۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۸۰۴۳۵
فراخوان؛

تجمع بزرگ عراقی‌ها در حمایت از فلسطین

تجمع بزرگ عراقی‌ها در حمایت از فلسطین
رهبر جریان صدر عراق و ائتلاف الفتح در پارلمان با صدور فراخوان‌هایی از مردم عراق در استان‌های مختلف خواستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تجمع بزرگ عصر امروز(شنبه 15 می) در حمایت از فلسطین شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از آن‌که «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق خواستار برگزاری تجمع بزرگ مردمی در عراق در حمایت از فلسطین در روز شنبه (امروز - ۱۵ می) شد، ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق به ریاست «هادی العامری» نیز طی فراخوانی، تاریخ زمان برگزاری راهپیمایی و تجمع مردمی پیشنهادی خود را که فردا بود، به امروز منتقل کرد.

به نوشته پایگاه خبری «ناس»، کمیته مرکزی ناظر بر اعتراضات در عراق، وابسته به جریان صدر، دیروز (جمعه - ۱۴ می)، طی بیانیه‌ای زمان برگزاری تجمع اعتراضی در حمایت از فلسطین را روز شنبه اعلام و تاکید کرد که در پاسخ به فراخوان مقتدی الصدر برای حمایت از مردم فلسطین، علیه تهاجم وحشیانه صهیونیستها، یک تجمع اعتراضی در این روز در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت مجلی در بغداد برگزار می‌شود.

در ادامه این بیانیه از ساکنان بغداد برای حضور در میدان التحریر در کنار مردم استان‌های نجف اشرف و کربلای مقدس دعوت شد و بر ضرورت پایبندی پروتکل‌های بهداشتی شامل زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی که مقتدی الصدر طی پست توئیتری خود به آنها اشاره داشت، تاکید شد.

به نوشته «بغداد الیوم»، امروز ائتلاف الفتح در پارلمان عراق نیز با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران که می‌فرماید: (( واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا... )) (و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید...) از همراهی خود با مقتدی الصدر در اعلام همبستگی با ملت فلسطین خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «مردم عزیز عراق، قرار بود ما یک تجمع برای همبستگی با ملت صبور و مجاهد فلسطین در روز یک‌شنبه (۱۶ می ۲۰۲۱) برگزار کنیم. اما در راستای وحدت موضع ملت عراق در همبستگی با ملت فلسطین، تصمیم گرفتیم که این تجمع به صورت پکپارچه در میدان التحریر [بغداد] و کلیه استانهای عراقی همزمان با فراخوان جناب آقای مقتدی الصدر، در ساعت ۱۶:۰۰ عصر امروز (شنبه - ۱۵ می ۲۰۲۱)، برگزار شود.»

در ادامه این بیانیه از همه مردم عراق خواسته شده که به صورتی جدی در این تجمع برای همبستگی با مردم فلسطین شرکت کنند و تنها با برافراشتن پرچم‌های عراق و فلسطین در این تجمع حضور یابند و پرچم دیگری به همراه نیاورند.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق چند روز پیش در دیدار با سفیر فلسطین در بغداد تأکید کرد که «انقلاب سنگ به انقلاب موشک تبدیل شده است و زمان قلدری رژیم صهیونیستی به پایان رسیده و مقاومت، راهکار انسانهای شجاع است.»

مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق دیروز با انتشار توییتی حمایت از مردم فلسطین را بسیار مهم و ضروری خواند و نوشت که با رفع محدودیت‌های کرونایی در عراق، لازم است تجمع مسالمت‌آمیز و  اعتراضی همراه با خشم و با رعایت  پروتکل‌های بهداشتی در میدان تحریر بغداد صورت گیرد.

 

وی از هرکسی که می‌خواهد به جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کند، دعوت کرد تا در این تجمع حضور یابد.

مقتدی الصدر همچنین تاکید کرد: «تظاهرات‌کنندگان باید پرچم فلسطین را بر افراشته و پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشند و اشغالگری‌های متجاوزان صهیونیست و پشتیبانی حامیان آنها را محکوم کنند.»

رهبر جریان صدر همچنین تاکید کرد که مسأله عادی‌سازی روابط که برای برخی کشورها از جمله عراق برنامه‌ریزی شده باید در [این تجمع اعتراضی] محکوم شود.

الصدر در پایان نیز از مردم لبنان و اردن برای حمایت از مردم فلسطین تقدیر کرد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات