۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۸۰۴۸۱
حجت الاسلام حسین زاده بحرینی:

بدون اصلاح نظام بانکی موضوع ربا حل نخواهد شد

بدون اصلاح نظام بانکی موضوع ربا حل نخواهد شد
نماینده مجلس با اشاره به طرح اصلاح قانون بانک مرکزی گفت: با اصلاح این طرح دغدغه ربا حل شده و تا زمانی که نظام بانکی اصلاح نشود اقتصادمان درست نخواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی اظهار داشت: طرح مسؤولیت، اهداف و وظایف بانک مرکزی مشکلات و دغدغه‌های ربا را برطرف می‌کند؛ اگر نظام بانکی یک اقتصاد درست نشود موضوع ربا حل نمی‌شود.

وی با اشاره به ارسال نامه‌ای با موضوع اصلاح قانون بانک مرکزی به مقام معظم رهبری افزود: در این نامه‌ اشاره کردم که 4 گروه با بانکداری فعلی مشکل دارند که دولت، مدیران بانکی، جمعی از اقتصاددانان دانشگاهی و جمعی از اقتصاددانان حوزوی.

نماینده مشهد در مجلس تصریح کرد: این طرح سال‌هاست که با قوت پیگیری می‌شود، برخی گفته‌اند که این طرح کپی‌برداری از فلان کشور است ولی من اطمینان می‌دهم که ما و مرکز پژوهش‌های مجلس مطالعه تطبیقی انجام دادیم و در مورد نظام بانکی بسیاری از کشورهای مهم و کشورهای موفق تحقیق کردیم.

حجت الاسلام حسین زاده بحرینی اظهار داشت: افرادی مانند مرحوم حجت الاسلام سیدعباسی موسویان از ارکان طرح قانون بانک مرکزی بود و دغدغه بانکداری را داشتند و رهبری هم در مورد ایشان فرمودند مرحوم در بانکداری و فقه اسلامی صاحب نظر بودند و نباید ما را متهم کنید که از آمریکا، قانون بانکداری آنها را کپی برداری کردیم و شرح این موضوع جفا است./998/

ارسال نظرات