هنوز دولت و سازمان‌های قضایی، نظامی و امنیتی این کشور نتوانسته‌اند این بحران بزرگ را علاج کنند و هر روز اخبار ناگوار قتل و کشتار جدید به گوش می‌رسد.

آیت الله مکارم شیرازی

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نیز خانواده‌های داغدیده و ملت شریف افغانستان و آرزوی شفای کامل تمامی مجروحان این حادثه، آن را محکوم نموده و مؤکدا از دولتمردان، مقامات ملی و مذهبی افغانستان و همچنین مجامع بین‌المللی اسلامی می‌خواهم که با عاملان آن که برای ایجاد اختلاف در صفوف مسلمانان و مخدوش کردن چهرۀ رحمانی اسلام انجام می‌شود، با شدت برخورد نمایند.

إن‌شاءالله هر چه زودتر غدۀ سرطانی تکفیر و تروریسم از بلاد اسلامی ریشه‌کن گردد.

 

آیت الله صافی گلپایگانی: این حادثه نتیجه سکوت کشورهای اسلامی است

بسمه تعالی

وَ مَنْ‌ قُتِلَ‌ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ‌ سُلْطَاناً

حادثه اسفناک شهادت و مجروح‌شدن تعداد زیادی از کودکان معصوم و انسان‌های مظلوم در افغانستان، توسط گروهی از خدا بی‌خبر و از انسانیت دور، موجب تأثر و تأسف شدید جهان اسلام گردید.

در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و ضیافت الهی است، گروهی مزدور اجانب و دشمنان بشریت، جمع زیادی از خانواده‌های مسلمان روزه دار را عزادار کرده و ضربه‌ای بزرگ بر پیکر عالم اسلام وارد نمودند.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

اگر کشورهای اسلامی و امت پیامبر عالیقدر اسلام صلی الله علیه و آله، امثال این جنایت وحشتناک را محکوم می‌کردند و سکوت خود را در برابر دشمنان اسلام می‌شکستند و بیش از این، ذلت و خواری را برای خود تحمل نمی کردند، عده ای که گوی سبقت را از حیوانات درنده ربوده‌اند، جرأت پیدا نمی‌کردند که این جنایات هولناک را انجام داده و چهره رحمانی اسلام عزیز را در انظار عالمیان مخدوش نمایند.

اینجانب با محکوم‌نمودن این واقعه دلخراش، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به تمام خانواده‌های عزادار و ملت شریف افغانستان، از خداوند متعال مسئلت دارم که ارواح شهدای عزیز این حادثه را با حضرت سید الشهدا علیه السلام محشور نماید و به بیماران و مجروحان، شفای کامل عنایت فرماید.

آیت الله وحید خراسانی: بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَت

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ‌

خبر کشتار جمعی از بانوان افغانستان موجب تألم و تأسف شدید گردید.

بشارت طوبی بر دختران و بانوان سعادتمندی که بدون جرمی در ماه مهمانی خداکشته شدند، بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَت‏.

آنان بر خدای بخشنده، مهمان و بر پروردگار مهربان وارد شدند در حالی که به جهت فرمانبرداری از ملک علّام، روزه‌دار بودند.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

خداوندا! همانگونه که آنان را به شرافت اجر شهداء مشرّف فرمودی، پس آنان را با سرورشان بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره علیها السلام محشور نما.

پروردگارا! به مصیبت‌زدگان صبر نیکو و جزای فراوان عطا کن، چنانکه در قرآن فرمودی: إِنَّما یُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسابٍ «همانا صابران پاداش خود را بى حساب دریافت مى ‏دارند».

بارالها! به مجروحین ماه ضیافتت شفا عنایت فرما. خدایا! آنها را شفا ده و مداوا نما و در عافیت شان تعجیل فرما.

اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنَا وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنَا وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ وَ تَظَاهُرَ الْأَعْدَاءِ وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا فَافْرَجْ ذَلِکَ یَا رَبِّ عَنَّا بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ وَ نَصْرٍ مِنْکَ تُعِزُّهُ وَ إِمَامِ عَدْلٍ تُظْهِرُهُ إِلَهَ الْحَقِّ آمِین.

 

آیت الله نوری همدانی: سازمان های حقوق بشری به سکوت مرگبار خود ادامه می دهند

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ مَنْ‌ قُتِلَ‌ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ‌ سُلْطَاناً

درماه رحمت و مغفرت رمضان المبارك خبر حادثه تروریستی در كشور افغانستان و به خاك و خون كشیده شدن عده ای از كودكان و مردم بی گناه این كشور مایه تأسف و تأثر عمیق گردید.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

بی شك سازمانهایی كه بنام حقوق بشر فعالیت می كنند و سران كشورهای استكباری و وابستگان منطقه ای آنان به سكوت مرگبار خود ادامه خواهند داد، اما لازم است امت اسلامی و هر انسان آزادیخواه در هر كجای از جهان این جنایت را محكوم نموده و عاملان و حامیان این فاجعه اسفناك را به مجازات عمل خویش برسانند.

اینجانب ضمن محكوم كردن این واقعه تروریستی، تسلیت و همدردی خود را با ملت افغانستان و خانواده این شهدای مظلوم اعلام می دارم و از خداوند سبحان برای آن شهدای عزیز علو درجات را مسئلت می نمایم.

 

آیت الله علوی گرگانی: کشورهای حامی تروریست ها در اینجنایت شریکند

باسمه‌تعالی

وَما نَقَموا مِنهُم إِلّا أَن یُؤمِنوا بِاللَّهِ العَزیزِ الحَمیدِ

اقدام تروریستی و ددمنشانه گروهک تکفیری در غرب کابل و دشت برچی افغانستان و کشتار گسترده دختران شیعه هزاره در ماه مبارک رمضان که گناهی جز ایمان به خدا و اعتقاد به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام نداشته‌اند مایه تأسف و تأثر شدید گردید.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

قطعاً کشورهای حامی تروریست‌ها کشورهایی که در گذشته موجبات رشد و گسترش این نوع گروهک‌ها را فراهم آورده و اسباب ناامنی را در افغانستان به وجود آورده‌اند، در این جنایت شریک خواهند بود.

لازم است جامعه جهانی مخصوصاً کشورهای اسلامی تلاش خود را برای از بین بردن زمینه‌‌های رشد این نوع گروهک‌ها انجام دهند.

اینجانب این جنایت را محکوم کرده و به خانواده‌‌های شهدا تسلیت گفته و صبر و اجر را برای آنان مسئلت می‌کنم و سلامتی کامل را برای مجروحین از خداوند مسئلت می‌نمایم.

 

آیت الله سبحانی: این جنایت با هیچ منطقی توجیه پذیر نیست

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَ لا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غافِلاً عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ‏ إِنَّما یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فیهِ الْأَبْصار؛ گمان مبر که خدا، از آنچه ظالمان انجام مى‏دهند، غافل است! (بلکه کیفر) آن‌ها را براى روزى تأخیر انداخته است که چشم‌ها در آن (به خاطر ترس و وحشت) از حرکت بازمى‏ایستد – سوره ابراهیم/۴۲

اقدام جنایتکارانه و تروریستی در شهر کابل که طی آن تعدادی زیادی از دانش آموزان دختر مدرسه سیدالشهداء – سلام‌الله‌علیه، شهید یا مجروح شدند و صحنه‌‌های دلخراش این کشتار ظالمانه دل هر مؤمن و انسان آزاده‌ای را به درد‌‌ می‌‌آورد؛ موجب تأسف و تأثر شدید گردید.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

هدف قرار دادن کودکان و نوجوانان معصوم در ماه مبارک رمضان به جرم محبّت و ولایت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) با هیچ منطق انسانی و اسلامی قابل توجیه نیست. اینجانب این حمله تروریستی تأسف‌بار را به ملت شریف افغانستان و خانواده‌ای داغدار و عموم مسلمانان تسلیت عرض نموده و برای مجروحان آرزوی بهبودی‌‌ می‌نمایم و امید است در سایه همبستگی بین همه طوائف شاهد ریشه کن شدن تروریسم و برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان باشیم.

از دولت افغانستان درخواست می‌کنم مانع پایمال شدن خون این عزیزان باشند و در سایه تلاش‌‌های دیپلماتیک و با مجاهدت‌‌های جوانان غیور افغانستان، مانع زیاده خواهی‌‌های گروه‌‌های تکفیری در منطقه باشیم.

 

آیت الله مظاهری: این حرکت جرمی نابخشودنی است

بِسْمِ‌اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ»

حادثۀ خونين و اسفناكى كه به دست سفّاكان افراطى و جنايت‌کار در افغانستان مظلوم، به وقوع پيوست و خون ده‌ها دانش آموز دختر مدرسۀ «سيدالشهداء» كابل و ساير بى‌گناهان را در روز ماه مبارك رمضان بر زمين ريخت، فاجعۀ بزرگى است كه قلب هر انسان آزاده‌اى را مملوّ از اندوه و تأسف مى‌سازد.

اين جنايت كم‌نظير، در سلسله اقدامات ضدّ بشرى و وحشيانه‌اى است كه سالهاست از روى تعصّبات جاهلانه و به نام دين، هم امنيّت و آرامش ملّت مظلوم افغانستان و خصوصاً شيعيان اين كشور را سلب كرده است و هم چهرۀ تابناك رحمانى دين و آيين را در انظار جهانيان، مشوّه ساخته است و از اين جهت جرمى بزرگ و نابخشودنى است.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

اكنون همۀ مسلمانان و جامعۀ جهانى بايد در قبال اين جنايات بى‌رحمانه و ددمنشانه، ساكت ننشينند، چنانكه حاكمان و رهبران طوايف ملّى و مذهبى افغانستان نيز بايد با تحكيم پايه‌هاى اتّحاد و برادرى، براى پايان يافتن اين مصائب غم‌انگيز و حمايت از مردم بى‌پناه و مظلوم افغان، چاره انديشى كنند.

ضمن اظهار همدردى و عرض تسليت به ملّت ستمديده افغانستان خصوصاً خانواده‌هاى داغديده و آرزوى تسلّا و آرامش براى آنان، از خداوند تعالى عافيت و شفاى مجروحان و نجات مردم شريف افغانستان و عزّت و سرافرازى آن ملّت مظلوم را مسألت مى كنم.

 آیت الله سیستانی: کشورهای مسلمان ملت بی دفاع افغنستان را تنها نگذارد

بسم الله الرحمن الرحیم

(إنا لله و إنا الیه راجعون)

جنایت هولناکی که در روز ماه مبارک رمضان عده زیادی از دختران دانش‌آموز مدرسه سیدالشهدای کابل را به خاک و خون کشانید و شهادت ده‌ها تن و زخمی شدن شمار بیشتری را در پی داشت دل هر انسان آزاده و باوجدانی را جریحه‌دار و آکنده از غم و اندوه می‌نماید.

اگر چه سال‌ها است که غیرنظامیان بی‌پناه افغانستان هر از گاه یک بار مورد حملات وحشیانه گروه‌های افراطی و سنگدل واقع می‌شوند، ولی این جنایت در نوع خود کم‌نظیر و از جهاتی دردآورتر است.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

این فاجعه جانکاه را به ملت شریف و مظلوم افغانستان به‌ویژه به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نماییم و از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای مجروحین و آسیب‌دیدگان شفای عاجل را مسألت داریم.

در شرایط دشوار کنونی کشور عزیز افغانستان و با توجه به احتمال قدرت گرفتن بیش از پیش گروه‌های تندرو و افراطی، اتحاد و همبستگی ملی میان همه اقوام و ملیت‌های این کشور از هر زمانی دیگر ضروری‌تر است، انتظار می رود حکومت و رهبران ملی و دینی و بزرگان جامعه افغانستان جهت حمایت از غیر نظامیان ـ به‌خصوص اقلیت‌های قومی و مذهبی ـ در مقابل ظلم وجنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ای بیندیشند و اقدامات مناسبی را در نظر بگیرند.

کشورهای مسلمان و جامعه جهانی نیز وظیفه دارند ملت بی‌پناه افغانستان را در این شرایط سخت تنها نگذارند واجازه ندهند نقشه شومی را که بدخواهان برای آینده این کشور ترسیم نموده‌اند اجرا شود و در نتیجه شمار بیشتری از مردم بی‌گناه هدف حملات جنایتکارانه گروه های افراطی قرار گیرند.

دوام عزت و سربلندی ملت شریف افغانستان را از خداوند بزرگ خواستاریم.

آیت الله رییسی: هدف قرار دادن کودکان و نوجوانان بزدلی است

بسم الله الرحمن الرحیم

انفجار تروریستی در کابل و شهادت و مجروحیت دهها تن از دانش‌آموزان دختر را به ملت شجاع و مقاوم افغانستان تسلیت عرض می‌کنم. تصاویر و صحنه‌های دلخراش این حادثه دل هر انسان با وجدانی را به درد می‌آورد.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

هدف قرار دادن کودکان و نوجوانان معصوم آن‌هم در ماه مبارک رمضان کار درنده‌خویان بزدلی است که بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند. مردم ایران در این حادثه دردناک عزادار و همدرد مردم افغانستان این همسایگان عزیز خود هستند.

 مبارزه بی‌وقفه با تر‌وریسم و اشغالگری راه نجات ملتهای منطقه از این وضع تأسف‌بار است. از خداوند متعال صبر و اجر برای بازماندگان این حادثه غم‌انگیز مسألت می‌کنم و توفیق روزافزون ملت مؤمن و پر تلاش افغانستان را خواستارم.

 

بیانیه جامعه مدرسین: آمریکا از استقامت جبهه مقاومت عصبانی است

بسم‌الله الرحمن الرحیم

هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.امام خمینی(ره)

این روزها شاهد حوادثی هستیم که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. در غرب کابل مدرسه دخترانه شیعی منفجر می‌شود و پدران و مادران با جنازه‌های فرزندان معصومشان روبرو می‌شوند و از سوی دیگر روزه‌داران اهل سنت در اطراف مسجدالاقصی موردحمله قرارگرفته و خانواده‌هایشان داغدار می‌شوند.

و اگر حادثه آتش‌سوزی کنسولگری ایران در کربلا را نیز ضمیمه کنیم، به یک نکته راهبردی دست خواهیم یافت که آمریکا و ایادی مزدورش از استقامت جبهه مقاومت عصبانی‌اند و ترتیب دادن همه این حوادث برای آن است که اذهان را از توجه به افول قدرت پوشالی آمریکا و صهیونیسم منحرف نموده و در آستانه خروج از افغانستان، خود را عامل امنیت در این کشور معرفی نمایند.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

این در حالی است که مسلمانان و آزادگان جهان، در روز قدس خشم و انزجار خویش را از صهیونیست‌های کودک کش ابراز نموده و با به آتش کشیدن پرچم آمریکا در کنار پرچم اسرائیل، مسبب اصلی ناامنی در منطقه و جهان را، آمریکا معرفی کردند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن محکوم کردن این جنایات اخیر و با همدردی با خانواده‌های داغدار، از همه گروه‌ها، احزاب، علما، روشنفکران و جوانان جبهه مقاومت می‌خواهد با استقامت هر چه بیشتر در این عرصه و با توسعه توان دفاعی خویش در کنار رشد خودآگاهی و استقلال‌طلبی، آینده‌ای پر از امید برای ملت‌های مسلمان رقم بزنند.

 

آیت الله اعرافی: تلاش مذبوحانه آمریکا برای ناامن جلوه دادن افغانستان

بسم الله الرحمن الرحیم

بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ

بار دیگر دست پلید استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل از آستین برخی از اشقیای تروریست بیرون آمد و در ماه میهمانی خداوند متعال تعدادی از گل های باغ بوستان دانش و معرفت را با زبان روزه به شهادت رساند. 

این جنایت تروریستی در غرب کابل که به شهادت تعدادی از دانش آموزان پاک  و بی گناه منجر شد، تلاشی مذبوحانه در آستانه خروج نیروهای اشغالگر و تروریست آمریکایی با هدف نا امن جلوه دادن کشور افغانستان است که البته این توطئه ها به برکت خون پاک شهدا و وحدت و هم دلی ملت بزرگ و مظلوم کشور دوست و برادر افغانستان راه بجایی نخواهد برد و محکوم به شکست است.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

امروز بیش از هر زمان دیگری عالمان و اندیشمندان آزاده و مصلح وظیفه دارند  اسلام ناب را با معیارهای عقلانیت، منطق، مهربانی، ظلم ستیزی، اخلاق و معنویت و رحمت معرفی کنند و راه را بر هر گونه جهالت، تعصب، خشونت و تفرقه و بی رحمی ببندند و راه را بر اقدامات نوین گروه های تکفیری و برنامه های جدید نظام استکبار در منطقه بگیرند

مرکز مدیریت حوزه های علمیه این جنایت بزرگ بشری را به شدت محکوم نموده و به دولت و ملت افغانستان صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای شهدای عزیز جایگاه رفیع بهشت برین و برای مجروحین شفای کامل و برای خانواده و بازماندگان این حادثه غم انگیز صبر جمیل را از خداوندمتعال را خواستاریم و از مسئولان محترم کشور افغانستان مصرّانه خواهانیم تا با پیگیری و بررسی لازم با عوامل آن برخورد قاطع داشته باشند.

 

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: دست آمریکا در این جنایت مشهود است

بسم الله الرحمن الرحیم

حملات تروریستی در کشور افغانستان بویژه انفجار تروریستی اخیر در مدرسه سید الشهداء علیه السلام کابل که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از دختران دانش آموز در ماه مبارک رمضان گردید، جنایتی هولناک است که وجدانهای بیدار و قلوب انسانها را جریحه‌دار می‌سازد.

حضور و خطر تروریست‌ها در کشورهای مظلوم و به خاک و خون کشیدن انسان‌های بی‌گناه و ایجاد جوّ رعب و وحشت، جریانی خطرناک است که دست‌های استکباری و صهیونیستی مخصوصاً آمریکا و رژیم صهیونیستی در به وجود آوردن کانون‌های تروریستی در آنها مشهود است.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

دردآور آنکه مجامع جهانی و‌ مدعیان صلح و حقوق بشر لب به سکوت بسته‌اند و تبعیض‌های مشمئز کننده آنان میان کشورها و انسانها، درد دیگری است که راه را برای ادامه خشونت‌ها و خونریزهای عوامل و مزدوران کشورهای سلطه‌گر، هموار کرده است.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم! ضمن ابراز تأسف از اینگونه اعمال قساوت‌گونه و تسلیت به ملت مظلوم افغانستان و بازماندگان داغدار شهدای مدرسه سیدالشهدا علیه السلام، این جنایت وحشیانه را شدیداً محکوم می‌نماید و از ملت مسلمان و مؤمن افغانستان تقاضا دارد با حفظ وحدت، هوشمندی، همدلی و همگرایی میان اقوام و مذاهب، مانع از تکرار جنایات مشابه از سوی افراط‌گرایان و وابستگان به کشورهای ظالم و ستمگر شوند.

 

 بیانیه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه: این جنایت محصول توطئه استکبار جهانی و ارتجاع منطقه است

فاجعه غمبار قتل عام دانش آموزان بیگناه و مظلوم دبیرستان حضرت سیدالشهداء علیه السلام افغانستان، موجی از غم و اندوه برقلوب مسلمانان نشانده است.

این جنایت هولناک، محصول توطئه های استکبار جهانی و ارتجاع منطقه و ثمره تلخ جهل و تحجر و تعصبات کور وابستگان مزدوری است که دل در گرو آمریکا و صهیونیسم دارند و اکنون درآستانه اخراج خفت بار حامیان خود ازافغانستان، به نیابت از اربابشان، دست به این قتل عام کم نظیر زده اند، تا با تداوم ناامنی و شعله ورسازی آتش اختلافات داخلی، شکست های راهبردی خود را جبران کنند.

ائمه جمعه ایران اسلامی، با دلهایی سرشار از اندوه، مراتب تسلیت  وهمدردی خود را با مردم عزادار افغانستان، بویژه خانواده های  شهیدان مظلوم این واقعه، که فرزندان بیگناه جامعه مسلمین هستند؛ ابراز می دارد و امیدوار است با وحدت و اتحاد مردم عزیز کشور برادر؛ افغانستان و استقرار دولت واحد و یکپارچه، مبتنی بر آراء اکثریت مردم، شاهد کاهش این گونه وقایع در این خطه حساس از منطقه غرب آسیا باشیم.

به ارواح پاک دختران دانش آموزی که در ماه مبارک رمضان، میهمان کرامت الهی شدند درود میفرستیم و لعن و نفرین خود را نثار دشمنان بلاد اسلامی می کنیم.

 

بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع): این اقدام نمونه ای از جمود و توحش تکفیری هاست

بسم الله الرحمن الرحیم

(مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا)

سوره مبارکه مائده، آیه 32

بار دیگر دست تروریستهای تکفیری و دشمنان امنیت جمهوری اسلامی افغانستان به خون دانش آموزان مظلوم و بی دفاع مکتب سید الشهداء(ع) واقع در منطقه دشت برچی کابل آغشته شد.

این جنایت تروریستی و دردناک که به شهادت و مجروح شدن ده ها تن از دختران روزه دار و بی گناه در ماه مبارک رمضان منجر شد، تلاشی مذبوحانه با هدف نا امن جلوه دادن کشور افغانستان و نیز نمونه ای از جمود، حماقت و توحش اندیشه گروه های تکفیری است.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

امروز بیش از گذشته بر همه مسلمانان واجب است که تفسیری عقلانی، اخلاقی و ظلم ستیز از اسلام ناب ارائه و تبلیغ نمایند و مقابل تعصب و خشونت ایستادگی نمایند و از همه انسان های آزاده جهان به ویژه علماء و بزرگان شیعه و سنی انتظار می رود که نسبت به این گونه حوادث موضع گیری جدی نموده و انزجار و نفرت خود را بر علیه جنایات گروه های تروریستی که نسبت به پیروان همه مذاهب اسلامی روا می دارند، اعلام نمایند.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) این جنایت بزرگ بشری را به شدت محکوم نموده و ضمن تسلیت به خانواده محترم شهداء ، ملت و دولت کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی افغانستان، برای شهدای این حادثه رحمت و مغفرت الهی و برای مجروحان آن از درگاه الهی شفای عاجل و برای خانواده های ایشان از خداوند متعال صبر و اجر خواهان است.

این مجمع از مسئولان محترم دولت افغانستان نیز مصرّانه درخواست می نماید تا با پیگیری و بررسی لازم با عوامل این حادثه اسف ناک برخورد قاطع داشته باشند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

 آیت الله فقیهی عضو جامعه مدرسین: سکوت جایز نیست

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

اقدام جنایتکارانه و تروریستی در شهر کابل افغانستان در ماه رمضان ماه رحمت الهی که منجر به شهادت و مجروح شدن دانش آموزان  و نوجوانان بی گناه دختر مدرسه سیدالشهدا شد موجب تاسف و تاثر شدید گردید.

این جنایت و حادثه دردناک که قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد به شدت محکوم است و  مجامع حقوق بشری و دولت های جهانی مدعی حقوق بشر  در برابر این خشونت های غیرانسانی و وحشیانه تکفیری ها نباید سکوت کنند.

از دستگاه های دولتی، امنیتی و حفاظتی کشور افغانستان انتظار می رود در تامین امنیت عموم مردم و غیر نظامیان تدبیری بیشتری بیندیشند و از تکرار شدن چنین حادثه دردناکی جلوگیری نموده و عاملان این حادثه دلخراش را به مجازات عمل وقیحانه خود برسانند.

اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های داغدار و معزز این شهیدان و مردم شریف کشور افغانستان برای مجروحین و آسیب‌دیدگان شفای عاجل را مسألت دارم.

 

جامعةالمصطفی العالمیة: دشمن به دنبال ایجاد فتنه مذهبی است

انالله و انا الیه راجعون

بار دیگر دستان فتنه انگیز دشمنان ملت افغانستان جنایتی هولناک را رقم زدند. طراحان و عاملان این حادثه غم انگیز به دنبال در هم شکستن اتحاد مردم و ایجاد یک فتنه مذهبی جدید در کشور مظلوم افغانستان هستند.

واکنش مراجع و علما به عملیات تروریستی در افغانستان

جامعةالمصطفی‌العالمیة انفجار تروریستی در غرب کابل و شهادت و مجروح شدن ده‌ها تن از دانش‌آموزان دختر مدرسه سیدالشهدا را به ملت شجاع و مقاوم افغانستان تسلیت گفته و علو درجات این شهدای عزیز و شفای کامل مجروحان حادثه را از خدای بزرگ مسئلت نموده و برای خانواده ها و بازماندگان شهدای این حادثه جانکاه، صبر و شکیبایی از محضر ربوبی طلب می‌کند.

امیدواریم با هوشیاری مردم عزیز و علما و رهبران افغانستان، توطئه شوم بدخواهان خنثی و نقشه‌های آنان نقش بر آب شود.

/1399/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
خدا روح این دختران را در این ماه مبارک مورد غفران و رحمتش قرار دهد.
تسلیت به بازماندگان
2
0
هواخواه کربلا
Iran, Islamic Republic of
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
رحمه الله علیهن
و اسول الله تعالی الصبر لوالدیهن
2
0