۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۶۸۰۱۸۷
حجت الاسلام ذوالنور در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

هجمه به شورای نگهبان با هدف بازگشت مهره های سوخته اصلاحات

هجمه به شورای نگهبان با هدف بازگشت مهره های سوخته اصلاحات
حجت الاسلام ذوالنور گفت: دولت و وزارت کشور آیین نامه شورای نگهبان برای ثبت نام نامزد‌های ریاست جمهوری را تمکین کنند وگرنه خلاف قانون را مرتکب شده اند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ابلاغ آیین نامه جدید شرایط ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان وضع و ابلاغ قانونی درباره ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری نداشته است.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه طبق قانون اساسی، تشخیص رجال سیاسی و مذهبی کاندیداهای ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان قرار داده شده است، ابراز کرد: شورای نگهبان شرایطی برای ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری تعیین و اعلام کرده که افراد و نامزدهایی که این شرایط را ندارند از ابتدا برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری اقدام نکنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در چارچوب وظایف قانونی خود، آیین نامه ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده است، افزود: باید دولت و وزارت کشور به طور کامل آیین نامه شورای نگهبان برای ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری را تمکین کند وگرنه دولت خلاف قانون را مرتکب شده است.

نماینده مجلس با اشاره به هجمه های اخیر به شورای نگهبان درباره وضع آیین نامه ثبت نام ریاست جمهوری، گفت: برخی همواره به دنبال بهانه‌ای هستند که دستگاه های رسمی و قانونی کشور را زیر سؤال ببرند و کارهای تخریبی را انجام دهند، از این رو اکنون فعالیت های تخریبی و هجمه های زیادی علیه شورای نگهبان در این زمینه شکل دادند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی جریان های سیاسی زوایه دار با نظام اسلامی با هجمه ها و تخریب های خود درصددند که با ارعاب شورای نگهبان به دنبال تأیید برخی کاندیداهای غیر واجد صلاحیت خود هستند، تا اینکه این فعالیت ها برای آنها کارساز باشد.

وی با بیان اینکه برخی با هجمه های خود به شورای نگهبان قصد ایجاد دوقطبی سازی در انتخابات ریاست جمهوری را دارند، افزود: جریان های سیاسی که مردم از عملکرد آنها در هشت سال اخیر ناراضی بودند، اکنون درصدد هجمه و تخریب شورای نگهبان هستند.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه تاکنون شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود به درستی عمل کرده است، بیان کرد: عزم و استحکام شورای نگهبان بسیار بالا بوده و هیچ زمانی تحت تأثیر هجمه ها و تخریب ها قرار نگرفته است./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
امتی که رفاه زده شود دست از آرمان های خود برخواهد داشت.
1
0