۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۸۰۲۹۱
نقد عملکرد اقتصادی دولت؛

کارنامه اقتصادی دولت نمره قبولی را کسب نمی کند

کارنامه اقتصادی دولت نمره قبولی را کسب نمی کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کارنامه اقتصادی دولت نمره قبولی را کسب نمی کند، گفت: برجام مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم را دوچندان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به بررسی نقد و عملکرد اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت و گفت: عملکرد هشت سال دولت آقای روحانی در عرصه اقتصاد مورد رضایت و قبول مردم نبوده و کارنامه اقتصادی دولت نمره قبولی را کسب نمی کند.

کارنامه اقتصادی دولت نمره قبولی را کسب نمی کند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه ضعف‌های بسیاری در عملکرد اقتصادی دولت روحانی شاهد بودیم، ابراز کرد: ناکارآمدی، تنبلی‌ها و راحت طلبی‌های دولتمردان سبب ضعیف شدن اقتصاد کشور و ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عدم رضایتمندی مردم، عدم نظارت صحیح بر بازار و توزیع کالا و عدم حضور به موقع در بحران های کشور نشان دهنده ضعف مدیریتی دولت یازدهم و دوازدهم است.

برجام مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم را دوچندان کرد

وی با اشاره به چشم امید بستن دولت به مذاکرات برجام برای حل مشکلات اقتصادی، گفت: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود فرمودند که به اصل مذاکرات خوش بین نیستیم؛ اما دولتمردان حل تمام مشکلات اقتصادی کشور از جمله مشکل آب و نان مردم را به مذاکره با دشمنان گره زده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار کرد: دولتمردان که نتیجه احتمالی مذاکرات را به عنوان پیش فرض قطعی فرض کرده بودند، از سوی دیگر آنها اعتقادی به بهره گیری از نیروهای داخلی برای حل مشکلات اقتصادی نداشتند، از این رو مذاکرات با آمریکا را ضروری دانستند، اما هیچ نتیجه و بهره ای از آن حاصل نشد و برجام مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم را دوچندان کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان جز قصد ضربه زدن به اسلام و نظام نیت دیگری ندارند، گفت: این طرز تکفر خام و سادگی است که دشمنان نظام اسلامی برای مردم ایران دلسوزی کنند و به فکر حل مشکلات اقتصادی کشور باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برجام سبب افزایش تحریم ها شده، افزود: خوی استکبار جهانی این گونه است که از ضربه و فشار اقتصادی و معیشتی مردم خوشحال می شوند، از این رو مسؤولان نظام نباید از دشمنان توقع و امید خدمت رسانی به مردم و حل مشکلات اقتصادی در سایه مذاکرات را داشته باشند.

دولت باید بر توان و خودکفایی داخلی اتکا داشته باشد

وی به شاخص های اقتصادی دولت تراز انقلاب پرداخت و اظهار کرد: باید رییس جمهور به ارزش ها و آرمان های انقلابی و استقلال کشور باور قطعی داشته و بدانها پایبند باشد و بر توان و خودکفایی داخلی اتکا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی بیان کرد: باید شورای نگهبان بدون ملاحظه کاری، کاندیداهای اصلح را مورد تأیید قرار داده و آنها را به مردم معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه باید رییس جمهور همسو و همگام با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گام بردارد، افزود: مردم نیز به دور از مسائل شخصی و جناحی، به فردی که به آرمان ها و ارزش های انقلاب باور دارند و پیروی مکتب امامین انقلاب بوده، رأی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: اگر سران قوا با هم هماهنگ و همسو باشند و همچنین مسؤولان نظام عزم و اداره جدی برای حل مشکلات کشور و معیشت مردم داشته باشند، به طور قطع، بدون وابستگی به غربی ها و با اتکای به توان داخلی، مشکلات کشور در زمینه های مختلف حل خواهد شد./998/

ارسال نظرات